Ga naar inhoud
  • 0

Laptop hapert constant eventjes


anoniem

Vraag

Hallo ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Jordy en ik ben 23 jaar oud. Ik ben hier terecht gekomen omdat ik last heb van een enorm vervelend probleem, namelijk dat mijn laptop constant even hapert. Dat doet die bijvoorbeeld al bij het intikken van deze tekst, bij het typen in een Word bestand of bij het intikken van een tekstje op Facebook, maar ook tijdens het spelen van spellen, ook bij spellen die voorheen goed gewerkt hebben. Nou heb ik gezien dat de gebruiker 'roobin' een soortgelijk probleem heeft gehad als ik, maar ondanks dat ik enkele van de tips die ik heb gelezen tijdens het oplossen van zijn probleem heb uitgevoerd blijft mijn probleem bestaan en verbetert het ook niet. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Heb helaas vrij weinig verstand van computers en ben dus absoluut afhankelijk van de kenners hier.
Link naar reactie
  • Antwoorden 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

  • anoniem

    102

Aanbevolen berichten

  • 0
Spellen spelen is echt nog niet te doen. Constante haperingen, ook als ik het spel op optimale stettings, of zelfs nog lager zet. En dat terwijl ik het een jaar lang zonder problemen en zonder enkele haperingen kon gamen (niet dat ik veel game, maar die enkele keer dat ik het deed ging het altijd prima). Mijn laptop werkt volgens mij standaard via Intel HD Graphics. Als ik ga gamen werkt hij volgens mij met de Nvidia GeForce GT540M. Zou het niet kunnen dat er iets mis is met de koppeling tussen deze kaart en de geïntegreerde versie van Intel? Heb geen idee of dit überhaupt kan, maar probeer een beetje mee te denken.. :wink:
Link naar reactie
  • 0
Dan heb ik het vermoeden dat er hardware interrupts constant bezig zijn! Is het een PC of een notebook? Merk en type-aanduiding? Ik lees net dit op http://www.laptopshop.nl/product/133355/acer-aspire-5750g-2414g64mn.html bij de reviews: Verder heb ik "QuietHDD" ook geinstalleerd. Hiermee kun je het Advanced Power Management van de hardeschijf aanpassen. Zodat deze zich niet meer uitschakelt, als er een paar seconde niks van hem gevraagd wordt. Dit vermindert slijtage en stopt het *klik* geluid dat je van je hardeschijf hoort komen. Plaats een snelkoppeling naar dit programma in je opstart folder, zodat windows hem iedere keer start zodra jij je laptop aan zet. Programmatje van 60kb dat een achtergrond process draait van 1.15mb, niet te merken dus.
Link naar reactie
  • 0
Laten we nu eerst overigens kijken hoe bij jouw Energiebeheer is ingericht. Dat vindt je in het Configuratiescherm. Mijn notebook is zo ingesteld dat de harddisk zowel op accu alsook via de netadapter nooit uitgeschakeld wordt. Ik gebruik ook geen slaapstand! Mijn notebook staat of aan of is uit.
Link naar reactie
  • 0
Ja, ik heb nog ruim een half jaar fabrieksgarantie van Acer. Daarnaast heb ik ook nog garantie via bol.com. Ik heb al eens contact gehad over de garantie, maar omdat waarschijnlijk alles van de laptop verwijderd wordt wou ik het eerst zo nog eens proberen. Maar helaas is dat niet gelukt. Ik wil je wel ontzettend bedanken voor alle hulp die je hebt gegeven!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...