Ga naar inhoud

Geluidstrack


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe zet ik een geluidstrack onder een film bij Pinnacle Studio 7.13.6. Ik heb geluid van een cd geselecteerd. Bij het inlezen van de cd lijkt het goed te gaan (je hoort de muziek) alleen hierna begint ie gewoon opnieuw met inlezen. Ik dacht zelf aan een soort stopteken ergens neerzetten omdat het programma gewoon oneindig lang doorging met opnieuw inlezen. Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Nou een wavefile maken is niet moeilijk. Hangt een beetje van je geluidskaart af wat ze bijgeleverd hebben. maar Goldwave cooledit etc daar gaat het makkelijk mee. CD in de cdrom en opnemen. Ik dacht dat studio 7 ook mp3 kent. Een mp 3 maken doe ik met dbpower amp een goed freeware programma. Als je dat gedaan kan je hem zo in studio 7 toevoegen
Link naar reactie
Een zelf gemaakte .wav file invoegen is inderdaad mogelijk, deze mogelijkheid pas ik zelf vaak toe. Persoonlijk gebruik ik het programma CD-Ex om een .wav file te maken omdat dit, volgens mij, sneller werkt als bijvoorbeeld GoldWave. Beide programma's werken echter voor dit doel goed. Nadeel van het gebruik van een .wav file voor het invoegen van achergrondmuziek is echter dat, waar een .wav file als achtergrondmuziek wordt gebruikt, je geen extra geluidsfragmenten als (ik noem maar een paar voorbeelden) een claxon van een auto, stromend water, het geluid van een vogel, etc. etc. kan invoegen. Dan moet je inderdaad gebruik maken van de optie achtergrondmuziek in het edit-venster (het onderste spoor). Ieder voordeel heeft echter weer zijn nadeel. Voordeel: aparte geluidsfragmenten kun je dan op het .wav spoor wel invoegen, echter als je 2 of meer stukken achtergrondmuziek in 1 aaneengesloten stuk film wilt maken, dan is dit het gemakkelijkst als die al die achtergrondmuziek op 1 audio-CD staat. Anders moet je, bij het renderen later, telkens van audio-CD wisselen. Ook hier is een oplossing voor, door alle achtergrondmuziek te selecteren en, wanneer deze achtergrondmuziek op verschillende CD's staat, hier eerst zelf 1 audio-CD van te branden. Weliswaar wat omslachtig, maar doenbaar. Dit redelijke programma heb je per slot van rekening bij je capture-card (Studio DC10+ ?) geleverd gekregen. Meerdere audiosporen in het edit-programma zou natuurlijk een oplossing zijn, maar dan kom je in een heel ander, maar ook veel duurder video-editingprogramma terecht. Succes!
Link naar reactie
Kennelijk werk ik nog met een oudere versie van de Studio DC10+ software, omdat ik slechts 2 sporen heb, nl. 1 voor geluidseffecten en 1 voor achtergrondmuziek. Upgraden moet ik dus. Ondertussen heb ik even gekeken op de supportsite van Pinnaclesys.com. Daar kom ik inderdaad de versie 7.13.6 tegen (ik werk nl. onder WIN 98SE), maar ook al een 7.15.1 (voor WIN 98SE). Kan ik laatstgenoemde versie zo over mijn huidige programma heen installeren, of moet ik eerst die 7.13.6. installeren en daarna daaroverheen die 7.15.1? Slik, dat wordt een poosje downloaden dan. Ik werk nog analoog op het ineternet en iedere versie is 11 MB groot. Ook kom ik er nog een oudere versie 1.06 tegen (even nakijken of ik die toevallig al niet heb) anders moet ik die misschien ook nog downloaden (6 MB). Wie weet hier de oplossing voor?
Link naar reactie
Ik geloof dat ik niet duidelijk heb uitgelegd wat het 3e spoor is. Als je video captured dan wordt er ook een geluids spoor van de film aangemaakt. Deze kan je loskoppelen door het videospoor te LOCKEN (wordt het grijs) Dan kan je het geluidspoor of stukjes ervan verwijderen Het komt bij mij vaak voor de ik hele stukken van het originele geluid niet gebruik
Link naar reactie
Ah .... Dat van dat locken wist ik niet, maar ga ik zeker proberen. Inmiddels ook de versie van mijn Studio DC10+ gecontroleerd. Dit blijkt nog 1.04.5 te zijn. Wel heel oud dus. Ik kwam op mijn harde schijf wel een download tegen van de 1.06 versie. Die kan ik dus over die 1.04.5 heen installeren. Maar nu heb ik nog geen antwoord op het installeren van de versie 7.13.6 of 7.15.1. :cry: Als iemand me daar nog mee wil helpen, dan ben ik weer heel erg :)
Link naar reactie
[quote:16a4ef5157="pjcdeboer"]termin8or, FF voor de duidelijkheid je weet hoe je de muziek onder de film moet zetten maar je wilt nu weten hoe je op een bepaald moment in de film de muziek stop kan zetten of weg laten faden? :-? 8) :-?[/quote:16a4ef5157] Ik kan de geluidstrack er wel in zetten. Heel simpel. Het probleem: Als ik denk dat ik het goed heb gedaan zeg ik maak band. Dan gaat het mis. Dan blijft het programma eindeloos vaak de geluidstrack inladen vanaf de cd. De oplossing: Ik heb geen idee ik dacht dat je misschien ergens een soort stopteken moest zetten zodat het programma ophield met inlezen van de geluidstrack.
Link naar reactie
Ik probeer het nog een keertje. De muziek die je inlaad is geen mp3/wav die op je hd staat,maar je laad direct van een muziek cd? Heb ik nog nooit gedaan,zou eerst mp3 ervan maken en weer inladen vanuit bestand. Als je nou alles hebt zoals je wilt (je bekijkt dus eerst ff het resultaat)dan zou ik het bestand eerst even opslaan en dan daarna bestand openen en dan het bestand (maak film)converteren naar band. Misschien lukt dit.......suc6
Link naar reactie
Ergens een stop in de track voor achtergrondmuziek zetten is volgens mij niet nodig. Heb het zelf ook wel eens gedaan en dat gaat in 1 keer goed. Althans met dien verstande dat je in die track het achtergrondgeluid natuurlijk maar 1 keer heb opgegeven. Daar ga ik even vanuit. Waarom het programma dan eindeloos blijft vragen om dat stuk van de CD-audio te halen is mij een raadsel. Vermoedelijk is er ergens in het programma iets beschadigd. Hoe dat kan? Hoe komt het dat er wel eens "kromme volts" door je PC schieten? Dat weet ik ook soms niet. Verwijder het programma eens en installeer het, samen met de evt. updates, opnieuw. Volgens mij moet het daarna goed gaan. Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...