Ga naar inhoud

Draadloze verbinding valt weg


anoniem

Aanbevolen berichten

De situatie is als volgt. Ik heb een sweex router die is verbonden met een pc en met een sitecom router (wl534), waarbij de laatste zo is ingesteld dat die alleen het signaal doorstuurt (het is tussen alleen een tussenschakel). Op het draadloze netwerk (van de sitecom router) konden 2 laptops en een psp werken. Het netwerk is met WPA beveiligd. Nu werken 1 laptop en psp nog gewoon perfect, maar ik heb gisteren 1 laptop geformateerd. Voor het formateren werkte de draadloze netwerkverbinding van de laptop goed. Na het formateren heb ik alles er weer op gezet en alles werkt goed, behalve de draadloze netwerkverbinding. Deze laptop heeft voor het draadloze netwerk een digiconnect wireless pc card (wl531). Ik heb de laatste drivers van de website gehaald. Bij apparaatbeheer staat er ook geen vraagteken en zijn er geen problemen. Als ik de laptop opstart dan probeert de laptop een netwerkadres te krijgen (wat lukt), maar vervolgens valt gelijk de verbinding weg en begint het proces weer opnieuw en opnieuw en opnieuw etc. Dit gaat soms zo wel 10 minuten door (langer heb ik nog niet afgewacht). Soms lukt het uiteindelijk wel om verbinding te krijgen, maar soms ook niet. Een statisch IP-adres heb ik ook al geprobeerd. Dan krijgt de laptop verbinding, maar deze valt ook weer direct weer weg. Vervolgens begint dit hele proces opnieuw en opnieuw en opnieuw etc. Ik heb de laptop ook met een kabel op de sitecom router aangesloten en dit werkt wel perfect. Dus de router zou goed moeten werken. De laptop werkt op Windows XP (met Service Pack 3). Verder zit er ZoneAlarm op als firewall en is de Windows Firewall uitgeschakeld. Ook als ik alle firewalls uitschakel dan nog zijn er problemen. Ik heb nu al een aantal keer de wireless pc card opnieuw geinstalleerd, maar dat wil ook niet baten. Weet iemand een manier om achter de oplossing voor dit probleem te komen of weet iemand de oplossing? Bij voorbaat dank! Peter
Link naar reactie
Ik wil trouwens nog even aan het vorige bericht toevoegen dat het puur gaat om de eerste keer verbinding krijgen. Bij de draadloze netwerkverbinding (bij netwerkverbindingen) staat eerst 'verbonden', dan 'niet verbonden', dan weer 'verbonden', dan weer 'niet verbonden, etc. Wanneer de verbinding op een gegeven moment wel goed is (soms al na een paar minuten dat pingpongen van aan en uit) dan blijft de de verbinding ook goed en valt de verbinding niet weg. Behalve als de laptop op standby gaat.
Link naar reactie
Wat mij ook wel opvalt is dat bij netwerkverbindingen de draadloze netwerkverbinding nummer 5 heeft. Ik heb een aantal keren de kaart opnieuw geinstalleerd, maar hoort de draadloze netwerkverbinding dan niet gewoon nummer 1 te hebben. Is dit een probleem? Verder valt mij op dat er opeens veel meer draadloze netwerken zichtbaar zijn, waarbij sommige bijna geen ontvangst hebben. Ik heb weleens gehoord dat de frequentie dan een probleem opleveren. Klopt dit? Hoe kan ik dit dan het beste oplossen?
Link naar reactie
Probleem lijkt opgelost. Ik heb eerst mijn router helemaal gereset en nieuwe firmware geinstalleerd. vervolgens heb ik gekeken welke kanalen er in de buurt al door anderen werden gebruikt. Het kanaal dat ik gebruikte werd ook door anderen gebruikt, dus heb ik een ander kanaal gekozen. Daarbij heb ik ergens gelezen dat je er minimaal 5 van af moet zitten en dat 1,6 en 11 de meest gebruikte kanalen zijn. na dit allemaal te hebben gedaan, bleek dit ook nog niet de oplossing. het kwam uiteindelijk door de configuratie van de netwerkkaart. voordat ik de laptop had geformateerd moest je bij het opstarten van de verbinding kiezen voor windows xp zero configuration. Dit deed ik dus ook na het formateren. Nu heb ik echter gekozen voor handmatig instellen en vervolgens handmatig contact gemaakt met mijn draadloze netwerk. En toen pakte ie het netwerk zonder problemen in 1 keer. Ik weet niet precies waar dit nu door komt, maar handmatig kiezen werkt dus. Moet dan wel steeds het wachtwoord opnieuw invoeren, maar dat is geen werk natuurlijk. In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...