Ga naar inhoud
  • 0

Laptop hapert constant eventjes


anoniem

Vraag

Hallo ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Jordy en ik ben 23 jaar oud. Ik ben hier terecht gekomen omdat ik last heb van een enorm vervelend probleem, namelijk dat mijn laptop constant even hapert. Dat doet die bijvoorbeeld al bij het intikken van deze tekst, bij het typen in een Word bestand of bij het intikken van een tekstje op Facebook, maar ook tijdens het spelen van spellen, ook bij spellen die voorheen goed gewerkt hebben. Nou heb ik gezien dat de gebruiker 'roobin' een soortgelijk probleem heeft gehad als ik, maar ondanks dat ik enkele van de tips die ik heb gelezen tijdens het oplossen van zijn probleem heb uitgevoerd blijft mijn probleem bestaan en verbetert het ook niet. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Heb helaas vrij weinig verstand van computers en ben dus absoluut afhankelijk van de kenners hier.
Link naar reactie
  • Antwoorden 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

  • anoniem

    102

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik kan enkel 'Spotify Web Helper' en 'IAStorIcon' vinden. Van Egis zie ik niet het programma staan die jij aangeeft, wel 2 andere. Die 2 heten beide 'EgisTec in-Product Service' van 'Egis Technology Inc'. Daarnaast zie ik ook nog 3 dingen van 'Cyberlink Corp.' staan, namelijk 'MUI StartMenu Application', 'Clear.fi movie' en 'MyWinLocker Suite'. Ik heb de 2 programma's die jij aangaf uitgezet en de pc opnieuw gestart. Die 3 programma's van 'Cyberlink Corp' heb ik nog niet afgesloten. Wacht eerst jou reactie af of dit wel nodig is.. Voor de duidelijkheid, alle andere programma's die je aangaf kan ik niet vinden.
Link naar reactie
  • 0
Het haperen is direct na het opstarten wel een stuk heftiger dan wanneer de laptop een paar minuten aan staat. Hoewel het haperen dan een stuk minder is, blijft het bestaan. Na het opstarten hapert hij bijv. bij het typen van een tekstje hierin om de 3-4 woorden. Tijdens het intypen van deze tekst heeft hij maar 1 keer gehaperd. Echt vreemd..
Link naar reactie
  • 0
Het gaat echt heel goed vandaag. Net terug van werk en de laptop aangezet, en hij heeft maar een paar keer heel even gehaperd. Daarnaast is die ook echt verschrikkelijk snel. Ik denk dat we moeten kijken of het mogelijk is om de processen te verlagen. Hij staat op dit moment op 75. Ik hoop dat dit nog een stuk te verminderen is op de 1 of ander manier...
Link naar reactie
  • 0
Hoi start nogmaals [b:ac76ea5b6a]msconfig[/b:ac76ea5b6a]. Klik vervolgens op de tab [b:ac76ea5b6a]Services[/b:ac76ea5b6a] Zet nu eerst onderaan links in het venster een vinkje bij [b:ac76ea5b6a]Alle Microsoft Services verbergen[/b:ac76ea5b6a]. Over blijven dan de services van andere software, o.a. Acer. Haal daar de vinkjes bij weg. Klik dan op [b:ac76ea5b6a]Toepassen[/b:ac76ea5b6a] en dan op [b:ac76ea5b6a]OK[/b:ac76ea5b6a]. Kies vervolgens voor het opnieuw opstarten. Ik ben benieuwd.
Link naar reactie
  • 0
Ik heb de volgende programma's uitgeschakeld: - EgisTec Ticket Service - Acer ePower Service - FLEXnet License Service - McAfee SiteAdvisor Service - Internet Pass-Through Service - Steam Client Service Van de Volgende programma's wil ik eerst bevestiging of ik ze wel kan uitschakelen, omdat ik het gevoel heb dat deze wél ingeschakeld moeten zijn: - Intel(R) Content Protection HECI Service - Intel(R) Rapid Storage Technoligy - Intel(R) Management and Security Application Local Management Service - NVIDIA Driver Helper Service - NVIDIA Update Service Daemon - Intel(R) Turbo Boost Technology Monitor 2.0 - Intel(R) Management and Security Application User Notification Service
Link naar reactie
  • 0
Van mij mag je beide nVidia services uitzetten. Ook mag uit: - Intel(R) Content Protection HECI Service - Intel(R) Management and Security Application User Notification Service - Intel(R) Management and Security Application Local Management Service Als je de Turboboost display kan missen: - Intel(R) Turbo Boost Technology Monitor 2.0 Wat betreft Steam, die "Steam Client Service" kan je misschien beter weer inschakelen.
Link naar reactie
  • 0
Oke, allemaal uitgevoerd. Het haperen is sterk verminderd. de laptop is een stuk sneller maar het is toch nog niet over. Zo had ik gisteren vrijwel helemaal geen last van haperen. En nu hapert hij toch wel een aantal keer. Hoewel deze haperingen een stuk korter zijn dan voorheen, zijn ze er nog wel.
Link naar reactie
  • 0
Doe het volgende: een Schijfcontrole gaan doen. Klik daarvoor Computer open en vraag vervolgens de [b:a7c3d88bbc]Eigenschappen[/b:a7c3d88bbc] van --> "C" op. Klik nu op de tab [b:a7c3d88bbc]Extra[/b:a7c3d88bbc] Klik vervolgens op de knop [b:a7c3d88bbc]Nu controleren[/b:a7c3d88bbc] in het gedeelte waar staat "Hiermee kunt u het station op fouten controleren". In het nieuwe venstertje zorg je ervoor dat beide opties aangevinkt zijn. Vervolgens krijg je de melding dat Windows voor die actie moet herstarten. Doe dat dan ook. Hierdoor wordt de systeemschijf niet alleen op clusterfouten gecontroleerd, maar ook op fouten in het bestandssysteem die dan gerepareerd worden. Afhankelijk van de omvanggrootte van Windows en de grootte van de schijven, kan deze scan enige tijd in beslag nemen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...