Ga naar inhoud
  • 0

Heb ik een Virus????


anoniem

Vraag

Ik kreeg net 2 x een mail die ik niet vertrouw en wilde weten of deze misschien bekent is. De eerste mail heeft ie geopend, niet de attachment! En de 2e heb ik helemaal niet geopend, ik heb direct na het eerste mailtje het te lezen gedeelte in outlook afgesloten. 1e mail: afz. gk@pandora.be (?) (ik heb overigens niets gedownload): Ladies and Gentlemen, Downloading of Movies, MP3s and Software is illegal and punishable by law. We hereby inform you that your computer was scanned under the IP 194.179.207.109 . The contents of your computer were confiscated as an evidence, and you will be indicated. You get the charge in writing, in the next days. In the Reference code: #44994, are all files, that we found on your computer. The sender address of this mail was masked, to protect us against mail bombs. - You get more detailed information by the Federal Bureau of Investigation -FBI- - Department for "Illegal Internet Downloads", Room 7350 - 935 Pennsylvania Avenue - Washington, DC 20535, USA - (202) 324-3000 2e mail (dit kon ik wel achterhalen): From: me_to_you88@butterfly.nl Subject: Sorry, that's your mail Is dit ernstig? Ik zie mn map van Windows niet meer in C: staan!
Link naar reactie

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Die eerste email is een hoax en doet net alsof jij illegale dingen op je pc heb staan en dat je daarvoor contact op kan nemen met de politie die in dat meeltje staat. Dit is een nep bericht en zorgt er voor dat als iedereen probeert contact op te nemen met de politie die in dat meeltje staat dat hun hier veel werk door krijgen. Je moet niet op dat meeltje reageren. Die 2e mail zag ik toevallig deze week in me junk mail staan, gewoon negeren en deleten.
Link naar reactie
  • 0
Bedankt! Van die eerste dacht ik al zoiets want ik gebruik het mail adres waarop het is binnen gekomen eigenlijk nooit, ik beheer die voor een kennis die zelf geen pc heeft en ook niet weet hoe het werkt. En op dat mailtje reageren....never nooit niet :D En die 2e, tja, niet geopend, weet dus niet wat erin staat maar zal ze beiden direct weggooien. Krijg nooit zulk soort mailtjes op dat adres en nu ineens 2 in 1 minuut, vond het een beetje verdacht.
Link naar reactie
  • 0
Hoax? Lijkt me toch iets verraderlijker. Die eerste mail bevat waarschijnlijk een bijlage met de naam "refcode51837.scr" en is 74,3Kb groot. Deze bijlage is besmet met het virus W32.Sober.C@mm. Wat die tweede mail betreft: idem als de eerste: W32.Sober.C@mm [url=http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sober.c@mm.html]info en leesvoer[/url]
Link naar reactie
  • 0
Hmm nu misschien toch nog iets, ik kreeg een schermpje, 2 x vandaag, die verschrikkelijk veel op deze lijkt [img:e2a8a20a66]http://www.symantec.com/avcenter/graphics/w32.sober.c@mm.1.gif[/img:e2a8a20a66] Die kwam tervoorschijn toen ik iets in de prullebak wilde gooien. Ik heb ook al 2x gescand maar hij geeft toch niets aan. [color=darkblue:e2a8a20a66]En zie nu dit ook tussen de lijst staan op de symantec site, en die had ik: Sorry, that's your mail en deze ook!!!! Your IP was logged[/color:e2a8a20a66]
Link naar reactie
  • 0
Thanx! Blijf het wel vreemd vinden dat de virusscanner (symantec online) het virus niet heeft gezien terwijl ze toen nog in mn mailbox stonden. Maar misschien komt dat omdat ik het niet geopend heb. Toch blijft ook vreemd dat ik dat microsoft error schermpje 2 x heb gezien. Zal nu eerst die removaltool draaien voor de zekerheid.
Link naar reactie
  • 0
Ik heb dit vanmorgen bij een andere topic gezet, zou dit TOCH te maken hebben met het virus? [color=darkblue:a99a36c1ce]Ik heb een jaar geleden op iemands (voor 2 eigenlijk) verzoek een site aangemaakt bij geocities. Nu werken sinds vanmorgen geen van beide wachtwoorden meer. Heeft iemand ook geocities en dit probleem ook?[/color:a99a36c1ce] En als ik de removaltool draai, gaan er dan niet dingen van Windows verloren zodat ik bvb niet meer kan opstarten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...