Ga naar inhoud

Thuisnetwerk maken.


anoniem

Aanbevolen berichten

Graag iemand die mij wegwijs kan maken. Ik heb op dit ogenblik twee computers die beide draadloos, met Siemens modem/router en een Linksys wireless USB Network adapter, en onafhankelijk van elkaar verbinding hebben met het internet. Ik zou nu een thuisnetwerk willen maken om bestanden en printer te delen. Actueel staan de “TCP/IP eigenschappen” van beide op “Automatisch een IP-adres laten toewijzen” Voor mijn thuisnetwerk, indien ik het goed begrijp, moet nu “Het volgende IP-adres gebruiken” worden aangevinkt en de nodige gegeven (IP-dres, Subnetmasker en Standaard gateway) worden ingevuld en in “De volgende DNS-serveradressen grbruiken”, de voorkeur DNS-server worden ingevuld. Nu lees ik dat het IP-adres van het accesspoint moet worden aangepast. Wordt hier bedoeld dat in het “Lan configuratiegedeelte” het ”Primary IP Adress” moet worden gewijzigd. Waar dus nu bvb “192.168.1.1” en vermeld wordt, moet worden veranderd (door wat ?) en geeft dit geen problemen voor mijn huidige internet verbinding. Het lijkt misschien niet zo ingewikkeld, maar ik heb zodanig veel gelezen en “geforumd” dat ik nu meer en meer twijfels kweek. In feite is mijn grootste probleem het aanpassen van de gegevens in de modem/router.
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bedoel je met "vervolgens schijven deln en rebooten" misschien "Bestands- en printerdeling voor Microsoftnetwerken" aanving-ken. Dat is al ingesteld. Maar wat verder ? Ben ook een kijkje gaan nemen naar de opgegeven link...dit maakt het voor zeker niet "klaarder". Zit nog steeds met dezelfde vraag: wat in het access point ?
Link naar reactie
Ik dacht eindelijk de oplossing te hebben gevonden...nu dit... Kan iemand mij zeggen wat hiermee wordt bedoeld ? Werkgroep = MSHOME; "MSHOME is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron...enz...lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar" Als ik ping naar de naam van de tweede computer...krijg "time out"...
Link naar reactie
Misschien dit de oplossing? Dit bericht geld voor alle mensen die een thuisnetwerk proberen op te zettenen problemen hebben met het delen van bestanden. De ene computer wel en de andere niet. [code:1:b797028455] Je moet 2 stappen doen : 1 : start/uitvoeren : regedit hkey local machine/system/currentcontrolset/control/lsa/ zorg hier vervolgens dat de waarde van "restrictanonymous" op 0 staat. 2 : vervolgens ga je naar jouw draadloze verbinding en deïnstalleer je het TCP-IP protocol (let op: ff geen internet dus). Vervolgens opnieuw opstarten en dan het protocol weer installeren. Let er op dat je na elke handeling de computer opnieuw opstart en er goed op dat de windows firewall uitstaat.[/code:1:b797028455] Misschien dat het helpt!
Link naar reactie
Het probleem ligt natuurlijk bij mij…te veel gelezen…en nu is de soep véél te dik. En, ook mijn uitleg is zeker niet al te best. Draadloze Modem/Router : Santis 50 Twee Linksys wireless USB network adapters Twee computers XP Beide computers werken onafhankelijk van elkaar een verbinding naar het internet. Ik wil nu dat bvb dat ook de tweede computer de printer en ook enkele mappen van de eerste zou kunnen gebruiken. Wat moet ik hiervoor doen ? In beide computers zit ook een ethernet kaart, ik veronderstel dat die mogen uitgeschakeld blijven, vermits ik met draadloze USB adapters werk. De TCP/IP eigenschappen staan voor de twee op “automatisch een IP adres laten toewijzen en DHCP is ingeschakeld. Dus ik veronderstel dat ik het gedeelte “Het volgende IP-adres gebruiken” en IP-adres, subnet masker en standaard gateway niet nodig heb, niet moet gebruiken. IP adres van computer 1: 192.168.1.2 IP adres van computer 1: 192.168.1.3 IP adres van het access-point: 192.168.1.1 Printer en bestanden ingeschakeld. Heb aan iedere PC een naam toegekend en éénzelfde werkgroepnaam. Heb met “netwerk” de procedure afgewekt en met een jetflash de gegevens naar de tweede PC overgezet. Ik kan met beide de modem/router pingen, maar krijg bij het pingen van pc 1 naar pc 2, en omgekeerd, telkens een time out. Heeft dit belang: bij het opstarten van mijn pc’s moet ik niet kiezen tussen Administrator en mijn naam. De pc opent telkens op mijn naam, dit werd zo ingesteld door de computerboer. Ik sta dus wel vermeld als beheerder. Bij het opstarten in “veilige modus” zie ik dat ook “Administrator” bestaat. Moet het thuisnetwerk misschien worden opgezet onder Administrator… Iemand nog genoeg moed en/of goesting om mij op weg te helpen ?
Link naar reactie
[quote:93fa7bb914="tuurke"]restrictanonymous staat op "0". Moet ik dan de deïnstallatie ook uitvoeren. PS Er staat nog wel een restrictanonymousSAM en die stat op "1".[/quote:93fa7bb914] Netwerkprotocol via Start --> Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen --> verbinding LAN-verbinding via "Eigenschappen" En dan het vinkje uit zetten van TCP/IP protocol! Opnieuw opstarten En dan weer aanvinken via dezelfde weg! - Altijd mogelijk, helpt problemen uit het verleden op te heffen en begin je weer met een schone lei! Nog wat: Niet aan deze registersleutel zitten : restrictanonymousSAM gewoon laten staan! Hoop dat het werkt!
Link naar reactie
Dit kan ook nog een probleem zijn! (1) Gast account ingesteld? Heb ik wel gedaan op beide computers, streng beveiligd natuurlijk! :wink: (2) Zitten de computers in dezelfde gateway? Ze moeten dus in de gateway zitten van de accespoint, 192.168.2.1 (3) Zou je misschien nog meer informatie kunnen geven van de opdracht ipconfig van beide computers in Opdrachtprompt?
Link naar reactie
1) In feite niet de gast account. Mijn naam staat wel als beheerder aangegeven, maar administrator is dat nog iets anders ? 2) ja, zie hieronder IP-config Computer 1: Ethernet adapter draadloze netwerkverbinding : IP-adres: 192.168.1.2 Subnetmasker: 255.255.255.0 Standaardgateway: 192.168.1.1. DHCP server: 192.168.1.1 DNS servers: 192.168.1.1 IP-config Computer 2: Ethernet adapter draadloze netwerkverbinding 3: IP-adres: 192.168.1.3 Subnetmasker: 255.255.255.0 Standaardgateway: 192.168.1.1. DHCP server: 192.168.1.1 DNS servers: 192.168.1. Heb je ook de Windows IP-configuratie nodig ?
Link naar reactie
Host-naam: tuurke 1 Primair DNS-achtervoegsel : staat niks Knooppunt type: onbekend IP-routering ingeschakeld: nee WINS- proxy ingeschakeld: nee DNS achtervoegselzoeklijst: lan Behalve de Host-naam is alles hetzelfde voor de tweede pc. Iets dat ik niet vermeld heb in de vorige ethernetadapter: stond ook: Verbinindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Link naar reactie
[quote:df8e9e8b66="tuurke"]IP-config Computer 1: DNS servers: 192.168.1.1 IP-config Computer 2: DNS servers: 192.168.1. [/quote:df8e9e8b66] DNS servers moeten wel gelijk zijn! (Waarschijnlijk de 1 weggevallen? :wink: ) (1) Misschien simpel, maar is de Microsoft bestands en printerdeling ingeschakeld? via Netwerkverbindingen --> Eigenschappen en dan bij TCP/IP Protocol (2) Kan je wel pingen tussen de beide computers?
Link naar reactie
De pc's zijn (draadloos) niet rectstreeks verbonden met de modem/router. De modem/router is door een usb kabel verbonden met de linksys-adapters. Wat bedoel je met: DNS-server wel gelijkgesteld Alle onderdelen ingeschakeld is dit: -Client voor Microsoft-netwerken -Bestanden en printers delen -QoSoakketplanner -Internetprotocol TCP/IP Alles aangeduid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...