Ga naar inhoud

statisch ip adres instellen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben wat aan het testen met een softwarematige pbx installatie (3cx). Bij het testen van de firewall krijg ik de melding dat de juiste poorten openstaan maar dat er problemen zijn om dat het ip adres niet statisch is De melding : Port is open, but port number has been changed during NAT translation. THIS ERROR means you have Symmetric NAT and you do not have STATIC PORT MAPPINGS in place. 3CX Phone System will not communicated correctly with your VOIP provider or external extensions Ik heb een speedtouch modem en een linksys wrt54g router met daar aan twee vaste pc's, 1 draadloze pc en twee laptops. Ik heb geen idee hoe ik kan bereiken dat er een statisch ip adres komt. Op de netwerkkaart van de pc waarop de pbx moet draaien heb ik een ip adres toegewezen (10.0.0.150 gateway 255.255.255.0) maar dan krijg ik in het geheel geen internetverbinding. Ook op het modem staat dit adres als statisch aangegeven. Bij de foutmelding van 3cx staat overigens steeds mijn externe ip adres vermeld. Dat is overigens een vaste. Ik niet veel verstand van ip adressen,dns servers en dergelijke (wellicht overbodige mededeling :) ) , dus als iemand mij een eindje op weg kan helpen ???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...