Ga naar inhoud

Berichten verdwenen in Outlook Express


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden, ik zit met het volgende probleem. In OutlookExpress zijn plotseling al mijn berichten in alle mappen verdwenen. De berichten bevinden zich nog op mijn pc (kan ik zien via de Verkennen), maar ze zijn onzichtbaar in OE. Het gebeurde ook vrij plotseling. Mijn PC draait op Windows XP Home SP2. Ik gebruik OE6 en IE7. Hoe kan ik de berichten weer zichtbaar maken? Wie heeft een oplossing voor mij? Bij voorbaat hartelijk dank.
Link naar reactie
Dank voor je reactie. Als ik naar C:\Documents & Settings\Mijn Naam\Local Settings\Application Data\Identities\{lange code}\Microsoft\Outlook Express ga, zie ik alle mappen en als ik via eigenschappen bijvoorbeeld kijk naar de grote van Postvak In, dan kan dat geen lege map zijn. Er zit een paar Mb aan data in. Dus de mailberichten zijn volgens mij niet echt verdwenen, maar om de één of andere reden niet zichtbaar.
Link naar reactie
Komt vrij veel voor en kan verschillend oorzaken hebben. Verwijderde berichten blijven, tot je comprimeert gewoon in de dbx-bestanden staan, alleen ze zijn als zodanig gemarkeerd, waardoor ze niet meer in Outlook Express worden vertoond. Je kunt de inhoud lezen met Notepad of Wordpad. Je ziet dan een heleboel "wartaal", dat is code van de database die de dbx-bestanden samen vormen. Daar tussendoor zie je de tekst van de verwijderde berichten. Maak allereerst even een kopie van de hele map met die dbx-bestanden, want om de 100 sessies verschijnt de boodschap van comprimeren, en na comprimeren (meer is dat ook niet) zijn die als verwijderd gemarkeerde berichten definitief weg Dat lezen in Wordpad of Notepad is nogal moeizaam, en eventuele opmaak en bijlagen kun je vergeten. Niet bepaald gebruikersvriendelijk. Maar met een speciale OE-reader (even zoeken) kun je ze weer in hun geheel terughalen. Een tweede oorzaak kan zijn dat je ze ongemerkt hebt versleept naar de map Verwijderde items of een andere map. Staan ze daar niet gewoon in? Je schrijft nl. dat het vrij plotseling gebeurde. Tenslotte nog een derde mogelijkheid. Je hebt ongewild iets gewijzigd in de instellingen. Onder menu Extra/Opties/Onderhoud vind je de lokatie van de archiefmap. En die moet natuurlijk overeenkomen met de lokatie waar je die je vermeldde als lokatie waar je die dbx-bestanden vond. Soms creëert OE b.v. door een of andere fout op genoemde lokatie een tweede map Identities, met alle submappen die de andere ook heeft, en neemt die als nieuwe archieflokatie.
Link naar reactie
Ik schreef dat het vrij plotseling gebeurde. Ik zat een betrouwbare mail (dus geen spam) te lezen, die een verwijzing gaf naar een website. Bij het klikken op de link kreeg ik een melding dat het bericht niet gelezen kon worden. Ik heb OE afgesloten en weer opgestart. Toen waren alle mappen leeg, zowel Postvak In, Verwijderde Items als Verzonden Items. Er was dus geen sprake van comprimeren of iets dergelijks. Ik heb de berichten ook niet versleept naar een andere map. Ook heb ik niets gewijzigd aan de instellingen. Maar ik zal even de locatie van de Archiefmap controleren. Ik heb inmiddels een OE-reader gevonden met de naam dbxtract. Ik denk dat ik maar zal overstappen naar Outlook of Windows Live Mail. In ieder geval hartelijk dank voor je hulp.
Link naar reactie
Dank voor alle adviezen. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om met het freeware programma dbxtract een leesbare backup te maken van de mailberichten. Overigens zijn mijn nieuw ontvangen mailberichten nu plotseling wel weer zichtbaar in OE. Ik kan er geen verklaring voor geven. De oude alleen via de backup map. Die blijven onzichtbaar in OE. Ik kan in ieder geval weer verder.
Link naar reactie
Ik heb precies hetzelfde, maar nu in thunderbird. Opeens alle mappen en alle accounts verdwenen, maar niet die van de overige gebruikers. Als ik een andere user open staan daar nog gewoon alle mappen en berichten van die gebruiker in. Ik heb een herstelpunt geopend van twee dagen geleden, maar dat heeft niets geholpen. Ik snap hier helemaal niets van. Ik heb de pc al een paar keer aan en uit gezet, een nieuwe account gemaakt maar die las gisteren alleen de mailtjes die op de server stonden en het gekke is vandaag staan deze ook weer niet meer in de inbox map. Ik vind dit heel vervelend want hoe krijg ik ze weer zichtbaar. In de map staan trouwens geen dbx bestanden, gewoon de bestand inbox zonder extentie en de omschrijving is bestand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...