Ga naar inhoud

Windows 7 OEM verplaatsen naar nieuwe harde schijf en upgraden naar Windows 10 ?


Rob181

Aanbevolen berichten

Als ik mijn huidige harde schijf wil vervangen door een nieuwere hardeschijf (bijv SSD) zou ik graag mijn windows versie schoon willen installeren op deze nieuwe harde schijf. Echter betreft het een Windows 7 OEM versie waardoor er geen installatie CD en dergelijke bijgeleverd is. Heeft iemand suggesties? Verder kan ik de windows versie gratis upgraden naar Windows 10. Is het aanbevolen dit voor of na de vervanging van hardeschijf te doen of maakt dit niets uit?
Link naar reactie
Misschien heb je nog een zogenaamde recovery/herstel partitie op de schijf waarmee je terug kunt naar de staat van Windows toen pc nieuw gekocht was. Je zou dit kunnen uitvoeren en vervolgens upgraden naar '10' en dan de hdd clonen naar een ssd. Je kunt de volledige hdd (dus inclusief recovery partitie) ook eerst clonen naar ssd en dan de recovery en vervolgens de upgrade uitvoeren. Dit zal normaliter goed werken als het clonen goed gedaan wordt. Het is niet geheel zonder risico dus zorg voor back-up's! (Images van alle partities.) Ik zou zeggen de tweede methode (na vervanging van de harde schijf) met iets meer risico heeft de voorkeur, doordat operatie dan op de ssd wordt uitgevoerd, met grotere snelheid dan wanneer je het met de hdd deed.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...