Ga naar inhoud

Op één laptop wel draadloze verbinding, op tweede niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allen, ik zit met het volgende probleem, Toen vorige week mijn router kaduuk is gegaan, heb ik een nieuwe Dlink dgl-4300 router aangeschaft, deze tussen modem en desktop pc's gezet en werkt vlekkeloos, nu heb ik ook nog twee laptops, 1 met vista en de andere met xp home, op de laptop met vista wordt mijn Dlink draadloze netwerk feilloos herkent en zit ik in no-time op internet, op mijn andere laptop zie ik een hoop draadloze netwerken in de buurt, maar geen Dlink. Ik heb ook geprobeerd om het draadloze netwerk met de hand aan te maken, maar de laptop kan niet verbinden. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?? Alvast bedankt voor de suggesties, Dipsy.
Link naar reactie
[quote:bdefa3c38a="Dipsy_96"] Kan het gekozen kanaal er voor zorgen dat ik helemaal geen SSID broadcast kan zien op een laptop??, dan ga ik dat eens proberen.[/quote:bdefa3c38a]Ja. Draadloze netwerkkaarten (los of in de laptop ingebouwd) hebben niet altijd dezelfde hoeveelheid/range kanalen die een router heeft. Het kan zijn dat je router op een (meestal hoger genummerd) kanaal uitzendt dat je laptopkaart helemaal niet aan boord heeft. Een lager kanaal kiezen KAN helpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...