Ga naar inhoud

Krijg 2e PC via router niet aan de praat ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste Jolo Monoloog, mee eens, maar ik moet met een kind van 3 heen en weer, vandaar dat alles een beetje rommelig gaat. Excuus daarvoor. PC naar boven gedaan, aangezet en ik kreeg direct de melding "verbonden met internet". Ik doe dit na inloggen vanaf PC2, omdat mijn cookie voor het forum er nog niet opstaat natuurlijk. Maar waarom werkt het nu ?????????? Wat ik me net bedenk is dat ik ISDN heb met een digitale homecentrale. Waarschijnlijk moet ik een geaard stopcontact hebben zoals bij PC 1 op de zolder, en dus ga ik de boel nu weer naar beneden brengen en een "GEAARD verlengsnoer er bij pakken vanaf een GEAARDE leiding. En anders blijft alleen de kabel over, dan ga ik maar weer nieuwe stekkers er op zetten met die kpn'er. Of zal ik die stekkertjes er dan maar zelf opzetten. Maar ik ga nu eerst met mijn kind, PC, toetsenbord en muis onder de arm de boel weer naar beneden verhuizen. Maar beste Jolo, hoe vaak heb je mij al niet gered, die toetsenbordblunder ben je natuurlijk niet vergeten, en met jou heb ik ook mijn linux op gang gekregen. :D :D Zal ik het ooit leren ??? :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: grt, FX
Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nou, geaard werkt het ook niet. En het koppelen aan de router boven zegt misschien ook niet alles, want dan hangt ie alleen aan de router net zoals PC1 er alleen aan zat. En er is een conflict als ik beneden de zelfde parameters invoer, dus de kabel werkt. Ik denk dat ikzelf gewoon niet in staat ben om de router te installeren, zelfs al zit er een boekje bij. En 10 meter kabel is toch niet zoveel ???? maar toch bedankt. grt FX
Link naar reactie
Ik heb de heleboel weer naar boven gebracht, en allebei aangesloten op de router. Nu doen ze het allebei, en als ik op PC 1 iets doe, knippert het ledje 1 op de router. Doe ik met PC2 iets, dan knippert ledje 2 van de router. Dan ga ik het allemaal weer naar beneden brengen, en de kabelstekkertjes vervangen, tenzij jullie een beter idee hebben, maar zo dicht bij elkaar werkt het perfect. grt, FX
Link naar reactie
Dank je Jolo. Bedankt voor de site Heb de boel weer beneden en werkt weer niet. Stekkertjes vervangen en nu brandt zelfs het ledje van de netwerkkaart niet meer. Weer met PC naar boven gegaan, korte kabel uit de winkel er in geplugt, en het ledje van de netwerkkaart brandt weer. Net de PC weer naar beneden gebracht en ben nu bezig om voor een tweede keer (totaal 3 keer) de stekkertjes er op te zetten. Wat een baan :D grt, FX
Link naar reactie
Ja, dat is het zelfde, zelfs let ik op de witte draadjes. Ik heb nu ook een andere kabel geprobeerd, en ook dat werkt niet. Ga straks alles weer naar boven brengen, nogmaals proberen, en als dat nog steeds werkt dan stop ik ermee. Ik heb mijn best gedaan, ik weet het echt niet meer. Kon de net met beide machines internetten, en email versturen en ontvangen, met twee korte kabels uit de winkel. En ik moet die lange zelf maken want ik krijg ze nooit met stekker en al door alle kruipdoor gaatjes naar beneden. En 10 meter kabel is toch zolang niet ??? Maar bedankt. grt FX
Link naar reactie
10 meter kabel moet makkelijk kunnen. Ze worden wel langer gebruikt. Ik zou de kabel die je gebruikt eens doormeten. Trek je er niet bv een knik in waardoor je een kabelbreuk maakt? Loopt de kabel niet langs een 1 of ander erg sterk elektrisch / magnetisch veld? Kan evt de boel ook nog verstieren. Maar als ik het verhaal zo lees, zou ik zeggen: rotte UTP kabel
Link naar reactie
[quote:9355fce865="FX"]En 10 meter kabel is toch zolang niet ??? [/quote:9355fce865]Vermoedelijk een slecht contact of toch 1 of meer draadjes verswisseld. Je moet "vrij stevig" drukken. Het is overigens verstandig om altijd zo eenvoudig mogelijk te beginnen. Het ziet er naar uit dat je dat uiteindelijk ook hebt gedaan. DIe 2 korte kant-en-klaar snoertjes zijn een goed voorbeeld en dat in de buurt van de router uitproberen. De meest gemaakte fout is dat juiste instellingen gewijzigd worden in onjuiste instellingen. Daarna gaat het natuurlijk nooit meer werken tot dat die instellingen weer goed staan. Na verwisseling van de snoeren moet het nog steeds werken. En dan nooit goede instellingen aanpassen, bij niet werken ligt het dan echt aan de kabel. Lengte van het snoer mag er niet toedoen, of er moet wel een zeer grote storingsbron aanwezig zijn. Lengte mag tot maximaal 100 meter.
Link naar reactie
Nou mannen, het werkt. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D Ik heb het probleem gevonden, en het lag dus helemaal aan mij, en de kabel. Het komt er dus op neer dat je goed moet lezen, en niet de helft. Maar ik dank jullie bij deze allen, wens jullie prettige kerstdagen en een goed oud en nieuw. Maar met deze topic is meer verholpen. o.a. het instellen van de router, ofwel het clonen van het IP nummer naar de router. WAN/LAN IP nummers verhaal. Want daar zat ik ook flink mee te vogelen, en een kabeltje maken. Nu heb ik ook goede dagen in het verschiet, alles werkt. grt, FX ps Ja, ja, ik weet het, ik moet nog veel leren.......................
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...