Ga naar inhoud

Krijg 2e PC via router niet aan de praat ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. Kunnen jullie mij op weg helpen om met mijn 2e machine internet aan de praat te krijgen. Ik heb mijn 1e PC ( WIN 98 ) aan de praat via de router Niet draadloos, maar gewoon met kabeltjes. Daar werkt dus alles perfect. Nu heb ik mijn 2e PC van beneden (met XP) ook aangesloten, maar het werkt niet. Daar mijn 1e PC met een straight cable in de router zit, heb ik dit ook voor de 2e PC gedaan. Router werkt trouwens met zowel straight als cross, heb ik op de 1e PC uitgetest. Als ik naar de LAN verbinding op PC 2 kijk bij status, dan staat verzenden op bv 667, maar ontvangen blijft op nul staan. Ik dacht dat als je verbinding via de 1e PC goed verliep, de 2e een kwestie van inpluggen was. Waar moet ik nou beginnen met controleren. Ik heb wat zitten kijken bij sticky, maar weet niet waar ik moet beginnen door gebrek aan ervaring. Dus als jullie mij een beetje op weg kunnen helpen, dan graag. pc1 en pc2 ledje op de router branden, en de ledjes van de netwerkkaartjes branden. grt, FX
Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

onder andere IP routering ingeschakeld .............nee WINS routering ingeschakeld.........nee ethernetadapter (netwerkbrug) 3 DHCP ingeschakeld.............nee IP adres 192.168.0.2 sunetmask 255.255.255.0 standaard gateway 192.168.0.1 DNS servers 192.168.0.1 dat IP adres en al die andere heb ik ergens ingetikt bij de netwerkbrug. grt, FX
Link naar reactie
Is de configuratie als volgt: Router verbonden met het Internet via ADSL of ? 2 PC''s verbonden met de router. Normaal gesproken heeft de router een ingebouwde DHCP server en moet je de PC instellen op het automatisch ontvangen van een IP-adres. Als je zelf nummers toekent? Is adres 192.168.0.1 dan de Router of is dit de andere PC en daar zal geen DNS server opdraaien.?
Link naar reactie
Tja, nu wordt het al moeilijk. Ik heb adsl van demon. dan hangt daar een zyxel modem aan met tot gisteren één PC en dat werkte altijd goed. Nu heb ik er een router met mogelijkheid tot het inpluggen van 4 PC's tussen gezet. Ik moest PC 1 opnieuw aanmelden voor MAC adres, en daarna was het weer prima in orde. Maar nu heb ik een tweede PC in de router gedaan op plekje 2, en het ledje van de router en de netwerkkaart van PC 2 branden keurig net zoals bij PC 1. Maar bij die tweede ingeplugde PC werkt internet niet, dus hoe nu verder. Volgens mij heb je maar één IP nummer, en die draait op PC 1 en is toegekend door demon. Die andere PC's, in dit geval PC 2 moet dan anders worden ingesteld, maar dat lukt dus niet. grt, FX
Link naar reactie
[quote:1100b03494="FX"]Maar bij die tweede ingeplugde PC werkt internet niet, dus hoe nu verder. Volgens mij heb je maar één IP nummer, en die draait op PC 1 en is toegekend door demon. Die andere PC's, in dit geval PC 2 moet dan anders worden ingesteld, maar dat lukt dus niet. [/quote:1100b03494] Eigenlijk gebruikt je router dat ip adres van de provider. Verder info vind je op deze site http://www.homenethelp.com/web/howto/static-ip-address.asp en uiteraard in de handleiding van jouw router.
Link naar reactie
[quote:f9125c9227="FX"]onder andere IP routering ingeschakeld .............nee WINS routering ingeschakeld.........nee ethernetadapter (netwerkbrug) 3 DHCP ingeschakeld.............nee IP adres 192.168.0.2 sunetmask 255.255.255.0 standaard gateway 192.168.0.1 DNS servers 192.168.0.1 dat IP adres en al die andere heb ik ergens ingetikt bij de netwerkbrug.[/quote:f9125c9227]Een beetje verwarrend. netwerkkaarten en bruggen moet je apart bekijken. Een netwerkbrug is iha niet nodig. Vaak komt Windows er mee wanneer de computer IEEE1394, firewire ondersteunt. In het kader van een niet werkend netwerk levert het vaak alleen maar meer verwarring op. In principe dus, netwerkbrug verwijderen tenzij je weet waar je mee bezig bent. In principe heeft elk netwerk onderdeel een eigen IP adres. Uit jouw informatie maak ik niet op hoe beide computers echt staan ingesteld. COntroleer nog eens goed of er een firewall actief is. Te zien onder eigenschappen-geavanceerd van de betreffende 'Status van Lan verbinding'. Verder is het iha voldoende dat de PC's op automatisch staan ingesteld zodat de router de computers kan instellen. Handmatige instellingen kunnen uiteraard wel, maar ja, dan moet je precies weten wat je doet.
Link naar reactie
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600] (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp. C:\Documents and Settings\BOB>ipconfig/all Windows IP-configuratie Host-naam . . . . . . . . . . . .: BOB Primair DNS-achtervoegsel. . . . .: Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee Ethernet-adapter LAN-verbinding 2: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Beschrijving . . . . . . . . . . .: Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0A-CD-0C-05-3C DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja Autom. configuratie ingeschakeld. : ja Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.165.130 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : C:\Documents and Settings\BOB> Het duurt af en toe even, ik ren tussen de 2e en de begane grond heen en weer met een kind van 3, vandaar........... :D grt, FX
Link naar reactie
Dat lukt ook niet. Maar ik heb 2 LAN verbindingen, een met iets waarvan ik niet weet wat het is, en LAN 2 is van mijn realteck family kaartje. Als ik de eerste LAN inschakel, dan schakelt deze zichzelf weer uit omdat er geen verbindinding is. En dan zie je twee kleine schermpjes met een rood kruis onder in de balk. Als ik LAN 2 inschakel van mijn realteck family kaart dan staat er gewoon "ingeschakeld", maar die twee kleine schermpjes zie ik dan niet in de onderbalk. En het verwijderen van deze twee LAN verbindingen gaat ook niet, want die optie blijft lichtgrijs. grt, FX
Link naar reactie
Wat niet helemaal is zoals het hoort, maar wel vaak werkt is het volgende. Ga naar apperaat beheer, en verwijder de netwerkaart. Start de computer opnieuw op. Windows zal nieuwe hardware vinden en de boel weer installeren. Waarschijnlijk vind windows nu zelf de goede instellingen. En zal internet moeten werken. Kijk nog wel even of je werkgroep - en computernaam niet is veranderd. Dit heeft bij mij heel vaak tot het gewenste resultaat geleverd als ik er echt niet meer uitkwam.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...