Ga naar inhoud

computers wel zichtbaar, niet aan te roepen


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag, Het volgende is aan de hand. Ik heb een netwerk met 4 xp computers en een vista via een router met internet verbonden. Plotseling kan ik vanuit mijn netwerklocaties de verschillende schijven nog wel zien maar niet meer aankiezen, er gebeurt dan helemaal niets. Als ik via Microsoft windows netwerk doorklik kan ik de schijven wel allemaal inzien en bewerken. Op mijn netwerklocaties zie ik bij de schijfnamen geen map symbool of zoiets maar een afbeelding voorzover ik kan zien van kleine buroblaadjes. Wat kan er aan de hand zijn?
Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben bang dat ik jullie niet goed begrijp. Ik heb via de xp wizard destijds een netwerk gemaakt. Ik raadpleeg of bewerk altijd via netwerklocaties, waarna ik net zolang doorklik tot ik de gewenste map op de betreffende schijf gevonden heb. Dit kan nu niet meer. Nu kan het alleen nog via de omweg via MS netwerken etc, etc. Dat is het probleem. Uit het antwoord van sjouwer komt bij mij de suggestie op dat ik op een andere manier moet werken, klopt dat?
Link naar reactie
wij komen niet verder zonder verdere gegevens van jouw kant 1 netwerkgroep is die overal hetzelfde 2 computernamen is deze overal verschillend 3 hoe verkrijgen van ip adres met of zonder dhcp 4 ip adressen van de computers 5 hoe staan de mappen (of hd's) gedeeld met volle of beperkte rechten (standaard wordt beperkte rechten gegeven) ben even kwijt wat nog meer fout kan
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...