Ga naar inhoud

computers wel zichtbaar, niet aan te roepen


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 4 weken later...
Vanaf vandaag is het probleem weer anders, op mijn andere computers is de computer met het beschreven probleem niet meer te zien, ook niet meer via ms netwerken. De computer die niet meer gezien wordt ziet zelf alles. Wat kan er toch mis zijn? tot nu toe geprobeerd: Opnieuw netwerk maken Andere naam voor netwerk Nogmaals andere naam, Aansluitingen op HUb veranderd stroom van Hub en router
Link naar reactie
[quote:2bd6625322="jbiggie"]Vanaf vandaag is het probleem weer anders, op mijn andere computers is de computer met het beschreven probleem niet meer te zien, ook niet meer via ms netwerken. De computer die niet meer gezien wordt ziet zelf alles. Wat kan er toch mis zijn? [/quote:2bd6625322] Check op de site van Microsoft artikel 922120 [url=http://support.microsoft.com/kb/922120]Netwerktoewijzingen in Windows Vista worden niet weergegeven op computers met Windows XP.[/url]
Link naar reactie
Dag, bedankt voor deze tip, echter deze oplossing zat al eerder in een servicepack en heeft niet geholpen. Ik snap ook noet precies waarom eergisteren de zaak ineens veranderde. Kan ik niet op de een of andere manier het hele netwerkgebeuren verwijderen en opnieuw opzetten. Een nieuw netwerk opzetten langs het oude bleek niet te werken.
Link naar reactie
[quote:3753b11a06="jbiggie"]Kan ik niet op de een of andere manier het hele netwerkgebeuren verwijderen en opnieuw opzetten. [/quote:3753b11a06] Je zou inderdaad opnieuw kunnen beginnen. Dus het delen van alle mappen tijdelijk ongedaan maken. Maar je hebt dus nog wel internet op al je PC's? Daarna check je voor de XP PC's deze link van Microsoft http://www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/maintain/share.mspx En voor je Vista PC check je deze link van Microsoft TechNet http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb727037.aspx En maak daar stap voor stap aantekeningen van. En meldt vervolgens terug wat er wel en niet werkt.
Link naar reactie
Dag, Ik heb inmiddels de links gevolgd en via die een nieuw netwerkje aangelegd/benoemd. Gevolg is een verbetering, namelijk alle andere computers zien nu mijn gedeelde mappen. ik zie echter nog steeds niets van de anderen, ook als ik daar een map of zo deel verandert er overal wat, behalve op mijn computer. Op mijn manier gezegd lijkt het wel of r een soort blokkade zit op zichtbaar maken van openbare mappen op mijn andere computers.
Link naar reactie
Wellicht kun je het een en ander eerst resumeren. Je melde al in je startpost: "Ik heb een netwerk met 4 xp computers en een vista via een router met internet verbonden." Het is voor ons waarschijnlijk makkelijker dat je die 5 PC's als volgend voorbeeld post PC1 Windows XP Home Editie SP3 < computernaam of ipadres> PC2 Windows XP Professional Editie SP3 < computernaam of ipadres> PC3 Windows Vista Home Premium < computernaam of ipadres> PC4 PC5 Zodat we eventueel een beter beeld kunnen krijgen van je netwerk. En zodat je kunt melden met welke PC je de gedeelde mappen van de andere PC's niet kunt zien. Verder had ik nog gevraagd of je nog wel vanaf elke PC de andere PC's pingen? Zoals is uitgelegd op http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/test_netwerk/9 Heb je op de XP PC's de Network Setup Wizard gebruikt of handmatig? En zou je kunnen aangeven in hoeverre je de Vista instructies hebt kunnen uitvoeren? Of je op alle PC's inlog wachtwoorden hebt? Want mijn ervaring is dat het delen van mappen op een PC met een wachtwoord makkelijk is, dan zonder wachtwoord.
Link naar reactie
Dat pingen had ik helemaal over het hoofd gezien, dat heb ik inmiddels gedaan, dat is helemaal in orde, via speedtest ook extern gepingd, ook dat is in orde. Dan mijn netwerk: 1. windows xp sp 3, naam beneden, deze computer ziet dus geen gedeelde mappen, wel via de omweg van MS netwerken 2. windows xp 3, naam jeroen, ziet alles 3, windows xp 3, naam gema, ziet alles 4, windows xp 3, naam droogzolder, ziet alles 5, vista sp 1, naam anne, ziet alles Vista instructies uitgevoerd, nergens geen inlogwachtwoorden
Link naar reactie
[quote:0fdc4a878d="jbiggie"] 1. windows xp sp 3, naam beneden, deze computer ziet dus geen gedeelde mappen, wel via de omweg van MS netwerken [/quote:0fdc4a878d] Maar als je vanaf computer 1 gaat naar Start > rechter muisknop op Deze Computer > Netwerkverbinding maken > Bladeren en eventueel op het plusje bij de werkgroepnaam klikt. Wat zie je daar dan?
Link naar reactie
[quote:bf89e342dc="jbiggie"] Dan zie ik alle computers die op dit moment aanstaan [/quote:bf89e342dc] Maar zag je vanaf computer 1 bij die computer namen wel of geen plusjes? En als je één van de gedeelde mappen op één van de andere PC's handmatig intypt in dat "Netwerkverbinding maken" scherm van computer 1 en Voltooien, wordt er dan om een wachtwoord gevraagd? Zijn er nog verschillen tussen de XP computers versies?
Link naar reactie
[quote:8c5561030e="jbiggie"] je ziet plusjes [/quote:8c5561030e] Dus je ziet op computer 1 in Netwerkverbinding maken bij alle computers die aanstaan plusjes? Als je op zo een plusje bij een computernaam klikt, zie je dan wel of geen gedeelde mappen? Of als je bij map typt zoiets als [code:1:8c5561030e] \\<computernaam>\<werkgroep>\<gedeeldemap> [/code:1:8c5561030e] en voltooien heb je dan toegang tot die gedeelde map. Of verschijnt er een foutmelding?
Link naar reactie
[quote:9b9ab623ee="jbiggie"] Ik kan die plusjes openklikken totde volgende map of mappen, (..) [/quote:9b9ab623ee] Dus bij de computernamen van de PC's die aanstaan zie je in computer 1 nog wel de plusjes, maar gebeurt er niks als je erop klikt. Terwijl je vanuit computer 1 nog steeds computer 2 t/m 5 kunt pingen. Maar als je nu computer 1 opstart in [url=http://support.microsoft.com/kb/316434/nl#3]Veilige modus met netwerkondersteuning,[/url] kun je dan wel bij de gedeelde mappen van computer 2 t/m 5? Overigens had je nog niet gemeld hoe het resultaat was, van het handmatig intypen van de Map bij Netwerkverbinding maken, op computer 1. Dat zou moeten werken of een foutmelding behoren te geven.
Link naar reactie
Ik denk dat ik je op het verkeerde been heb gezet, ik kan de kruisjes steeds openklikken, tot de volgende laag, die ook weer enz.enz. Ik heb op computer 4 een gedeelde map staan, daarmee heb ik zojuist op computer 1 verbiding gemaakt via de door jou omschreven methode. Dat lukt gewoon, geen enkele foutmelding. Deze map is vervolgens bij mij op computer 1 niet te zien bij mijn netwerklokaties, het feitelijke probleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...