Ga naar inhoud

DoomIII [discussion]?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 269
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    270

Iig, weet iemand toevallig al wat de storyline is? Het enige wat ik weet is dat DoomIII zich afspeelt in een wereld waar Doom 1 en 2 niet zijn gebeurd. En dat het over een een of andere poort naar de hel gaat waar allemaal vriendelijke tuinkabouters uit komen huppelen. Niet dat het verhaal iets boeit, want wie weet wat het verhaal achter de 1e 2 delen was? Ik niet in ieder geval. Ja, je zat op mars en je moest aliens vernietigen. :D
Link naar reactie
Je zegt het zelf al ... het is gewoon Doom 1 vanaf het begin. Oftewel : je bent marinier op Mars en een of ander experiment van Dr. Betruger 'mislukt' en de poort naar Hel wordt geopend waardoor bijna iedereen in zombies verandert en allerlei tuig de basis binnenvalt. Jij bent een van de weinige overlevenden en moet met behulp van radio-contact van iemand anders het zooitje zien te overleven/redden. Er schijnt al een review van PC-Gamer op het internet rond te zwerven dat meer info geeft en het spel een ruime 9 geeft (wat IMHO overdreven is voor een spel dat in feite maar een herhaling met wat betere graphics is) ...
Link naar reactie
[quote:eb976e4d73]Oftewel : je bent marinier op Mars en een of ander experiment van Dr. Betruger 'mislukt' en de poort naar Hel wordt geopend waardoor bijna iedereen in zombies verandert en allerlei tuig de basis binnenvalt. Jij bent een van de weinige overlevenden en moet met behulp van radio-contact van iemand anders het zooitje zien te overleven/redden. [/quote:eb976e4d73]Was dat het verhaal van Doom1? Nooit geweten, bedankt ! :D Werd dit in het spel verteld? Zeker in die tekstjes die me toen echt niets interresseerde.
Link naar reactie
Ik heb Doom 1 & 2 op een enkel saai shareware level na nooit gespeeld, dus ik weet niet hoeveel er precies verandert is aan het verhaal. Volgens mij liep je toen maar van uitgang naar uitgang, terwijl je nu verteld wordt waarom je naar die bepaalde uitgang moet ... Oftewel : rondrennen en alles afschieten dat beweegt moet nog steeds werken zolang je een beetje kan mikken. ;)
Link naar reactie
tja ... in Quake 1 lukte dat ook ... in het eerste level, maar daarna was er niks spannends aan het 'monster dat achter je uit een donker hok springt'-effect. Ik geloof best dat ze een vrij overtuigend 'enge' omgeving kunnen neerzetten met die engine. Ik vraag me alleen af hoe overtuigend die omgeving is na een paar levels. Een 'Silent Hill' of 'Resident Evil' moet zoiets doen met van die maffe safe mechanisme. D3 lijkt (volgens de reviews) meer aan te sturen op een hele krappe munitie-voorraad, maar dat is een vrij lastige (en vaak op den duur gewoonweg irritante) methode om met enig succes te implementeren. Als ze die spanning daadwerkelijk hebben weten te handhaven dan hebben ze op dat punt eindelijk succes, maar ik heb zelf nog maar weinig spellen gezien die mijn interesse wisten vast te houden over zo'n grote afstand. Overigens schijnt de reviewer het spel in 20-30 uur op 'gemiddelde moeilijkheidsgraad' te hebben doorlopen. IMHO kan dat alleen als ie een beschrijving & 'godmode' had als ik de moeilijkheidsgraad van de meeste spellen die ik gespeeld heb bekijk.
Link naar reactie
[quote:a1bb338bed="Red Dragon"]LOL, dan is er weinig veranderd, alleen de GFX en het geluid en de Physic Engine :) Er moet door de donkere sfeer en het geluid een erg beklemmende sfeer hangen in het spel. dit moet voor de nodige schrik effecten zorgen begreep ik uit de previews die je her en der leest.[/quote:a1bb338bed] Dit lukte zeker , ik schrok best wel in de Beta versie ... :-)
Link naar reactie
[quote:acbc485ee8="JaFO"]/me zingt : " Doom ... dooom doom DOOOOM doom !" ;) Op de officieele Doom3-site is een kort stukje van de officieele D3-thema te downloaden. Ook de volledige versie schijnt te vinden te zijn op internet onder de naam van de artiest die de track gemaakt heeft.[/quote:acbc485ee8] goh een half /1 jaar geleden was je nog fel tegen doom omdat het zo scripted als wat zou zijn :roll: . Gaat trouwens al lang niet meer over de minimale sysreq, er was ergens een groot doom3 topic, ben er zeker van.
Link naar reactie
wat de sysspecs betreft: http://www.tweakers.net/nieuws/33418 Lees ook: http://www.chron.com/cs/CDA/ssistory.mpl/tech/weekly/2690450 [quote:7550b842a2]Todd Hollenshead, id's chief executive, said Doom 3 will require: • A 1.5-gigahertz Intel Pentium 4 chip or AMD Athlon 1500. • 384 megabytes of memory. • Two gigabytes of hard drive space. • An nVidia GeForce 3 graphics card or better; or an ATI Technologies 8500 or better. If your existing rig doesn't meet these specs, here's a guide to beefing it up to play Doom 3 in all its gory glory[/quote:7550b842a2]
Link naar reactie
Men heeft Doom 3 getest me de laatste generatie kaarten (X800 en 6800 serie) en met de generatie ervoor (9800XT en FX5950) http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQy Ook is te lezen dat het spel zelfs speelbaar is met een GeForce 4 MX en 1,5ghz CPU. tja natuurlijk niet in volle glorie maar wel speelbaar :)
Link naar reactie
Je trekt nu de benchmark helemaal uit proportie, die 30-40fps is met 1600x1200 AA4x AF8x op max detail. vind het dan wel meevallen, Far Cry leverd dan ook dergelijke cijfers. je moet de test iets verder doorkijken. dan zie je dat hij met een X800XT en 6800GT zeer goed speelbaar is op 1024x768 met AA4x en AF8x, zelfs met 1280x1024 moet dat haalbaar zijn (niet opgenomen in benchmark) dit met een 3,2ghz systeem en 1gb intern
Link naar reactie
[quote:668c2f164e="JaFO"]*ouch* 30-40 fps op een systeem als dit : "It utilized a 3.6GHz Pentium 4 processor and 4GB of 533MHz DDR2 Ram on an Intel i925X motherboard." Ik denk dat ik voor een nieuwe pc moet sparen als ik D3 ooit zou willen kopen.[/quote:668c2f164e] urm je bent dus illegaal bezig, beta demo.
Link naar reactie
[quote:25669fb7cc="Red Dragon"]:roll: waar heb je het over SDK? :roll: Wij hebben het over een legale benchmark waar ik de link van gaf.[/quote:25669fb7cc] volgens mij is ie wat verbolgen over het feit dat jafo mod is van games nu (ook favo forumdeel van SDK zie ik wel) kwam laatst ook al post van hem tegen wat een beetje geirriteerd t.o.v Jafo overkwam daarnaast, moet ie niet zeuren, want ik kan me herinneren dat hij volgens mij ook eens zat op te scheppen over zijn demo van Doom3.. maar goed, gaat het niet over.. ik weet wel zeker dat ik iig een nieuwe VGA nodig ben, denk niet dat mn 9700 zo'n denderende prestatie neer zal zetten in dit superspel..
Link naar reactie
[quote:d0550d00fc="Red Dragon"]Je trekt nu de benchmark helemaal uit proportie, die 30-40fps is met 1600x1200 AA4x AF8x op max detail. vind het dan wel meevallen, Far Cry leverd dan ook dergelijke cijfers. je moet de test iets verder doorkijken. dan zie je dat hij met een X800XT en 6800GT zeer goed speelbaar is op 1024x768 met AA4x en AF8x, zelfs met 1280x1024 moet dat haalbaar zijn (niet opgenomen in benchmark) dit met een 3,2ghz systeem en 1gb intern[/quote:d0550d00fc] Och, ik weet ook dat er voor Unreal 2 & UT2kx ten tijde van de release ook geen systemen waren die superprestaties haalden. Maar ik blijf het desondanks zo op het eerste gezicht een vrij zware belasting vinden. Op zich ben ik meer benieuwd hoe 'speelbaar' het wordt op mijn systeem en wat het verschil is tussen maximum & medium detail. Vooral omdat ze voor een groot deel van de effecten het juist moeten hebben van dat (extreem) hoge detailniveau. Bovendien zijn de genoemde getallen maar gemiddelde fps van een 'timedemo'. Met andere woorden : wat zijn de minimum/maximum fps waar je straks mee te maken krijgt ? En dan vind ik bij 30-40 fps niet zo veel speelruimte zitten. Is er al iets over de releasedatum van de officieele demo bekend ??? // turbulence Ik denk dat jij je iets minder zorgen hoeft te maken omdat je cpu een stuk krachtiger is dan de mijne. Tenminste ik denk dat het verschil tussen een 64-bit & 'normale' AMD een stuk groter is dan het verschil tussen een 9700 & 9800XT ... Voor de rest kan het natuurlijk nooit kwaad om een spaarpotje aan te leggen voor evt nieuwe hardware aan het eind van dit jaar ;) Spannend blijft het in ieder geval.
Link naar reactie
[quote:f4911f5eb4="Red Dragon"]:roll: waar heb je het over SDK? :roll: Wij hebben het over een legale benchmark waar ik de link van gaf.[/quote:f4911f5eb4] is ie al legaal verklaard? Weet dat er een tijd terug bij de e3 een beta is gelekt, vervolgens is hierop een benchmark gemaakt zoeits was het verhaal.
Link naar reactie
[quote:debe920519="sdk"][quote:debe920519="Red Dragon"]:roll: waar heb je het over SDK? :roll: Wij hebben het over een legale benchmark waar ik de link van gaf.[/quote:debe920519] is ie al legaal verklaard? Weet dat er een tijd terug bij de e3 een beta is gelekt, vervolgens is hierop een benchmark gemaakt zoeits was het verhaal.[/quote:debe920519] voor zo'n grote mond als jij hebt LEES je wel verrot slecht... LLLLLLLLLLEEEEEEESSSSSSSSSSS http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQy [quote:debe920519] [b:debe920519]id Software & HardOCP Team Up[/b:debe920519] Today we are showing you the DOOM 3 timedemo frame rates that so many of you will use to help make a decision for your DOOM 3 gaming configuration.[/quote:debe920519] Daarover heeft Jafo het.... niet over zijn eigen pc met de beta lek ofzo...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...