Ga naar inhoud

Afsluiten Outlook Express


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds kort sluit mijn Outlook Express niet meer goed af. Na de eerste keer op afsluiten klikken lijkt EO vast te lopen. Ik moet dan een tweede maal op afsluiten klikken om vervolgens het venster"Programma reageert niet" in beeld te krijgen. Suggesties en/of instructies hoe ik OE weer 'normaal' kan afsluiten zonder dat toch wel irritante schermpje dat ik ook steeds moet wegklikken zijn mij dus zeer welkom, waarvoor bijvoorbaat mijn dank!
Link naar reactie
Aanvulling op mijn vorige oproep. Het probleem is inmiddels nog groter geworden. Als ik nu in OE van map verander krijg ik nu steeds de melding: "In msimn.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak." OE is daardoor feitelijk onbruikbaar/onhandelbaar geworden. Ik hoop op goede instructies...
Link naar reactie
die melding kan meerdere oorzaken hebben: te veel inhoud van je postvakken, oe zelf is corrupt geraakt en zou opnieuw geïnstalleerd moeten worden, misschien een virus dat je dwars zit. dat laatste moet je uitsluiten door een scan met een uptodate virusscanner. en soms helpt het volgende: - oe - extra - opties - onderhoud - archiefmap (oid) - noteer/onthoud de locatie van je postmappen - zet oe uit - ga in verkenner naar map met de postvakken - kopieer de gehele(!) map naar een plekje elder op je hd (veiligheids-kopie) - ga in verkenner terug naar je oorspronkelijke map met postvakken - verwijder of hernoem het bestand folder.dbx - start pc opnieuw werkt oe nu weer goed?
Link naar reactie
Bedankt voor je adviezen. Ik ben begonnen deze t.a.v. de mogelijkheid van een virus op te volgen. De scanner van AVG-Antivirus detecteert echter geen virus dat verwijst naar msimn.exe. Wel gaf hij na de scan de volgende eindconclusie: File | Result/Infection | Path _____________________________________________________________ "i" shell32.dll | Change | C:\WINDOWS\system32\shell32.dll "i" hosts | Change | C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts Ik durf niets aan/met deze verwijzigingen te doen vanwege het risico een verkeerde verwijdering te doen. Via Google heb ik een Microsoft-pagina gevonden waarop uiteengezet wordt hoe van de eerder omschreven 'bug' af te komen. Maar die procedure kan ik niet geheel doorlopen omdat "regedit" mij irritant genoeg niet toestaat de daarin omschreven sleutel(s) "Identities" uit het register te verwijderen, overigens ook niet in veilige modus. Inmiddels is de situatie met OE verslechterd; ik kan nu ook geen e-mail meer ontvangen. Dus ben ik voorlopig overgeschakeld naar Office Outlook 2003. Ik weet ook niet hoe ik OE opnieuw moet installeren en waar ik dat zou moeten downloaden dus daar zou ik graag instructies voor krijgen of een verwijzing daarnaar. Een zoektocht door het grote MS-bos heeft verder tot dusver niets concreets opgeleverd. Ik blijf dus hopen op verdere adviezen of tips, want graag wil ik OE weer gaan gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...