Ga naar inhoud

Internetverbinding werkt soms niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds een paar jaar internet via de kabel via @home. Ik heb mijn verbinding gedeeld door middel van een een Sweex (no comment please :lol: ) Draadloze router met mijn Desktop (upt aangesloten) en laptop (draadloos aangesloten). Soms kan ik met geen van bijde apparaten het internet op. Mijn xbox kan dan ook niet op xbox live, dus het is niets softwarematigs (gebruik XP home, SP2). De enige manier om weer verbinding te krijgen is door de modem en router te resetten: Beide van de stroom af, utp's los, 1 min wachten, beide aan stroom,modem utp vast, wachten op constante lampjes, utp aan router, wachten op herkenning(wan), utp van andere pc eraan, wachten op herkenning, pc's opstarten. Nu werkt het weer. Ik begin dit nogal vervelend te vinden, aangezien het 1 a 2 keer per maand gebeurd. Ik heb het idee dat ik het probleem in de router moet zoeken, maar dat is slechts een gedachte. Mijn vraag is: 1. Hoe kan dit gebeuren? 2. Hoe kan ik het oplossen? Alvast bedankt,
Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:b8196f6e60="peterkramer"]De sweex in de prullebak en een Linksys wrt54G er aan. (MTU op 1472 voor @home)[/quote:b8196f6e60] Wat bedoel je met dat tussen haakjes? en dat andere antwoord is natuurlijk je reinste onzin he. Jah mn auto van nog geen jaar oud start niet meer. Wat kan ik doen? eehh koop maar een nieuwe. :lol:
Link naar reactie
Het kan ook aan je ISP liggen. Ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem gehad met mijn Edimax router en Chello classic. Een hele tijd gehad dat ik steeds mijn router moest resetten, omdat de verbinding van chello even was weggevallen. Ik heb een mailtje naar chello gestuurd, en zij vertelden me dat er inderdaad een storing aan hun kant was geweest. Nadien, geen problemen meer.
Link naar reactie
[quote:3262023abf="marcelliuskuperius"]Het kan ook aan je [b:3262023abf]ISP[/b:3262023abf] liggen. Ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem gehad met mijn Edimax router en Chello classic. Een hele tijd gehad dat ik steeds mijn router moest resetten, omdat de verbinding van chello even was weggevallen. Ik heb een mailtje naar chello gestuurd, en zij vertelden me dat er inderdaad een storing aan hun kant was geweest. Nadien, geen problemen meer.[/quote:3262023abf] Beetje vervelend..... Ik begin met het lezen van een bericht en denk: misschien een oplossing, alleen dan gaan ze weer met termen gooien waar ik de ballen van snap... :oops: (ISP)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
[quote:eb39675349="tinus89"]en jah hoor. We komen thuis, zusje boos: internet doet het niet!!! k*t. nja ik heb het weer up and running maar hetwerkt dus nog niet naar behoren. Weten jullie een oplossing? Ik ga in ieder geval vanmiddag @home bellen wat zij kunnen zien in het online-verleden(tot max 1 week terug)[/quote:eb39675349] Heb gebeld, mijn modem is niet offline geweest. Volgens de helpdesk zou het dan na het modem moeten zitten... Betekent dit nu dat mijn router kapot aan het gaan is?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...