Ga naar inhoud

Router of modem valt plots weg...


Aanbevolen berichten

Ik weet niet precies in welk forum dit thuishoort maar ik denk dat er niet veel problemen zullen zijn als ik het hier neer dump. :wink: Ik heb hier thuis een netwerkje van 2 PC's, een router (D-Link DI-614+ is draadloos maar netwerk is bekabeld vanwege slechte ervaringen) en een kabelmodem voor mij Chello Classic aansluiting. Het probleem: Chello zou de snelheden hebben geupgrade bij mij, ik had daar wat van gemerkt maar de download kwam niet meer aan zijn maximum, waar deze dat eerst wel lukte. (toen zo'n 180kb/s, zou nu 300/320kb/s moeten zijn). Ik was het hier niet mee eens en vroeg Chello wat het kon zijn. Zij zouden mijn modem eens opnieuw updaten en aan hun kant resetten. Wanneer dat gebeurt was zou ik zelf thuis ook mijn modem en router moeten resetten. Na het telefoongesprek viel de verbinding weg, zij dus resetten. Maar ik heb zo'n kwartier gewacht en de verbinding kwam niet meer terug. Ik resette mijn modem + router toen alsnog. De verbinding kwam na enkele minuten weer terug. Ik vind het vreemd maargoed, het werkte. Dacht ik want na een half uurtje online te zijn geweest viel plotseling de verbinding weg. Ik reset wederom alles wat er maar te resetten viel, probeerde andere netwerkkaarten, ook geprobeerd om 1 PC weer direct op het modem te zetten (dus zonder tussenkomst van de router) maar dat had allemaal geen effect. Vele malen nog gebeld met Chello (elke keer 10cent per minuut en elke keer die standaard procedure doorlopen ondanks dat ik probeerde uit te leggen dat ik dat al 500 keer gedaan had :-? ), vanalles geprobeerd en nagekeken. Uiteindelijk kwamen ze met de volgende oplossing. Ze kunnen een monteur sturen die het zal nakijken en indien nodig het modem zal vervangen. Na mijn vraag of daar kosten aan verbonden waren kwam het antwoord dat dat alleen zo was wanneer het aan de PC's of router lag (voorrijdkosten) en het modem gewoon functioneerde. Uiteindelijk vraag na zo'n lang verhaal...Waar kan dit aan liggen? Heeft iemand hier misschien ooit eens ervaringen mee gehad? Kan Chello de schuldige zijn na een incorrecte update van mijn modem of was dit alles puur toeval? Alvast bedankt, Michel.
Link naar reactie
met chello weet je het nat. maar nooit :-? zo iig als ik jou was eerst 1000% zeker willen weten dat het probleem niet bij je eigen app. ligt. Dus eerste beide PC maar rechtstreeks op modem aansluiten en kijken of het probleem zich herhaald. Werkt het op die manier prima tsja dan moet je er maar vanuitgaan dat er iets niet OK met router wellicht helpt firmware update. Hou/heb je dezelfde problemen dan moet je haast wel concluderen dat probleem bij chello ligt. Lijkt me sterk dat 2 PC's niet OK zijn. Als je nog meer "veiligheid" wil inbouwen, sluit je router en PC's es aan bij bv een familielid of maatje die ook chello heeft. Check voor alle zekerheid ook je bekabeling wellicht daar bv breukje in.
Link naar reactie
Bekabeling is net nieuw, ik denk dat niet dat het probleem is. Maar zoveel toeval? Hun updaten m'n modem, verbinding valt weg (moet ook bij updaten), verbinding komt niet meer terug (fout!) en na een eigen reset van het modem beginnen de kuren. Kunt mij niet wijsmaken dat het aan de router ligt, laat staan aan de PC's want beide hebben ze precies hetzelfde. Nu is het overgins zo dat elke keer wanneer de verbinding weg valt en wanneer ik dan m'n modem reset de verbinding meteen weer terugkomt. Chello spreekt over een '2-minuten-lease' van m'n modem. :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...