Ga naar inhoud

video codec's


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo ik ben sinds enige tijd video's op cd (avi) aan het zetten, echter niet iedereen kan mijn video's bekijken. ik wil dus enige standaard aanbrengen. ik heb de volgende vragen: 1 Welke is de beste en welke codec is dan ook het gemakkelijkst mee te sturen en te installeren, zodat de ontvanger ook thuis mijn video op zijn/haar pc kan bekijken. 2 Ik heb enkele video's op cd waarvan ik niet meer weet (door uitvogelen) met welke codec deze geschreven is, hoe kom ik daar achter? 3 Wat voor een codec is extentie WMV? Ik heb ME maar de meeste kennissen hebben nogsteeds Win 98 en Me schijn standaard al enige codec te hebben. Wie kan mij informeren? :o
Link naar reactie
Om uit te vogelen welke codec gebruikt is kun je bv virtualdub gebruiken. In virtual dub nadat de avi geladen is kijken onder menu "File" en dan File info. Je kunt mensen die deze file ontvangen bv de nimo codec pack laten installeren de bevat de meeste codecs die je nodig bent. Nimo is onder andere hier te halen http://www.btinternet.com/~nimosiro/ Peter
Link naar reactie
1. de handigste/beste video-codec voor AVI: DivX 4.12 2. open de AVI met GSpot of GraphEdit ([url]www.doom9.org[/url]) 3. WMV is een afkorting van Windows Media Video, evenals DivX gebaseerd op MPEG-4. [b:670ab89954]GSpot[/b:670ab89954] geeft informatie over multimedia-bestanden en geïnstalleerde codecs.. [b:670ab89954]GraphEdit[/b:670ab89954] doet hetzelfde, alleen vanuit een programmeurs-perspectief (het is een onderdeel van DirectX SDK). p.s. Ik ben geen aanhanger van het fenomeen [i:670ab89954]installeren[/i:670ab89954], hetgeen sinds de geboorte van Win synoniem is geworden voor "achter je rug om je systeem c.q. register vervuilen met onbekende data welke vaak niet terug te vinden is" zodat je vaak gefrustreerd achterblijft.. Het installeren van het Nimo-codec pack gaf bij mij vaak problemen, omdat het maximaal 3 handige codecs bevat, en handenvol overbodige rotzooi, die onnodige conflicten kan veroorzaken, en na lang zoeken/ergeren pas weer te verwijderen zijn.. Voor degenen die weinig in contact komen met DS-gebruikende programma's kan Nimo misschien weinig kwaad.. Voor een onwetende/onschuldige zou ik [b:670ab89954]Divx412Bundle.exe[/b:670ab89954] meegeven op de CD.. kan weinig kwaad. Als je echt voorzichtig wilt zijn kan het subtieler.. Het enige nodige voor het afspelen van DivX Video is het bestand [b:670ab89954]divxdec.ax[/b:670ab89954] wat (na normale installatie) in de SYSTEM folder wordt geplaatst, vervolgens registreren: [i:670ab89954]regsvr32.exe /s divxdec.ax[/i:670ab89954], dat is het.. Voor deregistratie: [i:670ab89954]regsvr32.exe /u divxdec.ax[/i:670ab89954].. Zo simpel is het..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...