Ga naar inhoud
  • 0

FIREWALL


anoniem

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik snap er nog steeds geen fluit van. Wat heb je geïnstalleerd? Norton Internet Security? En je gebruikt de ingebouwde Firewall daarvan? Zo ja, welke versie? Als je een website opent dat krijg je een bepaalde pop-up message? Zo ja welke? En bij welke site gebeurd dat? Wees ajb duidelijk als je je probleem omschrijft. Gebruik leestekens en zet de feiten duidelijk uiteen. - Wat is er precies aan de hand? - Welke software gebruik je precies? - Wat voor hardware zit er in je PC? Met omschrijvingen als: "...een firewall" en "...die 'groene bol' rechts op het scherm" kunnen mensen weinig. Vergeet niet dat wij niet op jouw PC mee kunnen kijken en dat iedere PC weer nèt wat anders geconfigureerd is.
Link naar reactie
  • 0
nah ik ken die groene bol wel ... die komt van bolletjesslikkers af die via hun neus slikten ... :lol: Je kunt als je ff dubbelklikt op je aardbol van NIS in je systray, links bij alerting options, het schuifje zo laag mogelijk zetten ... Dan haal je veel van de onnodigste meldingen weg ... tevens, doordat er tegenwoordig zoveel portscans plaatsvinden, kun je ervoor kiezen die niet meer te laten zien... Normaal krijg je zo'n enorm groot popup scherm datiemand aan je ports rammelt ... Maar als je diemelding uitzet, blijven ze gewoon gesloten ... Die melding kun je uitzetten middels: klikken in het midden op pers.firewall ... dan rechts op configure ... Op het scherm van verschijn, klik je op custom level ... Daarna vink je het volgende uit : alert when unused ports are accessed .. Die daarboven kun je evt ook uitzetten, maar dan ga je meldingen uitzetten die ik toch wel graag wil zien op me firewall .... Dan weet je dattie het nog doet ... Een goede aanrader met norton firewall is het stealthed maken van je ports ... Dat doe je door rechtsboven op options te drukken, selecteer dan internet sec ... Daarna druk je op het tabje firewall ... onderin het scherm wat verschijnt zie je het volgende : igmp : laten blokkeren is mijn devies ... stealthed ports : AANVINKEN !!! Daaronder hang het af van je eigen paranoia af ... Je kan alle gefragmenteerde stukjes blokkeren ... Of alleen diegenen waarvan NIS beslist dat het verdacht gaat worden sux6 PS als het nou niet helemaal klopt, komt dat doordat ik die firewall alweer een tijdje niet gebruik.. het zou dan in ieder geval in de buurt moeten zitten ... zo niet, meldt het dan ff, dan kijk ik ff...
Link naar reactie
  • 0
nah een tijdje is niet zo erg lang vergeleken met de tijden dat ik het wel op verschillende systemen heb gebruikt ... Al moet ik eerlijk zeggen dat het vooral komt, doordat ik voor elke bezochte website, bij het tabje webcontent, apart invulde wat er wel en vooral, niet mocht ... bv cookies, java activex, history e.d. En als je dan in een bezopen bui het verkeerde tabje neemt, kom je dus bij firewall of live update uit ... :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...