Ga naar inhoud
  • 0

Browser info openbaar maken


anoniem

Vraag

Beste mensen. Ik ben nu al een aantal keer voor het blok gezet op forums etc dat een willekeurige bezoeker zomaar mijn browser gegevens op het forum liet zien. :oops: Met mijn IP en alles erop en eraan. Nu weer op de volgende website: http://www.bluetack.co.uk/ Links in een menu krijg je je browser informatie IP adress,ISP,besturingssysteem alles te zien. Mijn vraag is daarom is dit te verhinderen dat personen dit zomaar te weten kunnen komen? Ik heb een router met firewall plus een gewone firewall(zonalarm). Ik vind dit knap irritant. :x Zou hier wel wat antwoorden op willen hebben. Alvast bedankt! :wink:
Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Operating System: Windows NT 5.0 (Windows 2000) gooit IE mee, andere browsers ook wel denk ik Current Browser: MSIE 6.0 das juist nuttig, dan kunnen ze de juiste exploits op je af laten >:) Country Info: NETHERLANDS (NL) ff een reverse DNS lookup doen (kan je met ping -a <ip adres>) en dan de landcode opzoeken in een tabel.. niets aan :)
Link naar reactie
  • 0
[quote:7363175ce2="Belg"][quote:7363175ce2="mshrak"]dat een willekeurige bezoeker zomaar mijn browser gegevens op het forum liet zien. :oops: Met mijn IP en alles erop en eraan. [/quote:7363175ce2]Bedoel je dit: [img:7363175ce2]http://www.danasoft.com/sig/Belg.jpg[/img:7363175ce2][/quote:7363175ce2] Dat bedoel ik. Dus anderen krijgen geen info over [i:7363175ce2]jou[/i:7363175ce2] te zien, enkel over zichzelf. [quote:7363175ce2="Belg"]Hihi.[/quote:7363175ce2] Hé, mijn provider is HCCnet... nooit geweten :lol: 8)
Link naar reactie
  • 0
We zien allemaal onze eigen gegevens. Hoe werkt het: Een pagina linkt naar een plaatje, voordat dat plaatje wordt weergegeven wordt er een script gedraait. Dat script gebruikt oa gegevens die je browser meegeeft, en geeft deze gegevens weer in een plaatje. Dat plaatje wordt vervolgens net zoals elk ander plaatje weergegeven op de pagina. 't is dus wel zo dat een site deze gegevens [b:78fcb3c982]kan[/b:78fcb3c982] opslaan en op die manier precies weet welk ip op welk tijdstip met welke browser en OS op hun site kwam. hmm, waarschijnlijk is het nog niet helemaal duidelijk denk ik :)
Link naar reactie
  • 0
[quote:1b38e0f30f="Ruudfeen"]hmm, waarschijnlijk is het nog niet helemaal duidelijk denk ik :)[/quote:1b38e0f30f] Ik kan het denk ik niet beter uitleggen, als dat een prettige wetenschap is :wink: Het is heel normaal dat je computer informatie meestuurt tijdens surfen. In sommige gevallen kan dat zelfs nuttig zijn: als een website uit kan lezen welke browser je gebruikt kan bijv. de weergave voor die specifieke browser geoptimaliseerd worden. Of dat in de praktijk gebeurt weet ik niet, maar in theorie zou dat kunnen.
Link naar reactie
  • 0
Nee nu begrijp ik het wel maar ik vreesde eigelijk dat iemand in mijn PC zat te rotzooien, terwijl ik de boel juist naar mijn beste weten goed heb vergrendeld, maar dat blijkt dus gelukkig niet het geval te zijn. Mijn oprechte dank voor jullie reacties en uitleg ik ben teminste een beetje gerustgesteld. -The only secure computer is one that's unplugged, locked in a safe, and buried 20 feet under the ground in a secret location...and i'm not even too sure about that one --Dennis Huges, FBI.- :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...