Ga naar inhoud

Traag 1 kant op.


anoniem

Aanbevolen berichten

M'n netbook heeft een trage doorvoer van m'n NAS, niet van een Windows pc. De kant op naar de NAS is wel op fast-ethernet niveau (ca. 10 MB/s) de andere kant dus niet ca. 3 MB/s. Waar zou dat in kunnen zitten? Als ik het netbook laat draaien onder de WindowsXP Pro keuze van de dual-boot dan is dit probleem actueel, draait het onder Windows 7 Ultimate dan is de snelheid beide kanten op met de NAS op fast-ethernet niveau (ca. 10 MB/s). Het zit dus in het WindowsXP systeem, maar waar kan dat zitten? Dank voor de moeite.
Link naar reactie
Heb je al gekeken voor een nieuwere driver voor onder XP voor het ethernetkaartje? Zet onder XP, anders eens de data doorvoer vast (zal nu wel op automatisch staan?) (eigenschappen netwerkkaart, configureren, geavanceerd -> speed/duplex settings Kijk of speel daarnaast eens met de MTU instellingen onder XP (google even op MTU XP)
Link naar reactie
Volgens mij mooet je het in deze hoek zoeken mbt de beperking in XP en W2000. http://www.google.nl/#bav=on.2,or.r_qf.&cad=b&fp=1&q=maximum+download+speed+%22windows+xp%22+register+tweak Er is een register tweak voor nodig (dat had ik in mijn achterhoofd zitten en zo via Google terug te vinden; lees zelf even wat je exact moest doen, het is erg lang geleden dat ik het een keer bekeken heb).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...