Ga naar inhoud

veel websites openen ineens niet meer


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie o wie kan me helpen? Bij veel sites (o.a. webmail) die ik wil bezoeken krijg ik nu ineens de melding "de webpagina kan niet worden weergegeven". Diezelfde sites waren een aantal dagen geleden echter nog gewoon te openen. Via een andere pc kan ik de bewuste sites nog steeds aan. Ook sites als www.google.com en www.java.com werken niet meer. Ik heb echter niets aan de computer veranderd. Ik gebruik overigens Windows 7 (64 bits) en IE9. Ook bij Firefox kan ik niet inloggen op die sites. Daar krijg ik bij de webmail de volgende melding: "Kan geen beveiligde verbinding tot stand brengen, omdat het SSL-protocol is uitgeschakeld. (Foutcode: ssl_error_ssl_disabled) " Bij www.java.com krijg ik alleen de melding "Firefox kan geen verbinding maken met de server op www.java.com" Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en nog veel belangrijker, hoe ik het kan oplossen? Alvast bedankt! Groetjes, Joke
Link naar reactie
@The Dragon Helemaal top, ik kan weer inloggen op mijn webmail. Op Firefox heb ik redelijk dezelfde stappen gevolgd en heb via button Firefox - Opties - geavanceerd - encryptie een vinkje gezet bij SSL 3.0. Nu kan ik in FF ook weer de webmail openen. De sites van o.a. java blijven echter onbereikbaar, zowel in IE als ook in FF. Heb je nog meer goede ideeën?
Link naar reactie
Ik heb het intussen al zelf uitgeplozen. Het probleem zat 'm in het (door Computer Totaal aanbevolen) programma Peerblock. Die blockte dus veel te veel (ook veilige) sites. Bij Peerblock kun je de optie "allow HTTP" kiezen, waardoor het mogelijk wordt de bewuste sites (even) te bezoeken, dan naderhand weer "block HTTP" kiezen. Het is dus per bezoek in- en uitschakelbaar, dat was me eerder niet duidelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...