Ga naar inhoud

Kwaliteitsverlies na bewerking Movie maker


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben bezig wat filmpjes op dvd te zetten. Ik gebruik hiervoor Windows movie maker en Nero Vision en heb wat vragen [b:9a25a20f37](Vetgedrukt zijn de vragen)[/b:9a25a20f37] Ik wil wat dingen uit die filmpjes halen, voornamelijk de intro waar wat text staat, dit doe ik met Movie Maker, ik selecteer dan het gedeelte waar de text in staat, split die en gooi die clip weg. Dan ga ik hem opslaan en zie verschillende kwaliteiten staat, ik kies dan video naar breedband filminhoud 1500k, [b:9a25a20f37]is dit goed?[/b:9a25a20f37]. Het originele filmpjes is 44mb, als ik mijn versie opsla is hij 42 mb. Als ik beide video's bekijk zie ik (volgens mij, moeilijk te zien) dat mijn bewerkte versie wat meer blokken bevat dan de originele. [b:9a25a20f37]Kan dit kloppen?[/b:9a25a20f37] Wanneer ik ze op dvd brand en ze op de tv afspeel zegmaar, hoe zie je dan de kwaliteit? ik bedoel als ik hem nu fullscreen zet word ie wat wazig. [b:9a25a20f37]Geeft dat op een televisie toestel het zelfde effect.[/b:9a25a20f37] Alvast bedankt en Vr Gr Mike Zwetsloot ps. ik sla hem gewoon op als MPEG, standaard wil movie maker WMV opslaan. [b:9a25a20f37]Goed?[/b:9a25a20f37]
Link naar reactie
[quote:0796be40b6="mikezwet"]Hallo, Ik ben bezig wat filmpjes op dvd te zetten. Ik gebruik hiervoor Windows movie maker en Nero Vision en heb wat vragen [b:0796be40b6](Vetgedrukt zijn de vragen)[/b:0796be40b6] Ik wil wat dingen uit die filmpjes halen, voornamelijk de intro waar wat text staat, dit doe ik met Movie Maker, ik selecteer dan het gedeelte waar de text in staat, split die en gooi die clip weg. Dan ga ik hem opslaan en zie verschillende kwaliteiten staat, ik kies dan video naar breedband filminhoud 1500k, [b:0796be40b6]is dit goed?[/b:0796be40b6]. Het originele filmpjes is 44mb, als ik mijn versie opsla is hij 42 mb. Als ik beide video's bekijk zie ik (volgens mij, moeilijk te zien) dat mijn bewerkte versie wat meer blokken bevat dan de originele. [b:0796be40b6]Kan dit kloppen?[/b:0796be40b6][/quote:0796be40b6] Yep, MovieMaker hercodeert de filmbestanden, zodat er altijd kwaliteitverlies is. Je zou es kunnen proberen om hem op te slaan als dv-avi, en dan met TMPEGenc om te zetten naar MPEG. Misschien dat je hem dan beter krijgt. [quote:0796be40b6="mikezwet"] Wanneer ik ze op dvd brand en ze op de tv afspeel zegmaar, hoe zie je dan de kwaliteit? ik bedoel als ik hem nu fullscreen zet word ie wat wazig. [b:0796be40b6]Geeft dat op een televisie toestel het zelfde effect.[/b:0796be40b6] [/quote:0796be40b6]Op de tv zullen de kwaliteitsvermindering minder duidelijk aanwezig zijn. Een tv heeft namelijk een PAL resolutie, wat natuurlijk aanzienlijk minder is dan de resolutie van je beeldscherm. [quote:0796be40b6="mikezwet"]Alvast bedankt en Vr Gr Mike Zwetsloot ps. ik sla hem gewoon op als MPEG, standaard wil movie maker WMV opslaan. [b:0796be40b6]Goed?[/b:0796be40b6][/quote:0796be40b6]Ach ja, waarom niet, houd je hem tenminste wel klein. Probeer es wat ik 10 regels hierboven heb beschreven.
Link naar reactie
Ok ik heb dat geprobeerd, ik heb het idee dat de kwaliteit nu wel hetzelfde blijft (betand werd 1,3 gb) maar het beeld loopt nu een minuut achter op het eind, niet prettig op een video van 5 min Dus mijn vraag is: zijn er video bewerkingsprogramma's die het bestande bestand gewoon hetzelfde houden maar dat ik er wel in kan knippen plakken enz? Groetjes, Mike
Link naar reactie
[quote:87cdad791d="Johnny321"]Volgens mij kan VirtualDub dat, opties op 'direct stream' zetten (audio en video) VirtualDub is wel te downloaden bij www.virtualdub.org[/quote:87cdad791d] Ok, dus ik moet hem eerst in movie maker bewerken, en dan opslaan als dv-avi, dan loopt het geluid achter, en dan moet ik hem met Virtual Dub opslaan als mpeg en die optie aanzetten zodat het geluid gelijk komt. Of moet het in een andere volgorde? Bedankt voor de reacties en groetjes, Mike
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...