Ga naar inhoud

verwijderen van foto's ongedaan maken


Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn dochter is ontroostbaar. Zij heeft per ongeluk foto's op de geheugenkaart in haar fotocamera gewist. Dit kaartje is een SD kaart die ik natuurlijk ook met mijn computer kan benaderen. Ook daar blijkt dat de foto's zijn verwijderd. Is er niet een programma waarmee ik die gewiste foto's weer kan achterhalen?
Link naar reactie
Ja je hebt recovery programma's alleen ik gebruik ze nooit dus ik zou niet weten wat een goeie zou zijn. Ik weet wel dat dit alleen werkt als je de ruimte niet in gebruik neemt. Want als jij een bestand verwijderd maakt Windows hem helemaal onzichtbaar dat je alleen met speciale recovery programma's de bestanden kan zien. Maar als jij die ruimte in gebruik neemt waar die foto's stonden en dus helemaal onzchtbaar gemaakt zijn worden ze helemaal verwijdert. Dus mijn tip wacht even af laat het kaartje effe liggen en laat iemand die hier meer verstand van heeft even antwoorden.
Link naar reactie
a. doe niets met het kaartje: zet er dus géén nieuwe foto's op (want die overschrijven de oude (gewiste) foto's mogelijk - maar 'k vermoed dat je dat wel niet zal doen. b. http://www.snapfiles.com/get/zaimagerecovery.html Is een freeware progje en schijnt goed te zijn voor foto’s op geheugenkaartjes - 'k heb het zelf nog niet geprobeerd. Moest het daarmee niet lukken zien we wel verder. succes ! ps: als je foto's kan terughalen: ze niet als doelmap het kaartje geven, wèl een map op je computer. Anders overschrijf je mogelijk dus gewiste foto's
Link naar reactie
Beste allemaal. Bedankt voor jullie reacties. Passer, inderdaad wist ik dat je niet meer moet gaan "schrijven" naar de kaart om overschrijven van data te voorkomen. Ik heb het programma wat jij had genoemd gebruikt. Dat werkt prima in de praktijk. Alle foto's zijn ongeschonden terug gehaald. Het duurt wel even maar het resultaat is prima.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...