Ga naar inhoud

layer vertikaal centreren in frame


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb de actie nog niet gevonden in dreamweaver. Ik denk ook dat wat ik wil niet zomaar kan. Ik heb geprobeerd een tabel te maken die 100% hoog is, dan met valign=middle komt alles in het midden te staan. Alleen de layers beginnen wel in het midden maar lopen dan door nar beneden. Bij een image staat het middelpunt in het midden. Doordat ik meerder layers heb die over elkaar staan en t.o.v. elkaar een bepaalde positie hebben denk ik dat het met een javascript gedaan moet worden. Kun je de afmetingen van een bepaald frame opvragen? Als dit mogelijk is, kan je de layer makkelijk in het midden krijgen
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als je het niet erg vind om met tabellen te werken kan je ook de layer(s) zetten zoals je hem/ze wil hebben. Dan kies je in DW in het menu voor [b:1768a3a7c5]modify/convert/layers to table.[/b:1768a3a7c5] Zet de settings zoals je ze wil hebben en check de box waaar achter staat: [b:1768a3a7c5]Center on page[/b:1768a3a7c5] en je hebt een tabel die de layout heeft die jij wilt, midden op de pagina. Mijn site is nog lang niet af, maar zo heb ik het bij de mijne gedaan (niet op de startpagina, daar staan layers) _________________ Msg Delivered by: ------------------------------------------ ]|[ _...:::"' Acheron '":::..._ ]|[ ------------------------------------------ [ Dit Bericht is bewerkt door: ...::: Acheron :::... op 2002-02-14 02:35 ] Zo lag ik gisteren ff te slapen :oops: Als je een layout wil [b:1768a3a7c5]vertikaal[/b:1768a3a7c5] wil centreren kan ik je dat aanraden om dat met frames te doen. Een layer centreren kan je door in de waarde die je in de properties aan moet geven naast T 50% in. Dit zorgt er wel voor dat de bovenkant van de layer. Dus je moet een compromis maken als de layer wat groter wordt. Dus dan zet je em op 45% bijv. Als je meerdere frames gebruikt krijg je wel overlappingsproblemen bij kleinere resoluties als je niet uitkijkt [ Dit Bericht is bewerkt door: ...::: Acheron :::... op 2002-02-14 23:06 ]
Link naar reactie
Het leuke is dat je om het NS en IE compatible te houden, een layer niet horizontaal en verticaal kunt centreren dmv. align, valign en css. NS6 zou het misschien wel kunnen, maar 4 enzo struikelen erover. Ik ga hier niet de hele verse code neerzetten, maar ik kan je wel een hint geven: Verdiep je in Javascript. Reken met availWidth en availHeight de hoogte en breedte van het scherm uit voor de gebruiker. Deel deze twee getallen door 2. Je hebt nu het midden van het scherm. Nu moet je weten hoe hoog en breed de layer is. Is de layer 760 breed, dan ligt het midden op 380px. Dan is de positie: (heel simpel ff) ( availWidth / 2 ) - 380 en zo ook voor verticaal. Op deze manier kun je alles vanaf het midden gaan positioneren. Met een beetje slim codeerwerk lukt het voor NS en IE. [i:831dccc858]Offtopic: Over een paar weekjes komen er een paar sitechecks met deze methode, cross-browser :cool: [/i:831dccc858] Succes! _________________ [url=http://www.stylite.nl]·[/url] [url=http://www.heidi.stylite.nl]www.heidi.stylite.nl[/url] [b:831dccc858]·[/b:831dccc858] If I keep it up, I'm gonna make it - I'm so very close can't you see - [i:831dccc858]No Doubt[/i:831dccc858] [ Dit Bericht is bewerkt door: Toeter84 op 2002-02-18 11:25 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...