Ga naar inhoud

Probleem met cross-kabel netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 computers met elkaar verbonden dmv zelfgemaakte cross-kabel [u:92cd8e0d7a]Computer1[/u:92cd8e0d7a] Windows 2000Pro ip: 192.168.0.1 subnetmask:255.255.255.0 [u:92cd8e0d7a]Computer 2[/u:92cd8e0d7a] Windows XP PRO ip:192.168.0.2 subnet:255.255.255.0 Op computer1 draait een internet verbinding; alle netwerk kaarten werken volgens windows naar behoren; verder geeft Windows aan dat kabel verbonden is. De computers zien elkaar echter niet; bij het pingen krijg ik de melding:"Request timed out." Ik heb de kleurenschema's van de stekkers nagekeken, daar zit het probleem niet. Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Link naar reactie
Misschien zit het probleem hierin: Als ik bij de WInXP comp. klik op Microsoft Windows Network staan er twee icoontjes: MSHome en Workgroup. Volgens mij hoort dit er maar 1 te zijn . Workgroup is niet accessible.Ik heb eentijdje geleden die ingebouwde Netwerk-Wizard gedraaid; misschien is zo het probleem ontstaan.. Alle hulp welkom!!
Link naar reactie
Ja, het probleem is opgelost; het zat inderdaad in die 2 workgroups. Ik heb het opgelost met een botte bijl -methode nm. System-restore. Ik wist nog ongeveer wanneer ik die MS-home-office wizard gedraaid had,heb een restore-punt gekozen dat daar vlak voor lag. De beide computers herkennen elkaar nu, ik kan ze ook via ping-tool benaderen. Alleen wordt er als ik op icoontje klik van de remote-computer om een wachtwoord gevraagd die ik nooit ingesteld heb maar dat probleem los ik wel op.. Bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...