Ga naar inhoud

[Site Check] www.pchandleiding.nl


Aanbevolen berichten

Vorig jaar rond deze tijd heb ik deze site ook al laten testen. We waren van plan om ermee op te houden, omdat we er geen tijd/zin meer voor konden maken, en omdat de host ook niet erg [b:ef64605caf][i:ef64605caf]goed[/i:ef64605caf][/b:ef64605caf] was... Echter doordat dit 3 maanden van tevoren moest worden aangegeven, is de betaling gewoon automatisch gegaan, zonder dat wij het door hadden. Achteraf opzeggen kon er bij de host ook niet in. Nu hebben we toch maar weer een site gemaakt, omdat het zonde is om de host niet te gebruiken. De site maken we niet om veel gebruikers te krijgen, maar gewoon om leuk scripts te maken, en kijken hoe het allemaal werkt. bijna alles, op de poll na is zelf gescript, zelf zijn we nog een poll aan het maken. Ook een forum is nog in de maak, daar dit erg veel werk is staat het er nog niet op. Info over de site: Wij kunnen via een zelfgemaakt CMS artikelen/downloads/nieuws en dergelijke toevoegen. Op deze artikelen kunnen geregistreerde gebruikers weer reageren. Admins en moderators kunnen deze berichten aanpassen of verwijderen. Via dat CMS kunnen we ook de gebruikers beheren; waarschuwen, op ip adres blokkeren en de-blokkeren. Gebruikers kunnen onderling berichten naar elkaar sturen, en een eigen profiel pagina aanmaken. Verder is de site volledig opgebouwd met CSS. De site komt niet door de W3C html validator heen, steeds met ongeldige tekens in een url, zoals de &... Dus, wat vinden jullie ervan, en wat zouden jullie verbeteren ?
Link naar reactie
[quote:891ed03a35="Dot-cpu"]De site komt niet door de W3C html validator heen, steeds met ongeldige tekens in een url, zoals de &... [/quote:891ed03a35] Als ik hem door de [url=http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.pchandleiding.nl]validator[/url] haal dan struikelt hij over het feit dat een form geen name mag hebben en al zeker niet in hoofdletters. Problemen met een & kun je oplossen door een & te gebruiken.
Link naar reactie
[quote:219a35d79e="Japaveh"][quote:219a35d79e="Dot-cpu"]De site komt niet door de W3C html validator heen, steeds met ongeldige tekens in een url, zoals de &... [/quote:219a35d79e] Als ik hem door de [url=http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.pchandleiding.nl]validator[/url] haal dan struikelt hij over het feit dat een form geen name mag hebben en al zeker niet in hoofdletters. Problemen met een & kun je oplossen door een & te gebruiken.[/quote:219a35d79e] tnx voor de tip :) dat form is van de poll... die we dus niet zelf gescript hebben...
Link naar reactie
De tekst in dat plaatje bovenaan zou ik een beetje veranderen. Dat ziet er net wat te amateuristisch uit, hoewel de pagina voor de rest wel goed uit ziet. Die tekst ziet er wat horizontaal uitgerekt uit. Besteed daar iets meer aandacht aan. Het kan iets strakker. Daarnaast kun je een lichte drop-shadow (recht erachter, een beetje blurren en een lage opacity) aan de tekst toevoegen, dat maakt dat het net iets beter uitziet.
Link naar reactie
Op zich ziet het er netjes uit. Het ontwerp is sober, maar dat past goed bij het onderwerp. Een paar puntjes ter overweging: Ik zou de site zeker centreren. Tevens vind ik de uitstekende zwarte balken in het menu niet zo mooi, ik dacht eerst dat het aan Firefox lag, maar in IE zag ik hetzelfde beeld. De bruine balkjes op de pagina's met daarin o.a. de tekst "Welkom op Pc handleiding" vind ik niet zo mooi combineren bij de kleur rood die je in het menu gebruikt. Succes! :wink:
Link naar reactie
[quote:d5eb55108e="SHARK"]De tekst in dat plaatje bovenaan zou ik een beetje veranderen. Dat ziet er net wat te amateuristisch uit, hoewel de pagina voor de rest wel goed uit ziet.[/quote:d5eb55108e] ik dacht al dat iemand iets daarover ging zeggen 8) toen het design gemaakt is, hadden we niet echt passende fonts, dus dat kwam "later" nog wel :P maar ik ga de soeper uit ons team is achter z'n vodden aan zitten :)
Link naar reactie
Het ziet er best aardig uit allemaal. Toch een paar kleine tips: Je zou de kopjes die een rode achtergrond hebben wat meer padding moeten geven. Nu staat de tekst er strak tegenaan. Het zelfde geldt voor het menu. Het uitklapmenu vind ik wat matig afgewerkt. Het is duidelijk dat er simpel een blok eronder wordt weergegeven als je bijvoorbeeld over "artikelen" wandelt. Ik zou het mooier vinden als dit wat beter aan zou sluiten. Dus de zwarte border erboven weg, het uitgeklapte deel iets naarboven zodat het rode doorloopt. Die zwarte balkjes die er buitenuit steken zien er niet echt mooi uit. Ik zou ze gewoon binnenboord houden. Maar dat was al eerder gezegd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...