Ga naar inhoud

Draadloos netwerk met AP bij @Home


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag met 1 laptop draadloos kunnen werken bij een @Home kabelinternet aansluiting. Ik heb een ASUS WL-300g AP en een Motorola SB 5101 E modem. Ik heb de DHCP server service op het access point uitgezet. Maar nu ik krijg geen ip-adres van @Home door het AP. Hoe moet ik deze configuratie werkend maken? Het lijkt me toch niet nodig om een router te gebruiken als je maar met 1 computer wilt werken?
Link naar reactie
Zo'n accesspoint heeft altijd een default ip, je moet in dit geval in dezelfde range een statisch IP nemen. Zolang je WPA beveiliging (en evt een MAC filter) geconfigureerd staat is het geen probleem om hem gewoon DHCP uit te laten delen. Daarbij komt dat als je met je laptop ergens anders weer het net op wil, dat je dan weer je IP moet vrijgeven.
Link naar reactie
..dus heb je 2 apparaten die beiden proberen op het @home modem verbinding te maken met een verschillend IP adres....dus heb je wel een router nodig! Verder is het -zeker bij @home- nodig om een "Host" naam in te stellen op de PC (of de router-wanpoort) die je eraan hangt. Anders krijg je geen connectie en dus geen IP adres toegewezen en kun je dus niet communiceren.
Link naar reactie
[quote:5e5f9e11dc="telenerd"]..dus heb je 2 apparaten die beiden proberen op het @home modem verbinding te maken met een verschillend IP adres....dus heb je wel een router nodig![/quote:5e5f9e11dc] Maar de vraag is of een AP een IP adres nodig heeft, het is maar een media converter en volgens mij is het ip adres alleen nodig om het te configureren (kan dit dus bijvoorbeeld een 10.0.0.x adres zijn)? [quote:5e5f9e11dc="telenerd"]..Verder is het -zeker bij @home- nodig om een "Host" naam in te stellen op de PC (of de router-wanpoort) die je eraan hangt. Anders krijg je geen connectie en dus geen IP adres toegewezen en kun je dus niet communiceren.[/quote:5e5f9e11dc] Ja dat klopt, bedraad werkt het wel, dus dat is goed ingesteld.
Link naar reactie
Even met direct de PC aangesloten en via ipconfig /all even het gateway IP van je home verbinding achterhalen. Dan inloggen op je WAP (even PC vast IP geven in het subnet (fabrieks) IP van de WAP. In de WAP het gateway adres invoeren en WPA of WEP voor je draadloze verbinding. SAVE Config... en stroom er af. Dan modem uit, Modem weer aan, WAP aansluiten en stroom er op.. PC weer op dynamisch IP zetten en verbinding maken met je WAP. Dan zou je "er door"moeten komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...