Ga naar inhoud

CSS: border loopt niet door


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allen, Ik zit met een probleem. Ben bezig met een nieuwe website. Tussen het linkermenu en de container loopt een (dashed) border. Deze border staat in de #container. Echter: als ik te weinig tekst invoer, loopt deze border niet door. Als ik de border in de #linkermenu zet, stopt de border als ik meer tekst invoer dan het menu lang is. Kortom: jullie voelen de vraag al komen......is dit met CSS op te lossen of moet ik misschien toch een piepklein plaatje van 2 pixels maken, en laten herhalen? (Dat plaatje moet ik overigens toch maken omdat ik graag dotted borders wil, en IE houdt daar niet zo van :( ) Bedankt alvast voor het meedenken! [code:1:c5cca50d0a] a:link {color: #000; text-decoration: none;} a:visited {color: #CC0033; text-decoration: none;} a:active {color: #963200; text-decoration: none;} a:hover {color:#999;} body, html { margin:0; padding:0; background:#fff; /* achtergrondkleur wit*/ color:#000; background:#fff url(images/background1.jpg) no-repeat bottom right fixed; } body { min-width:750px; font-family: verdana,arial, sans sherif; font-size:77%; margin:10px 1px; } #wrap { background:#fff; margin:left; width:750px; border: 1px dashed #666; } #header { background:#ccc; border-bottom: 1px dashed #666; } #header h1 { padding:20px; margin:0; } #linkermenu { background:#fff; float:left; width:240px; font-size: 11px; } #container h2, #container h3, { padding:0 10px; } p {margin-bottom: 10px; padding: 0 10px;} h3, h2 { margin-top: 5px; color:#CC0033; font-size: 14px; text-align: center; } #container { background:#fff; float:left; width:500px; border-left: 1px dashed #666; } #linkermenu ul { margin-bottom:5px; list-style: none; } #linkermenu h3, #linkermenu p { padding:0 10px; } #footer { background:#fff; border-top: 1px dashed #666; clear:both; } #footer p { padding:5px; margin:0; } [/code:1:c5cca50d0a]
Link naar reactie
Je kunt als repeating background voor de wrap een stukje lijn maken, waardoor de lijn dus niet op het menu of de container zit, maar als background. Het [url=http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns]faux columns[/url]-idee. Wellicht kun je in die background ook andere lijntjes (zoals borders) verwerken, scheelt weer wat m.b.t. browserverschillen.
Link naar reactie
Boelieboelie: hartelijk bedankt voor je gouden tip! Het is inderdaad gelukt om een verticale lijn in de wrap te plaatsen. (ik wist niet dat ik dat in de wrap moest doen :oops: ). Ik heb het nu nog in procenten opgegeven om te proberen: [code:1:0a344c4419]background: #fff url(images/grijzestippelverticaal.gif) repeat-y 33% 0;[/code:1:0a344c4419] Maar nu ga ik een grotere achtergrondafbeelding " op maat" maken, zodat ik meteen de borders aan de zijkanten kan meenemen. :) Nogmaals bedankt voor je hulp! :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...