Ga naar inhoud

het groene boekje


anoniem

Aanbevolen berichten

n.a.v. de topic rijbewijs. Op de radio hoorde ik dat we volgens het nieuwe groene boekje "boerka" moeten spellen. Dat leverde wat grapjes op, waarvan ik superdeboerka wel kon waarderen. Wat me intereseert is: wie heeft het laatste groene (of eventueel het witte) boekje aangeschaft of wie heeft er op school mee te maken? Zelf heb ik dit keer zoiets van 'het zal wel' en ik zal het dus niet kopen.
Link naar reactie
Ik ben bij de eerste wijziging van een paar jaar terug al afgehaakt. Welke idioot verandert een simpele 'tussen-n'-regel in iets waar je een als maar grotere woordenlijst voor nodig hebt om alle uitzonderingen op de uitzonderingen mee op te vangen ? Nu je een 'groen' en 'wit' boekje hebt (doordat de ene helft van de beroepsgekken vind dat het niet goed is wat de sukkels verzonnen hebben) is het helemaal erg. Het lijkt wel alsof ze veranderingen doorvoeren om zo de studenten en scholen op kosten te jagen en drukkerijen van extra werk te voorzien. Zo kunnen ze tenminste alle boeken herdrukken omdat de tussen-n regel weer een stukje onlogischer is geworden.
Link naar reactie
Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet Mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt, odmat we niet ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel. :D
Link naar reactie
[quote:d1844ff103="Ali Jas"]Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet Mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt, odmat we niet ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel. :D[/quote:d1844ff103]Helemaal waar, het is al een heel oude. Alleen als ik een boek zou moeten lezen dat op deze manier is gedrukt, zou ik wel drie à vier keer zo veel tijd nodig hebben om het te lezen, voorop gesteld dat ik het geduld zou kunnen opbrengen.
Link naar reactie
[quote:a07d819d2b="JaFO"]Ik ben bij de eerste wijziging van een paar jaar terug al afgehaakt. Welke idioot verandert een simpele 'tussen-n'-regel in iets waar je een als maar grotere woordenlijst voor nodig hebt om alle uitzonderingen op de uitzonderingen mee op te vangen ? Nu je een 'groen' en 'wit' boekje hebt (doordat de ene helft van de beroepsgekken vind dat het niet goed is wat de sukkels verzonnen hebben) is het helemaal erg. Het lijkt wel alsof ze veranderingen doorvoeren om zo de studenten en scholen op kosten te jagen en drukkerijen van extra werk te voorzien. Zo kunnen ze tenminste alle boeken herdrukken omdat de tussen-n regel weer een stukje onlogischer is geworden.[/quote:a07d819d2b] Ben ik met je eens, die lui die sporen niet.... Ik weiger om me zover aan te passen, zeker als het niet bekend is wat nu wel en wat nu niet goed is. Hebben die gasten niks beters te doen... [quote:a07d819d2b="Ali Jas"]Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet Mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt, odmat we niet ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel. :D[/quote:a07d819d2b] Een Lraear op mjin middelbare mderdiblae shocol hefet dzee al enes leatn zein. Het biljft oigervnes wel itranirt om dzee slenpilg te leezn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...