Ga naar inhoud

Wat is nou mijn ip?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem. Voor Bitcomet wil ik poorten openen, en daarom moet ik een static ip hebben. Ik wilde dus weten wek ip ik op dit moment heb, voordat ik hem static maak. ipconfig /all in CMD geeft een ip adres weer: 192.168.1.55 (weet niet of het erg is om je ip op internet te zetten, daarom heb ik voor zekerheid laatste 2 letters 55 gemaakt terwijl het eigenlijk wat anders is). In mijn vista sidebar heb ik ook een internet gadget, die je netwerkdingen weergeeft, en die geeft ook weer dat mijn ip 192.168.1.55 is. Maar wanneer ik naar een site ga zoals watismijnip.nl of mijnip.nl dan geven die sites een ander ip adres weer, zij geven: 212.123.168.88 (ook nu laatste 2 letters verandert), echt elke site waar ik heen ga zegt dat dat mijn ip is. En in bitcomet wordt de poort geblokt op het ip 212.123.168.88. Dus wat is nou mijn ip?? Wanneer ik een static ip maak van 192.168.1.55, dan zeggen die sites nog steeds dat mijn ip 212.123.168.88 is. Zo kan ik mijn poorten niet openen voor bitcomet, omdat die ook denkt dat mijn ip 212.123.168.88 is. Heel verhaal, maar ik hoop dat iemand me kan helpen? Ik heb trouwens draadloos internet... Edit: volgens die ip sites woon ik trouwens in Den Haag, terwijl ik daar helemaal niet woon...
Link naar reactie
...dus voor de volledigheid: Je gebruikt dus een router - al dan niet geintegreerd in je modem. Je moet in Bitcomet zorgen dat vanaf buiten de betreffende "poort" benaderd kan worden. Je moet dus zorgen dat - als deze poort aangeroepen wordt vanuit internet (212.123..etc) - de gegevens binnenkomen op je interne IP adres (192.168 etc) .Op poort xxxxx (zie je onderin Bitcomet staan. Je moet dus een port forward (of virtual server) inrichten in je router...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...