Ga naar inhoud

Carrier Command


Aanbevolen berichten

Ik heb dit spel uit de oude doos gehaald maar ik krijg het niet (meer) aan de praat. Het is zo'n 16 bits arcade spel uit lang vervlogen tijden dat draaid onder DOS. Dus flop in ''A' en ....... krijg het volgende bericht: [u:f1434f7ee3]De NTVDM-CPU heeft een ongeldige instructie aangetroffen. CS:0000 IP:0004 OP:0f ff e5 37 16.[/u:f1434f7ee3] Draai nu met XP dus moet er misschien wat aan de instellingen gesleuteld worden ? Ik kwam er bij toeval achter dat er een remake bestaat. *** SNIP *** Iemand een tip ? Drifter // -- [size=9:f1434f7ee3][color=darkred:f1434f7ee3]Zie FAQ van dit forum ... - JaFO / Moderator[/color:f1434f7ee3][/size:f1434f7ee3]
Link naar reactie
XP ondersteunt DOS maar zeer beperkt. En omdat met name spellen in veel gevallen echt afhankelijk zijn van de directe toegang tot hardware, die in een OS als XP gewoon niet mogelijk meer is, is de kans dat een 'echt' DOS-programma werkt nog een heel stuk kleiner. DOS-spellen uit het pre-Windows tijdperk zullen dan ook vrijwel gegarandeerd niet werken. Je zult dus naar een oudere Windows-versie (zoals de Win9x-serie) moeten overstappen om een kleine kans te hebben dat het gewoon werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...