Ga naar inhoud

Krijg 2e PC via router niet aan de praat ?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:902d43e13a="FX"]Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.165.130 [/quote:902d43e13a] Dat is toch zo een ip adres dat Windows XP een netwerkkaart toewijst, als er geen ip adres wordt ontvangen van de dhcp server. Is het nog wel mogelijk om vanuit PC 2 de router te pingen? [quote:902d43e13a="Martijn Hogendorf"] De standaart gateway moet het ip adres zijn van je internet provider[/quote:902d43e13a] Waarom van de provider? PC 2 is toch aangesloten op een router, Dan zou de gataway toch de ipadres van de router moeten zijn. [quote:902d43e13a="FX"]IP adres - 82.161.xxxxxx[/quote:902d43e13a] En dit ip adres zit niet in de reeks, die aan thuis netwerken toe behoort. Want dat zijn deze [code:1:902d43e13a] 192.168.x.x 172.16.x.x 10.x.x.x [/code:1:902d43e13a] Als dit ip adres is dat je van je provider hebt, zou je dat beter niet hier kunnen posten. Zit PC 1 wel op de router? Zoals het nu is lijkt PC 1 wel de router. [quote:902d43e13a="FX"] Router werkt trouwens met zowel straight als cross, heb ik op de 1e PC uitgetest. [/quote:902d43e13a] Een router zou alleen moeten werken met een straight. Dus niet met een cross. Een krosskabel wordt alleen gebruikt als PC 1 rechtstreeks is verbonden met PC 2. [quote:902d43e13a="Martijn Hogendorf"] Vul dit adres is : 82.161.xxxxxx is in bij standaart gateway op pc 2. Even herstarten en probeer het nog is.[/quote:902d43e13a] Als een netwerk als dhcp geconfigureerd is, kan er toch niks ingevuld worden bij standaart gateway.
Link naar reactie
Tja Jolo Ik heb gedaan wat in het boekje staat van de router en dat werkt ook niet. Ik kan niet in mijn router inloggen zoals omschreven. Om de boel te omzeilen volgens de handleiding van de router werkt ook niet. Ik vraag me toch wel een beetje af of al die fabrikanten het nog wel onder controle hebben. Ik werk heel veel met medische apparatuur, en als je de handleiding volgt dan werkt het, met PC's en software heb ik toch wel mijn vragen. Maar allen dank, ik kap er even mee, want ik weet toch niet meer wat ik doe. grt, FX
Link naar reactie
op de machine ( pc1 ) die wel draait is bij ethernet adapterinformatie adapteradres - 44-45-53-54-00-00 IP adres - 82.161.xxxxxx subnetmask - 255.255.255.0 standaardgateway - niets ingevuld Ik denk dat Jolo wel gelijk heeft, ik moet weer bij het begin beginnen. Maar ik kom niet in die rottige router, want daar moet dus het IP adres in dat mij wordt toegewezen. Dat wordt dus lezen, en hopen dat ik het begrijp. grt, FX
Link naar reactie
Hoi Kabeltje aan laten leggen door mijn oom, kpn medewerker. Of is dat "kpn" nou net het probleem. :D :D Kleurtjes en straight kabel zijn alle goed, ook helemaal naar binnen en goed aangeknepen. Lampjes netwerkkaarten en router branden. Hoewel dat misschien ook geen garantie is natuurlijk. Maar de kabels die ik tussen modem, router en PC 1 gebruik zijn allemaale gekocht, en het werkt, maar niet als ik zelf de boel goed wil aansluiten via de router, dus dat ligt dan aan mijn onkunde zullen we maar denken. :( :oops: Ik heb als modem een zyxel prestige modem/router. Je zou dat ding dus ook als router moeten kunnen gebruiken, maar er zit maar één uitgang voor een PC aan, en hij is ook niet als zodanig ingesteld. Daarachter zit mijn e-tech routertje met 4 uitgangen. Ik hou het toch nog even op de tips/adviezen van Jolo. Ik moet weten wat er stap voor stap gebeurt. Want ook met PC 1 gaat van alles mis als ik met de router aan het frutten ben. Ben inmiddels in mijn router geweest, met alleen PC 1 (de werkende pc) heb ik de gegevens gecloned naar de router, maar het IP adres dat begint met 82.xx.xxx blijft ook in mijn PC zo, en dan werkt het nog. Maar na opnieuw opstarten werkt niets meer. Of moet ik zelf mijn ip adres wijzigen in mijn PC nadat ik heb gecloned naar de router. Kijk, dat staat dus allemaal niet in mijn boekje. Heb net mijn router gereset en nu heb ik weer internet, en volgens de status van de router staat WAN op 82.xx.xxx De router geeft bij WAN dus na het resetten nog steeds WAN 82.161.xx.xxx Maar ik heb wel weer verbinding met PC 1. De router geeft bij LAN gegevens IP adres 192.168.x.x Moet ik dat dan in PC 1 zetten ? Afijn, ik moet dus ook nog veel leren, maar wil het zelf proberen omdat als er iets is je elke keer mensen bij je thuis moet zien te krijgen die wat klikwerk verrichten zonder dat je er zelf van leert. Ik hoop dat het toch wat wordt hier........... bedankt, grt FX
Link naar reactie
Inmiddels heeft mijn vrouw gebeld van af haar werk, die heeft gehoord dat je met LAN elke keer LAN moet aanzetten op je PC omdat je anders geen verbinding kan maken, heeft met veiligheid te maken. Moet ik daar nou weer mee, staat ook niet in de documentatie. En die heb ik goed gelezen. grt, FX ps Maar ik blijf gewoon :D , anders vliegt er straks wat het raam uit.
Link naar reactie
Stand van zaken nu. PC 1 met Win 98 Bij adapter informatie via Start / uitvoeren dan winipcfg ingevoerd en op ok gedrukt. Dan kan ik twee mogelijkheden bekijken. [b:77c989a8f1] 1 - PPP adapter informatie Adapter adres 44.45.53.54.00.00 IP adres 82.161.xx.xxx subnetmask 255.255.255.0 2 - 10/100 Mbps PCI Fast Ethernet Adapteradres 00.08.a1.4e.ad.27 IP Adres 192.168.x.x subnetmask 255.255.255.0 Standaardgateway 192.168.x.x (maar anders dan IP adres)[/b:77c989a8f1] Nu heb ik bij PPP adapterinformatie de boel op automatisch IP adres verkrijgen gezet. Daar staat nu: [b:77c989a8f1] 1 - PPP adapter informatie Adapter adres 44.45.53.54.00.00 IP adres 0.0.0.0 subnetmask 0.0.0.0[/b:77c989a8f1] En de gegevens van de 10/100 Mbps PCI Fast Ethernet heb ik zelf ingevuld, en de boel draait nog steeds. Maar als ik nu beneden ga prutsen en rotzooien aan PC twee die ook met een touwtje in de router zit, dan loopt de boel bij PC 1 vast met de melding: [b:77c989a8f1] Er is een conflict aangetroffen tussen IP adres 192.168.x.x ( van PC 1 waar normaal alles werkt) en het systeem met hardware adres 00:0a:cd:0c:05:3c[/b:77c989a8f1] Ben ik nu verder gekomen ? En hoe controleer ik of hardware adres 00:0a:cd:0c:05:3c van de computer beneden is ? grt, FX
Link naar reactie
[quote:5aaf06e4de="FX"]Daarachter zit mijn e-tech routertje met 4 uitgangen. [/quote:5aaf06e4de] Welk model? Is dat wellicht [url=http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1166/E]deze?[/url] [quote:5aaf06e4de="FX"] Ben inmiddels in mijn router geweest, met alleen PC 1 (de werkende pc) [/quote:5aaf06e4de] Was dat wel via een ip adres zoals deze 192.168.x.x. De pc's aangesloten op die router krijgen dan van de dhcp server een ip adres toegewezen uit die reeks. Dus niet 82.161.enz. [quote:5aaf06e4de="FX"]De router geeft bij LAN gegevens IP adres 192.168.x.x Moet ik dat dan in PC 1 zetten ? [/quote:5aaf06e4de] Bij dhcp niet. Begrijp ik goed. Is die ip adres voor PC 1 na die reset van je router gewijzigd? [quote:5aaf06e4de="FX"] dan loopt de boel bij PC 1 vast met de melding: Er is een conflict aangetroffen tussen IP adres 192.168.x.x ( van PC 1 waar normaal alles werkt) en het systeem met hardware adres 00:0a:cd:0c:05:3c [/quote:5aaf06e4de] Maar je had zoals Hans.Vosman had geadviseerd, de pc's ingesteld op het automatisch verkrijgen van een ip adres.
Link naar reactie
Ja inderdaad, ik heb bi beide computers dezelfde gegevens ingevuld, dan komt dit van beide computers in de router en dan krijgen ze ruzie. Maar dit betekent wel dat er van de 2e PC die ik wil aankoppelen signaal naar de router gaat. Ook heb ik de kabel van de 2e PC er een keer uitgehaald, de LAN verbindeing wordt dan afgesloten, geen kabel aangesloten zegt deze dan. Als ik de kabel er weer in doe, dan zegt de LANverbinding dat deze weer is ingeschakeld. Ook dit betekent dat de 2e pc iets voelt/doet met de kabel Ook heb ik aangesloten op de 2e PC zoals je zegt, dit werkt niet. Als ik ping vanaf de eerste PC naar de router met ping 82.161.xx.xxx dan krijg ik 4 pakketjes verstuurd, 4 ontvangen, 0 verloren. Ook heb ik de kabel van de werkende PC uit de router gehaald, en op plekje 1 de kabel van de 2e PC beneden gedaan, ook dit werkt niet. Ook ping 82.161.xx.xxx vanaf de 2e PC met windows XP werkt niet. ggggggrrrrrrr3^%$#$#@%$@ grt, FX
Link naar reactie
Bij de werkende PC staat de boel op automatisch een IP adres verkrijgen. Dat heb ik ook bij de tweede geprobeerd en dat werkt niet. Als ik bij twee hetzelfde invul als bij de eerste PC dan krijg je (logisch) een conflict. Tja, hoe nou verder. Want als ik bij de werkende PC ping met 82.161.xx.xxx en dat werkt dan mag ik toch aannemen dat mijn IP adres van de provider in mijn routertje zit als deze daar onder WAN instaat, toch......?
Link naar reactie
Geplaatst: 22 Dec 2004 12:47 Onderwerp: -------------------------------------------------------------------------------- FX schreef: Daarachter zit mijn e-tech routertje met 4 uitgangen. Welk model? Is dat wellicht deze? FX schreef: Ben inmiddels in mijn router geweest, met alleen PC 1 (de werkende pc) >Vraag Jolo >Was dat wel via een ip adres zoals deze 192.168.x.x. De pc's >aangesloten op die router krijgen dan van de dhcp server een ip adres >toegewezen uit die reeks. Dus niet 82.161.enz. Ja, ingelogd met 192.168 etc, en ja, dat 82xxxxxx nummer had ik al vanaf het begin, en het staat nu ook in mijn router,waarschijnlijk omdat ik op clone heb gedrukt in het routerprogramma, waardoor deze het overneemt. FX schreef: De router geeft bij LAN gegevens IP adres 192.168.x.x Moet ik dat dan in PC 1 zetten ? Bij dhcp niet. Begrijp ik goed. Is die ip adres voor PC 1 na die reset van je router gewijzigd? Nee, na de reset is er niets gewijzigd, niet wat nummer betreft, want dat slaat hij op, je moet dan opnieuw clonen denk ik. grt, FX
Link naar reactie
[quote:4688cf433f="FX"] Als ik ping vanaf de eerste PC naar de router met ping 82.161.xx.xxx dan krijg ik 4 pakketjes verstuurd, 4 ontvangen, 0 verloren. [/quote:4688cf433f] Als je naar de router pingt, is het gebruikelijker om te pingen naar dat IP adres 192.168.x.x, die je gebruikt hebt om je router te configureren. Is er een mogelijkheid en ruimte, om de tweede pc tijdelijk boven in de buurt van de eerste pc te zetten? Dan kun je bij voorbeeld ook uitproberen, de tweede pc op de router via die kabel die je nu gebruikt voor je eerste pc. [quote:4688cf433f="FX"]Moet ik nogmaals beide computers op automatisch ip adres zetten ? [/quote:4688cf433f] Ja. Het configureren zou dan makkelijker moeten gaan. Tenzij je zelf een goede reden hebt om te kiezen voor statische ip adressen. [quote:4688cf433f="FX"] Als ik bij twee hetzelfde invul als bij de eerste PC dan krijg je (logisch) een conflict. [/quote:4688cf433f] Inderdaad. Maar een voorbeeld van statische ip adressen configureren, had ik toch al gegeven op bladzijde 1 van deze discussie. Veder denk ik dat je beter niet teveel berichten achter elkaar kunt posten. Dan lijkt het net een monoloog.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...