Ga naar inhoud

Netwerkje maken lukt niet...


anoniem

Aanbevolen berichten

Nou als ik dubbelklik zie ik: een schermpje met Local Area Properties, met bovenaan de ethernetkaart ND010 Ethernet/Fast Ethernet PCI Bus Adapter en in het midden van het scherm de verschillende protocollen, zoals Netbeui, TCPIP, Client for Microsoft Networks, File en Printersharing. Voor de duidelijkheid, ik wil een eenvoudige netwerkverbinding met Netbeui-protocol, om via mijn eigen PC een andere pc te installeren en een Ghost aanmaken, omdat die andere pc continu crasht.
Link naar reactie
Oh ja, misschien is het volgende ook van belang: Foutmelding bij openen workgroup: The list of servers for this workgroup is not currently available. Status van local area connection: Networkcable unplugged. Echter alles nagekeken, netwerkkaart opnieuw erin gestoken, alles goed aangesloten en goed geinstalleerd.
Link naar reactie
Probeer eens een mapping te maken: Open de Windows Verkenner en kies "Tools" en vervolgens "Map Network Drive". Geef bij Drive een letter op. Geef bij het path op: \\computernaam\sharenaam. Waarbij: De computernaam de naam van de computer is, waar je naar toe wilt. De sharenaam de naam is die de gesharde (gedeelde) map heeft gekregen. Vervolgens wordt er een virtuele harde schijf gemaakt die gekoppeld is aan de gedeelde map. Als je deze virtuele harde schijf opend, ben je in werkelijkheid op de gedeeld map aan het werk. Deze methode werkt vaak beter dan op de Network Neighborhood.
Link naar reactie
Heb je wel een echte cross-cable? Op de volgende site staat duidelijk het verschil uitgelegd. [url]http://users.pandora.be/dieter.verheecke1/Netwerk.htm[/url] Controleer goed de bedrading. Misschien heb je [b:0b58244c2a]geen[/b:0b58244c2a] cross-cable gekregen, maar een "gewone" standaard UTP-kabel.
Link naar reactie
Wiep, zoals beschreven hierboven krijg ik als ik dubbelklik op de verbinding zoals je voorstelde, krijg ik hetvolgende : een schermpje met Local Area Properties, met bovenaan de ethernetkaart ND010 Ethernet/Fast Ethernet PCI Bus Adapter en in het midden van het scherm de verschillende protocollen, zoals Netbeui, TCPIP, Client for Microsoft Networks, File en Printersharing. Ik snap niet hoe ik die verbindingen kan zien...
Link naar reactie
[i:545b48087d]Vervolgens dubbelklikken op die verbinding. Dan zie je verzonden en ontvangen staan. [/i:545b48087d] Als ik dus dubbelklik krijg ik alleen de properties te zien van de local area. Net zoals als ik op de rechtermuisknop klik en Properties selecteer. Ik snap niet hoe ik het scherm krijg wat jij bedoelt. [i:545b48087d]Wanneer (één van) beide op nul of misschien 1 staat wil ik dat graag weten, maar zeker ook als die getallen hoger zijn.... [/i:545b48087d] [i:545b48087d]Wat voor waarden geven ze weer? [/i:545b48087d] Die waarden zie ik niet. alleen dus de naam van de ethernetkaart en de geinstalleerde protocollen etc.
Link naar reactie
Inderdaad, die verkoper van Vobis heeft me een Twisted pair RJ 45 Cat 5 in mijn handen geduwd, terwijl ik duidelijk had gevraagd om 2 pc's direct met elkaar te verbinden... Heb ik me daarvoor het schompes zitten zoeken. (sorry moest ik ff kwijt) He Wiep het is dus de 95% kans geworden...
Link naar reactie
Inderdaad, die verkoper van Vobis heeft me een Twisted pair RJ 45 Cat 5 in mijn handen geduwd, terwijl ik duidelijk had gevraagd om 2 pc's direct met elkaar te verbinden... Heb ik me daarvoor het schompes zitten zoeken. (sorry moest ik ff kwijt) He Wiep het is dus de 95% kans geworden...
Link naar reactie
Inderdaad, die verkoper van Vobis heeft me een Twisted pair RJ 45 Cat 5 in mijn handen geduwd, terwijl ik duidelijk had gevraagd om 2 pc's direct met elkaar te verbinden... Heb ik me daarvoor het schompes zitten zoeken. (sorry moest ik ff kwijt) He Wiep het is dus de 95% kans geworden...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...