Ga naar inhoud

Vista herkent draadloos netwerk maar wil niet connecten


Aanbevolen berichten

Sinds kort een nieuwe laptop (packard bell easy note) met geintegreerde wireless netwerkkaart. Inloggen bij een vriendin lukt prima. Hij herkent t netwerk en alles loopt foutloos. Bij thuiskomst wilde ik op mijn draadloze netwerk inloggen, lukt niet. Hij herkent het ssid, geeft vol signaal, maar bij t verbinden een onbekende fout. Ik heb overigens een sitecom wireless g router (gekoppeld aan een standaardmodem) Het volgende heb ik geprobeerd -Encryptie uitgeschakeld -Ip 6 uitgeschakeld, 4 aan laten staan en vaststaand ip en dns server ingevoerd -drivers en firmware van router, netwerkkaart, draadloze kaart geupdate -gecontroleerd dat mac-filtering uitstaat Het rare is dus dat hij t bij vriendin wel doet (ligt dus niet aan netwerkkaart), en dat het netwerk ook oke is want met andere laptop werrkt t wel (windows xp). Misschien kunnen jullie me op weg helpen. Heb zo'n beetje alles wel geprobeerd
Link naar reactie
[quote:98fb6af086="student83"] Bij thuiskomst wilde ik op mijn draadloze netwerk inloggen, lukt niet. Hij herkent het ssid, geeft vol signaal, maar bij t verbinden een onbekende fout. [/quote:98fb6af086] Heb je aan de kant van je draadloze router, al een ander kanaal geprobeerd? En als je in Vista systeemtray met de rechter muisknop op het netwerk icoontje klikt en Diagnose en herstel. Welke melding verschijn er dan?
Link naar reactie
Heb zowel channel 9 als 11 geprobeerd, geen verschil. Bij diagnose de volgende mededeling: Er is geprobeerd te repareren maar er bestaat nog steeds een probleem. Kan geen verbinding met "naam netwerk" maken: Het maken van een draadloze verbinding is vanwege een onbekende reden mislukt. Kom er dus echt niet uit...
Link naar reactie
heb er inderdaad gekeken. bedankt voor je link maar helaas geen oplossing gevonden. zou t evt ook nog samen kunnen hangen met firmware van mn andere modem? mn draadloze netwerk draait namelijk via sitecom wireless g router op een sweex modem/router (niet draadloos) misschien dat het hier iets mee te maken heeft?
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Als dat netwerk probleem in Windows Vista nog niet is opgelost, check dan op Microsoft TechNet deze info over [url=http://www.microsoft.com/technet/community/columns/cableguy/cg0406.mspx]Connecting to Wireless Networks with Windows Vista.[/url] Als het daarmee ook niet wil, post dan precies waar er wat misgaat.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Vista schijnt op de één of andere manier niet goed om te kunnen gaan met het toegekend krijgen van een IP adres. Ik heb zelf dit probleem opgelost door pc's te voorzien van een vast IP adres. (Dus zelf configureren). Zie de instelling via: uitvoeren - command - ipconfig /all Laat even weten of het gelukt is. R [quote:9f11979694]Hoi, Ik heb hetzelfde probleem bij een klant gehad. Het probleem lijkt te zitten in het toekennen door de DHCP server van een IP adres. Door het IP adres handmatig in te voeren is het probleem verholpen. Let wel op, dat je een IP adres gebruikt dat niet door de DHCP server wordt toegewezen. Concreet betekent dit: Je router kent IP adressen toe in een bepaalde range (meestal 192.168.1.1xx) Kijk hoeveel PC's er in je netwerk komen te hangen en kies een IP adres dat voldoende ruimte geeft. Bij 10 PC's is het verstandig om de laatste 3 cijfers je IP adres te verhogen met 20. (voorbeeld: 192.168.1.120) Op deze manier kun je met 19 (als je range begint bij 192.1.168.100) pc's aanmelden (WLAN of LAN) eer je een IP-conflict krijgt. De settings van je IP adres kun je via ipconfig /all vinden op een pc die verbinding via de router heeft gemaakt met het internet. Bij mijn klant heeft dit gewerkt (werkt nu ondertussen zo'n 2 weken zonder problemen) en ik ben benieuw of jullie hier ook mee zijn geholpen. R. Munneke BcICT[/quote:9f11979694]
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik had ook een probleem met wireless in combinatie met Vista. Uiteindelijk m.b.v. een medewerker van Het Net die van de problemen op de hoogte was eerst mbv kabel de verbinding ingesteld. Daarna vaste IP adressen en DNS ingesteld. Daarna Vista uitschakelen en systeem opnieuw verbiding laten maken met de Speedtouch router. WPA sleutel ingesteld en toen ging het wel. Het blijkt dat Vista in sommige gevallen problemen heeft met de DHCP van de router en de uitgedeelde adressen niet accepteerd.
Link naar reactie
Hallo iedereen, Volgens mij heb ik precies hetzelfde probleem. Ik heb sinds kort een laptop aangeschaft, met daarbij een router van sitecom. Ik heb normaal altijd internet via mijn modem, daarna naar een sweex router (niet draadloos) en vervolgens naar de gewone pc. Zodra ik de vaste kabel in de laptop doe doet hij het gewoon, maar met de draadloze router van sitecom wil hij maar niet werken. Hij geeft als fout dat de dns onbekend is. Ik heb zelf niet zo heel erg veel verstand van computers, maar zou iemand mij misschien kunnen helpen? Ik heb ook windows vista. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Zie de berichen hierboven. Stel via eigenschappen van het draadloze netwerk de verbinding op handmatig in stel geef zelf het IP adres in. Zoek met IPCONFIG /ALL de range van IP adressen van de sitecom router op. Geef ook handmatig de DNS server op. (Die gegevens heb je van de provider. Anders kun je ze via het Internet wel opzoeken.) Succes.
Link naar reactie
[quote:7567274e7d="gerben3"]Zie de berichen hierboven. Stel via eigenschappen van het draadloze netwerk de verbinding op handmatig in stel geef zelf het IP adres in. Zoek met IPCONFIG /ALL de range van IP adressen van de sitecom router op. Geef ook handmatig de DNS server op. (Die gegevens heb je van de provider. Anders kun je ze via het Internet wel opzoeken.) Succes.[/quote:7567274e7d] Bedankt, ik ga het proberen. Waar kan ik de DNS server vinden? En hoe moet ik het doen met me gewone pc? Want die werkt niet als ik de draadloze router er tussenzet. Kan ik hem beter vlak bij de computer zetten op de plek waar de andere router eerst stond, of is dit geen verschil?
Link naar reactie
Begrijp ik het goed dat je twee pc,s hebt. Een laptop en één vaste PC. De laptop werkt wel via de kabel. De vaste PC niet. Op jouw router kunnen dus pc,s via de kabel worden aangesloten en draadloos. Als je op de PC die het wel doet naar het commando scherm gaat, en dan IPCONFIG /ALL ingeeft dan zie je de configuratie van je netwerkkaart. Vergelijk die eens met de gegevens op je vaste PC. Alle gegevens van de netwerkkaart moeten hetzelfde zijn gehalve het IP adres. Daarvan moeten de laatste cijfers afwijkend zijn. Dus bijvoorbeeld PC1. IP adres 192.168.1.10 Subnetmask: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.1.254 PC2 IP adres 192.168.1.20 Subnetmask 255.255.255.0 Gateway: 192.168.1.254 Deze gegevens kun je instellen bij de eigenschappen van de netwerkverbinding onder IP gegevens.
Link naar reactie
Ja ik heb inderdaad 2 pc's. Ik heb nu geprobeert om via de vaste pc op dat commando scherm te komen, maar dit lukt niet. Ik heb wel gekeken bij de gegevens van de netwerkverbindingen, maar hier heb ik bij de laptop 2 ip adressen, namelijk ipv4 en ipv6. Bij de gewone pc heb ik maar 1 ip adres. Het ip adres van ipv4 en het adres van de gewone pc lijken wel erg op elkaar alleen het laatste verschilt. Hoe zou ik dit kunnen veranderen?
Link naar reactie
Je kunt deze gegevens ook via netwerkverbindingen nakijken. Dat is je dus gelukt. Bij de Vista PC moet je kijken naar IPV4. Ik begrijp uit jouw verhaal dat de gateway van jouw oude PC anders is als van de laptop. (Die dus wel verbiding heeft) Blijkbaar staat in jouw oude PC nog als gateway de oude router ingesteld en daarom werkt die niet. Je kunt de gegevens wijzigigen via netwerverbidingen. (Ik ga er vanuit dat je op de oude PC XP hebt staan) Kies daar de verbinding en kies voor eigenschappen. Ga dan naar het IP protocol, selecteer dit met de muis en kies voor wijzigen. Stel daarna een vast IP adres in. Let dus op dat het IP adres anders is als de PC die wel werkt. (Zie eerder bericht) De rest van de gegevens moet gelijk zijn. Als dit gaat werken dan kunnen we daarna kijken naar het draadloze gedeelte. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...