Ga naar inhoud

??rij invoegen in tabel??(Access)


Aanbevolen berichten

Beste lezer, Ik heb niet veel ervaring met Access. Alleen een kort cursusje gehad. Dus dit zou een 'lege' vraag kunnen zijn. MAAR; kan ik, als ik een nieuwe database maak, een tabel ontwerp en een paar velden maak in de tabel rijen invoegen? Ik bedoel net zoals je kolomen invoegt? Als ik met rechts op een kolom klik heb ik de optie 'kolom invoegen'. Zo wil ik ook een rij invoegen, om er gegevens tussen te zetten. Groet, @
Link naar reactie
[color=darkred:bd2525ad7d] ik neem aan dat je daarbij in de "datasheet view" zit. (sorry, heb alleen de engelse versie voorhanden). Je zou dan gewoon met de rechtermuisknop kunnen klikken in de linker marge, en dan kiezen voor "new record". Je kunt 'm ook gewoon onderaan toevoegen. Als je daarna de sortering weer aanpast, komt ie vanzelf op de juiste plek terecht. [/color:bd2525ad7d]
Link naar reactie
Als ik met rechts klik, zoals je aangeeft en voor 'new record' kies, dan wordt dit nieuwe record niet toegevoegd tussen bv. record 4 en 5 (als je 10 rijen of records hebt) maar kennelijk onderaan. Hoe kan ik Access laten [u:96567dbf7e]tussenvoegen[/u:96567dbf7e] als ik met rechts kies voor 'nieuwe record'? Hoe pas ik de sortering aan? (Sorry, Access beginner!) Bedankt @
Link naar reactie