Ga naar inhoud

Wordpress laadt zeer traag eerste keer


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik zit al enkele dagen met mijn handen in mijn haar over volgend probleem: Ik heb met Artisteer enkele Wordpress-websites aangemaakt. Voor mijn hosting zit ik bij One.com. Bij al deze websites ervaar ik dat bij de eerste keer laden dit zeer traag gaat. We hebben het dan over 10 tot 30 seconden! Nadien gaat het heel wat vlotter. Na een uur (soms minuten) gaat het opnieuw 1 keer zeer traag en dan weer snel. Ik weet dat Artisteer geen 100% sluitende code genereert, maar dit zou het probleem niet mogen/kunnen zijn aangezien heel veel Artisteer-templates perfect werken. Ik heb al heel wat chat-support sessies met One.com achter de rug. htaccess-bestand is aangepast, ze hebben bepaalde instellingen geoptimaliseerd, maar... helaas geen verbetering. In hun laatste mail zeiden ze dat ze momenteel wat problemen ervaren omdat ze aan het overschakelen zijn naar nieuwere servers en dat men niet weet wanneer dit in orde zal zijn. Einde verhaal. HTML-pagina's die ontworpen zijn met Artisteer werken wel zeer goed, het probleem doet zich dus enkel voor met Wordpress-sites. Ik zou dus graag met jullie hulp het probleem precies lokaliseren. Ik wil niet meteen veranderen van hosting wanneer ik niet zeker weet of dit het probleem is. Hier zijn alvast twee domeinen waarop wordpress-sites te bekijken zijn: http://www.cedel.be/wp (de intropagina op www.cedel.be is HTML en werkt feilloos) http://www.stephaniefocquet.be/wp (de intropagina op www.stephaniefocquet.be is HTML en werkt ook feilloos) Misschien is iemand van jullie bereid om een wordpress-installatie te doen van mijn template op jullie hosting? Zo kan ik al uitsluiten of het probleem aan de hosting ligt of niet. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem gehad, volgens mij word je site niet vaak genoeg benaderd met als gevolg dat deze uit de cache bij one.com verdwijnt ofzo. Bij de eerste keer opvragen gaat moet de server dan alles weer van disk laden. Mijn oplossing was de website elke paar minuten te laten open door een script, daarmee was het probleem verholpen en werkt de site weer goed. Moet je echter wel een pc hebben die de hele dag aanstaat. Weet niet of er zoiets te regelen is op internet. Maar eigenlijk moet one.com dit probleem oplossen. Volgens mij laden ze heel veel sites op 1 server. Daarom zijn ze denk ik ook zo goedkoop :lol:
Link naar reactie
@ Bashamar: de afbeeldingen zijn rond 100kb, dus zeker niet groot en ook niet de reden van het trage laden. Bovendien staan deze afbeeldingen ook in de intropagina in de root van het domein (HTML-pagina) en daar zijn geen performance problemen. @ Naibaf: jouw uitleg lijkt me eigenlijk heel logisch (eerste logische uitleg die ik krijg in enkele dagen). Maar werkt het ook wel zo dat de websites in de cache geladen en gehouden worden op die servers? En waarom hebben de HTML-pagina's hier geen last van dan? Andere reacties steeds welkom!
Link naar reactie
HTML pagina's zijn statisch en hoeven alleen te worden door gestuurd. De wordpress pagina's zijn dynamisch en worden moeten eerst worden gerenderd op de webserver (zeg maar in elkaar worden gezet). Daarom zou het probleem bijvoorbeeld goed in de database kunnen zitten. HTML pagina's laden ze meestal rechtstreeks van disk, de wordpress data moet uit de database komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...