Ga naar inhoud

Hyper WRT


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende geval. Een kennis heeft beneden in de kamer een Linksys WRT54G router staan en op de 1e verdieping, aan de andere zijde van de woning, een PC met een wireless Linksys PCI-kaart. Zoals ik al verwachtte valt de verbinding regelmatig weg. Op advies van de wifi-shop is vervolgens aan de PC een andere antenne gehangen met een betere ontvangst. Op zich leverde dit wel een verbetering op, maar nog steeds valt de verbinding soms weg. Nu zat ik te peinzen om HyperWRT te gebruiken om de firmware van de router te vervangen, zodat ik ook het zendvermogen daarvan kan omhoog zetten. Wat ik me nu afvraag: Ik verhoog wel het zendvermogen van de router, maar de ontvangstgevoeligheid verbeter ik niet (dacht ik). Het resultaat zou dus kunnen zijn dat de PC wel beter ontvangt, maar de terug gezonden data nog steeds slecht bij de router komt. Kan iemand daar een gebruikservaring over geven.
Link naar reactie
{quote}Wat ik me nu afvraag: Ik verhoog wel het zendvermogen van de router, maar de ontvangstgevoeligheid verbeter ik niet (dacht ik). Het resultaat zou dus kunnen zijn dat de PC wel beter ontvangt, maar de terug gezonden data nog steeds slecht bij de router komt. {unquote} Zowel router als het pci kaartje zijn zender en ontvanger. Om contact met elkaar te kunnen maken moet er een zekere mate van overlapping van beiden apparaten zijn. Stel beiden (kaartje en router) als een cirkel voor. stel nu dat beiden een 10 mtr cirkel uitzenden, maar ze staan 30 meter van elkaar af. Geen overlapping dus en geen verbinding. Nu veranderen we 1 apparaat zodat die een 25 mtr cirkel er uit gooit. De overlapping is dan 5 mtr en matig bereik. Als we zender 2 ook op 25 mtr kunnen krijgen, is dat natuurlijk een uitstekende overlapping en vet signaal :-)
Link naar reactie
Met een betere antenne vergroot je "de cirkel" ook natuurlijk. Maar ook die komen in verschillende "smaken" 5dBi, 8dBi, 12dBi met daarbij gemeld dat die sprietjes Omni's zijn (dus cirkelvormig uitzenden) Er zijn trouwens ook wifi boosters voor pci kaartjes te krijgen. Die schroef je dus aan de antenne uitgang en je antenne weer aan de booster. De booster versterkt het signaal dan tot 100 miliwatt (max in nederland toegestaan). Goedkoopste oplossing is trouwens om de zenders dichter bij elkaar te brengen :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...