Ga naar inhoud

Thuisnetwerk maken.


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:70ab186224="tuurke"]Neen, restrictanonymousSAM, die staat op ", ik dacht dat ge had gezegd deze sleutel niet te wijzigen. Dus ik zet dit op "0" en probeer te pingen.[/quote:70ab186224] Moet op 0 komen te staan, heb ff op mij in het register gekeken! Ben er op terug gekomen! Verder denk ik er nog ff over na!
Link naar reactie
[quote:62076909bc="tuurke"](IP 192.168.1.2) naar dit adres ping, moet ik dan ook een positief resultaat bekomen ? [/quote:62076909bc] Als het goed is moet het positief resultaat zijn! Er is dus wel internet mogelijk met de beide pc's? [quote:62076909bc="tuurke"]Ik kan wel naar andere adressen pingen, heb ik geprobeerd met 137.65.1.1: daar kreeg ik antwoord.[/quote:62076909bc] Wat is dat voor ip-adres, van de accespoint?
Link naar reactie
Misschien nog een laatste: Als ik nu alles wat ik reeds heb "ingesteld" wil verwijderen, hoe kan ik dat dan het beste doen. Als ik in de verkenner ga kijken zie bvb een map met de naam: "Mijn netwerklocaties". Als ik hier op klik krijg ik het volgende: "Volledig Netwerk" en hier in opnieuw drie mappen: - Microsoft Terminal Services....waar niets in zit - Microsoft Windows Netwerk...als ik hier op klik, krijg ik de map MSHOME die zich opent. Klik ik hier dan wordt het even wachten en krijg ik de fameuze melding: "MSHOME is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron...enz...lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar" - Web Client Network, als laatste map, waar ook niets in zit. Als ik dit verwijder, doe ik iets verkeerd ? Of moet dit ergens anders opgekuist worden ?
Link naar reactie
[quote:eb7250774a="tuurke"]restrictanonymous staat op "0". Moet ik dan de deïnstallatie ook uitvoeren. PS Er staat nog wel een restrictanonymousSAM en die stat op "1".[/quote:eb7250774a] heb je dit wel op BEIDE computers nagekeken? (bij mij staat SAM op 1, dat zal wel weinig uitmaken, maar restrictanonymous op 0 was bij mij de oplossing)
Link naar reactie
Door het instellen van mijn Norton firewall op beide computers (invullen in "Netwerk" van het het IP adres) ben ik er in gelukt om te pingen. Zowel van pc 1 naar 2 als van pc 2 naar 1. Waarschijnlijk is dit een eerste stap in de goeie richting. Vraag: wat nu, waar kan ik zien waar de pc's zitten. Of moet ik iets opnieuw instellen ?
Link naar reactie
[quote:6115b70eec="tuurke"]Door het instellen van mijn Norton firewall op beide computers (invullen in "Netwerk" van het het IP adres) ben ik er in gelukt om te pingen. Zowel van pc 1 naar 2 als van pc 2 naar 1. Waarschijnlijk is dit een eerste stap in de goeie richting. Vraag: wat nu, waar kan ik zien waar de pc's zitten. Of moet ik iets opnieuw instellen ?[/quote:6115b70eec] Windows XP? Dan ga je naar Mijn Netwerklocaties (start) en dan klik je op "view workgroup computers" als het goed is kun je dan de andere pc zien. Misschien werkt het dan al. Je moet wel op beide pc's minimaal 1 map hebben gedeeld, doe dit dus eerst. Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...