Mijn catchall e-mailadres (behorende bij een eigen domein dat gehost wordt door Active24, voorheen Ladot) wordt door derden gebruikt om spam te verzenden. Daarbij gebruikt men een willekeurig aantal willekeurige tekens vóór het @-teken van mijn catchall adres. Veel van deze niet door mij verzonden mails krijg ik terug, hetzij vanwege onbekend adres van de geadresseerde hetzij omdat de geadresseerde het retourneert met de opmerking de inhoud als spam te beschouwen. Ook toen ik het bij dit catch-adres behorend wachtwoord heb gewijzigd (zowel op de webmail van de hoster als in mijn accoountgegevens van Outlook Express) bleef dit doorgaan. Pas na verwijdering van het catchall adres bij de hoster hield het (uiteraard) op. Een vervelende consequentie is dat het mailadres met "mijn eigen voorvoegsel" door tenminste 1 provider als spamadres beschouwd wordt, hetgeen blijkt uit het feit dat berichten met dit reguliere mailadres niet aankomen bij een vriend van me die bij zijn provider geabonneerd is op een spamfilter (berichten met 1 van mijn mailadressen met een andere domeinnaam komen wél bij hem aan).
Hoe is het mogelijk dat op boven omschreven manier derden van mijn mailadres gebruik kunnen maken en hoe kan ik mijn mailadres weer als niet-spam adres gekwalificeerd krijgen?
Niek Kortenoeven
Vraag
anoniem
Link naar reactie
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen