Ga naar inhoud

computers wel zichtbaar, niet aan te roepen


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:617657bcc0="jbiggie"]Deze map is vervolgens bij mij op computer 1 niet te zien bij mijn netwerklokaties, het feitelijke probleem.[/quote:617657bcc0] Wellicht bedoel je dan wat er wordt uitgelegd op de site van [url=http://support.microsoft.com/kb/308416/nl]Microsoft Procedure: Een snelkoppeling naar een netwerklocatie maken in Windows XP.[/url]
Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Maar de bedoeling daarvan is dat net zoals je gedaan had op bladzijde 1 van deze topic, je met de netwerk wizard de snelkoppelingen maakt in netwerklokaties. Dus Configuratiescherm > Netwerk- en Internet-verbindingen > Wizard Netwerk instellen > Volgende > Volgende. Bij Selecteer een verbindingsmethode selecteer je: "Deze computer maakt verbinding met het internet via een gataway of via een andere computer in mijn netwerk." Want je computers maken verbinding met het internet via een router. Volgende > Volgende. Bij Werkgroupnaam check je of die niet gewijzigd wordt. Volgende > Volgende. Na de samenvatting te hebben gecheckt > Volgende > Doorgaan met de wizard > Volgende > Voltooien. Als ik dit bovenstaande doe bij een zojuist aangemaakt account in XP Home, dan verschijnen bij mij in "Mijn netwerklocaties" de gedeelde mappen van mijn laptop die aanstaat, waar ik dan ook in kan komen.
Link naar reactie
Precies de kern van mijn probleem, op mijn computer 1 werkt dat dus niet meer. Als ik op een van de vijf computers een map op delen zet, verschijnt die binnen no time op de nummers 2 t/m 5, zoals jij beschrijft, dat was ik ook gewend. Sinds enige tijd gebeurt dat niet meer op nummer 1. Daar blijft het overzicht steeds hetzelfde. Zelfs mappen die ik verwijder op de betreffende computer blijven op nummer 1 nog steeds staan bij mijn netwerklocaties. Ik heb dus het idee dat op de een of andere manier mijn scherm niet ververst wordt. Ik heb het laatste uur weer vanalles geprobeerd via de microsoft site, niets helpt. Ik heb ook alle services aangezet die nog niet aanstonden, in het register wat dingen nagekeken die volgens MS wel eens fout staan, geen resultaat Als ik vervolgens via MS netwerk de betreffende computers aanklik krijg ik wel de juiste mappen te zien. Nr 1 ziet alles dus wel, maar via een omweg.
Link naar reactie
Probleem is opgelost, ik heb twee dingen zojuist gedaan: Via het door jou aangegeven vragenlijstje las ik over winsock repair. Daar staat ergens bij dat dit programma alleen maar voor internetconnectie werkt, maar soms , om nog niet begrepen redenen, ook werkt voor niet zichtbare lokale mappen. Ik heb het externe programma-tje gedraaid wat daar staat. Vervolgens heb ik ergens in mijn systeem(ik weet al niet meer waar) gevonden waar ik de weergave van bestanden kan definieren en aanpassen, daar stond bovenaan delen niet aangevinkt. Na het doen van deze twee dingen opnieuw opgestart en probleem was opgelost. Bedankt voor deze lange tijd hulp en meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...