Ga naar inhoud

cheatcode, hoe ontstaan ze?


Aanbevolen berichten

Ik denk dat je een onderverdeling moet maken in ingebouwde cheats en cheatc/hacks die door fans van het spel worden geprogrammeerd zoals in het artikel van Lexus. De spelontwikkelaars bouwen zelf vaak cheats in om het spel makkelijker te maken of om leuke extra's in te bouwen (bijzondere auto's e.d.). Vaak valt er ook leuk mee te verdienen, bv. door een betaald telefoonnr waarheen je kan bellen voor de nieuwste cheats.
Link naar reactie
nu de cheats die zo in een spel zitten vind ik ok, heb het ook al gehad dat ik zodaning ggefrustreerd raak in een bepaalde level van een spel dat ik eens een cheat nodig heb gehad, maar de cheats die daarna geschreven worden door een bende onozelaars vind ik maar niets, vooral omdat die dan vooral gericht zijn op het multiplayer gedeelte, zo'n dingen verpesten het multiplayergebeuren vind ik (aimbots, bighead cheats, damage cheats, ...)
Link naar reactie
Ik wist niet dat in multiplay ook cheats gebruikt konden worden. Ondanks dat het super gemeen is :evil: lijk het mij wel een keer leuk om dat te proberen, gewoon om het feit om te ervaren hoe dat is. Er zou eigenlijk een aparte level moeten zijn waarin dat mogenlijk is. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het juist de kick geeft om zonder cheats in multyplay je tegenstander te snel af te zijn :P
Link naar reactie
[quote:7955630852="EJR"]Ik vind dat cheats over het algemeen het spel minder leuk maken. Een gedeelte van de uitdaging van het spel is dan verdwenen, omdat het met meestal een vrij simpele handeling te doen is. En veel cheats worden idd. ingebouwd door de makers om wat te testen. Of soms ook als 'easter egg'[/quote:7955630852] Ben ik het ook mee eens. Wanneer je cheats gebruikt, is de lol vele malen sneller van het spel af, en begint het eerder te vervelen. Ook vind ik eigenlijk dat cheaten tijdens multiplayer games niet kan. Je belazerd de boel terwijl de rest gewoon probeerd het spel te spelen volgens de regels. Ik zelf speel wel eens CounterStrike, maar hoe vaak ik een spel verlaat omdat er gecheat wordt... veel te vaak. Ze bederven het voor de rest!
Link naar reactie
[quote:9303ab8e73="dutchlion"]Hoe merk je dat er tijdens een multiplay door iemand gecheat wordt?[/quote:9303ab8e73] Dit is vaak erg moeilijk te bewijzen, het feit dat je steeds uit het niets wordt neergeschoten kan een aanwijzing zijn. Helemaal zeker ben je echter niet, aangezien het natuurlijk ook een heel goede tegenstander kan zijn die jou van gigantische afstand sniped. In Call of Duty hebben ze nu de optie dat je door de ogen van je tegenstander de laatste vijf seconden voor je werd neergeschoten bent krijgt te zien. In dat geval valt cheaten sneller op, en in het geval van een sterke tegenstander kan je er wat van leren.
Link naar reactie
Iemand (van dit forum... ben kwijt wie) liet mij een stukje van een serverlog zien van het spel... erm... ben ik kwijt (TO?). Naja, daar zág je gewoon dat mensen wallhacks, aimbots, oneindig health en het hele gedoe hadden... Wordt dat niet standaard gedaan door server? De 'plug-ins' loggen? Dan is het simpel... gewoon ip bannen. Jochem
Link naar reactie
dat wordt een beetje moeilijk. Elk ip bannen dat 'cheat'. Bij de wat meer geavanceerde 'cheats', om ze maar zo te noemen, gaat het allang niet meer om 'cheats' in de vorm van add-ons en programmaatjes. Die wat meer geavanceerde 'cheats' worden geimplementeerd in de source-code van het spel. Zo zal je waarschijnlijk wel kunnen zien, in een log-file op de 'game-server', dat er een 'cheat' gebruikt wordt, maar je kan het nooit bewijzen, omdat het lijkt alsof het spel de 'fout' veroorzaakt en dat het dus niet veroorzaakt wordt door een add-on of programma. En ook omdat een verandering in de source-code gewoonweg niet herkent wordt als 'cheat'. Er kunnen trouwens wel, door de makers van de games, en de hosts van de game-servers, 'mods' geinstalleerd worden. Die onderdrukken de eventuele add-ons, programma`s en de delen die verandert zijn in de source-code die er niet in thuis horen. Daardoor zal de cheat niet werken. Het is alleen zeer veel werk om dit te bewerkstelligen.
Link naar reactie
Ik speel de laatste tijd veel Sof2, en ik moet zeggen dat het cheaten best wel meevalt. Je kan natuurlijk niet altijd zien ofdat iemand cheat, maar meestal valt het naar verloop van tijd wel op. Wat je met online games die punbuster gebruiken ziet, is dat er geen aimbots maar radarhacks worden gebruikt. Soms werken die wel. En dat is net zo erg als een aimbot. Je moet het zien als een verrijking van je radar, je kan ook de vijand zien. En dat is nogal vals wanneer hij jou staat op te wachten. Half Life 2 is ook uitgesteld omdat de source was uitgelekt. Dan krijg je dus meteen cheats, en dat wil niemand. Daarom is Valve nu bezig met het veranderen van het spel. :x
Link naar reactie
[quote:b6fb711ca2="Salv"]Ik speel de laatste tijd veel Sof2, en ik moet zeggen dat het cheaten best wel meevalt. Je kan natuurlijk niet altijd zien ofdat iemand cheat, maar meestal valt het naar verloop van tijd wel op. Wat je met online games die punbuster gebruiken ziet, is dat er geen aimbots maar radarhacks worden gebruikt. Soms werken die wel. En dat is net zo erg als een aimbot. Je moet het zien als een verrijking van je radar, je kan ook de vijand zien. En dat is nogal vals wanneer hij jou staat op te wachten. Half Life 2 is ook uitgesteld omdat de source was uitgelekt. Dan krijg je dus meteen cheats, en dat wil niemand. Daarom is Valve nu bezig met het veranderen van het spel. :x[/quote:b6fb711ca2] Er wordt op punkbuster servers niet gecheat. Er is wel altijd gejank over dat mensen cheaten (wordt zelf ook altijd beschuldigt) maar sommige mensen hebben nu eenmaal een bijna perfecte aim. Wallhacks is vaak ook gewoon een combinatie van 5.1 geluid, wapen dat om een muurtje uitsteekt en geluk. Als je bij sof2 wallhack installed (das een .dll) dan wordt je meteen gekicked door pb.
Link naar reactie
[quote:3b170b6902="sdk"][quote:3b170b6902="Salv"]Ik speel de laatste tijd veel Sof2, en ik moet zeggen dat het cheaten best wel meevalt. Je kan natuurlijk niet altijd zien ofdat iemand cheat, maar meestal valt het naar verloop van tijd wel op. Wat je met online games die punbuster gebruiken ziet, is dat er geen aimbots maar radarhacks worden gebruikt. Soms werken die wel. En dat is net zo erg als een aimbot. Je moet het zien als een verrijking van je radar, je kan ook de vijand zien. En dat is nogal vals wanneer hij jou staat op te wachten. Half Life 2 is ook uitgesteld omdat de source was uitgelekt. Dan krijg je dus meteen cheats, en dat wil niemand. Daarom is Valve nu bezig met het veranderen van het spel. :x[/quote:3b170b6902] Er wordt op punkbuster servers niet gecheat. Er is wel altijd gejank over dat mensen cheaten (wordt zelf ook altijd beschuldigt) maar sommige mensen hebben nu eenmaal een bijna perfecte aim. Wallhacks is vaak ook gewoon een combinatie van 5.1 geluid, wapen dat om een muurtje uitsteekt en geluk. Als je bij sof2 wallhack installed (das een .dll) dan wordt je meteen gekicked door pb.[/quote:3b170b6902] Punkbuster is idd een supermiddel tegen cheatende lamers... Maar toch blijf je gezeur houden.. Behalve bovenstaand voorbeeld, miepen sommige spelers ook als je bepaalde wapens gebruikt (lees: shotgun) dat vind ik persoonlijk onzin, het is een legaal wapen (in spel dan ;) ) en heeft behalve voordelen ook nadelen (lees: lange afstand berijk) als je shotgun nix vind blijf dan op lange afstand van me en je plugt me zo neer zonder dat ik wat kan doen.. of speel op een level/server waar dat wapen uigeschakeld is...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...