Ga naar inhoud

Krijg Zyxel P-2602HW router met VOIP niet aan de praat.


Aanbevolen berichten

Ik heb Ziggo met Ubee modem en W7. Normaal draait mijn Internet als een tierelier. Als ik er een router op aansluit, dan kom ik niet meer het internet op. Nu wil ik een Zyxel P-2602HW router met VOIP en draadloos installeren, maar kom ik weer geen stap verder. De lichtjes op de router branden wel, maar weinig internet. Bij ''verbinding instellen" wordt er naar een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd, maar die heb ik ook niet nodig als mijn PC rechtsstreeks in het Ubee modem gaat. Ook kan ik de router niet aanspreken via mijn browser. Kan het zijn dat de ingang van de Zyxel ''DSL" niet correspondeert met mijn breedbandverbinding? Of wellicht iets anders? Groet
Link naar reactie
Tja, het is een beetje een allesding: 1 DSL-aansluiting, 4 aansluitingen voor PC's (dus router) , 2 X tel met VOIP en een antenne erop voor draadloos. De volledige aanduiding is P-2602/HWL-D3A. Ik heb zo mijn twijfels over die aansluiting van het Ubee modem naar de Zyxel: Is de (snelle) kabelaansluiting van Ziggo wel compatibel met de DSL aansluiting van de Zyxel. Of maakt dat niet uit? Ik had de Ubee wel over willen slaan om te kijken wat dat doet, maar die heeft een ronde stekker als ingang en de Zyxel zo'n internetstekker. Groet
Link naar reactie
Even Ziggo Ubee modem in het Googlevakje geeft o.a. deze url http://www.vandersmitte.eu/2010/02/02/nieuw-ziggo-modem-ubee-evm-3200 waarin o.a. het volgende valt te lezen: [quote:06051a9fb8]De Ubee 3200EVM heeft inderdaad GEEN draadloos internet en is dus alleen Modem. De EVW3200 heeft dit wel, vandaar de W van WiFi op het einde.[/quote:06051a9fb8] Als je een "EVM" hebt, dan Ubee naar Wan-poort Zyxel, alles uit dwz stroom eraf, 30 sec wachten, modem aanzetten en wachten tot ie volledig is opgestart, dan Zyxel aanzetten en wachten tot ie volledig is opgestart, dan PC aanzetten. Als je een "EVW" hebt, dan heb je een modem-router en dan krijg je te maken met het twee routers verhaal. Zie hiervoor op b.s. het verhaal van webmaster woensdag, 22 februari 2012 bij 11:21 aan Beste Roel
Link naar reactie
Waar heb ik dat eerder gelezen... (ik heb er zelf ook een, het leek me bijna uitgesloten dat met een anders ub naam het ineens geen ADSL modem zou zijn..., de typeverschillen hebben oa te maken met normaal analoog en ISDN en al dan niet wifi en multi-pc of single pc, dus dan maar een LAN-uitgang)
Link naar reactie
Ik leer elke keer wat bij. Ik ga toch even experimenteren omdat ik een oud Sitecom routertje DC202 heb en ook die Zyxel voor 4.5 Euro bij de kringloop. Even de eigen neus stoten omdat dat nou eenmaal leuk is en dan voor het juiste gaan. Oja, ik had eerst ook nog een Philips Dect 121 VOIP telefoon, maar die stopte ermee met de overschakeling op windows 7 vanwege geen drivers. Zo blijven we wel bezig.... Bedankt zover en gegroet.
Link naar reactie
Een draadloze Lynksys kost ca 29.95..... dus nog effe door experimenteren en je hebt het bedrag al uitgegeven en nog geen draadloze router... Gericht naar een ATA (Voip adapter) zoeken kost hier waarschijnlijk max rond de 25 euro... en nieuw het dubbele. http://kopen.marktplaats.nl/search.php?tab_adcount=0&ds=to%3A1%3Bdi%3A%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Blx%3A188447%3Bly%3A440021%3Bkw%3Avoip%2520adap%3Bosi%3A2&srt=dd&u=&g=&f=&pp=&ts_category_default=&pts=&t=&p=1&stop_force_description_search=&s=&show_thumbnails=1&show_summary=1&from_searchbox_advanced=1&q=voip+adapter&g=nol1&qsf=0&postcode=6845hv&distance=&search.x=0&search.y=0 Een router met VOIP kost rond de 100 euro... of 2e hands ook minder...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...