Ga naar inhoud

Opschonen windows??


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:86fd15390f="FoXiERotjEknoR"]Pruis weet je zeker dat je wel regcleaner of powertools gebruikt. volgens mij gebruik je echt regclean... JE beschrijft dezelfde probs die mensen hebben gehad die ik ken, die dus regclean (w98) gebruikten ipv regcleaner(wxp) bij regcleaner kun je auto laten cleanen via do them all En bij regCLEAN meen ik me idd te herinneren van vroegr dat je een automatische opschoning kon doen... Wat ik ook niet snap is, JE weet dat het niet goed gaat als je het doet en toch doe je het weer?[/quote:86fd15390f] Waarom ik het weer doe? Ja dat is natuurlijk een goeie vraag. Maar ik wist met welke programma's ik problemen zou krijgen dus heb ik nu gedaan: Extra - Register opschonen - Voer ze alle uit. En er staat wel degelijk Automatische opschoning ook bij maar die heb ik deze keer niet genomen. Ik heb dan gescand, vervolgens geeft hij een lijst en heb ik alles afgevinkt dat te maken kon hebben met de programma's waarvan ik wist dat ze problemen zouden hebben. Maar het mocht niet baten blijkbaar. Ik ben zeker dat ik Regcleaner gebruik ja. Het is versie 4.3 Build 780. Ik heb juist ook mijn Antivirus van McAfee mogen herinstalleren want die startte ook niet meer op. :-?
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:a9bb4a65dd="Jan2000"]Ben niet zo thuis op computergebied. Mijn vraag is dan ook of iemand mij een voorbeeld kan laten zien van de instellingen van powertools, bijvoorbeeld met betrekking tot de temp files of evt. andere files. Welke type files kan ik allemaal aangeven om te laten verwijderen? Ik gebruik ook messenger ed Bedankt[/quote:a9bb4a65dd]Als je er niet in thuis bent, kan je best het volgende doen: powertools opstarten klikken op register tools (bovenste knop links) dan bovenaan rechts op Gereedschappen hierbij op Register cleaner klikken Dan krijg je nog een scherm dat je kan instellen, maar laat dit in het begin maar staan zoals het staat. (bij mij staat standaard alleen2 en 3 aangevinkt) en klik gewoon onderaan op Doorgaan. Je krijgt weer een venster Selecteer Scans (bij mij staan ze allemaal aangevinkt) en onderaan staat Starten. Hierop klikken en het programma begint te draaien... Als het stilgevallen is klik je bovenaan (tweede van links) op Selecteren en hierbij op Speciaal Selecteren. Daar kan je kiezen voor de groene bolletjes (verondersteld veilig te verwijderen) Waarom zegt hij 'verondersteld' veilig? Omdat het programma de verantwoordelijkheid uiteindelijk bij de gebruiker wil leggen, vermoed ik. Hoe dan ook: kies voor die veilige optie en alle groene dingen worden aangevinkt. Dan onderaan Verwijderen en je hebt geen problemen bij het verwijderen. P.S. ik gebruik het programma ook nog maar korte tijd, dus als iemand voor mij nog een tip heeft, mag hij hem altijd posten! :D
Link naar reactie
Geniaal goed! Ik heb alle fijne progjes langs zien komen! 1 programma heb ik niet vergeten en wil ik jullie tog ff aanprijzen. Het is niet geheel on topic maar dat is dus discussie tog al lang niet meer :lol: Het programma heet IEMaximizer [url]http://www.jiisoft.com[/url] De naam spreekt voor zich, gratis en zo super handig (voorkomt veel geklik :) ) Peter
Link naar reactie
[quote:1824a68702="Jan2000"]Bedankt voor de reacties...Maar met powertools kun je ook je temp . files en dergelijke beheren. Hoe stel je dat nu in? In XP? Heeft iemand dit al uitgewerkt?[/quote:1824a68702]Wel Jan: in het beginscherm zie je links Temp Tool staan. Hierop klikken. (heb je op die blz. trouwens al eens op de help geklikt?) Dan kan je bovenaan met een soort verkenner naar een bepaalde map gaan. (je wil vb. je temp directory van je Local settings vrij maken van alle temp files: dan ga je met die verkenner naar die map) Dan onderaan rechts : toevoegen en die map komt onderaan in de lijst van de door jou geselecteerde mappen te staan. Je kan dus je eigen lijst samenstellen en dan hoef je daarna de zaak alleen nog maar uit te voeren... al wat wijzer?
Link naar reactie
[quote:bdb1cf240a="Jan2000"]Zekers wat wijzer.....maar waar slaat win XP al die rommel op? Wat kan ik allemaal schonen?? Jan..en bedankt[/quote:bdb1cf240a]Wat je al zonder powertools kan doen: Vanuit je internetvenster klikken op extra - internetopties HIerbij vind je: Tijdelijke internetbestanden. Hier kan je de cookies verwijderen en ook de tijdelijke internetbestanden (en bij dit laatste eventueel ook de off-line-items, die keuze krijg je er ook bij. Let wel: als je dit laatste aanklikt, ben je alles kwijt wat in start - uitvoeren automatisch komt te staan èn ben je ook alles kwijt wat in je internetbalk bij adres komt te staan als je op dat 'v'-tje rechts ervan klikt. Geef je er niet om dat je dat kwijt bent, dan kan je die off-line items gewoon aanklikken) Hierbij vind je ook: Geschiedenis Daar heb je dan de keuze: geschiedinis wissen (kan je rustig doen) èn het aantal dagen dat je de tijdelijke bestanden van je geschiedenis wil bewaren. Standaard staat daar 20 dacht ik, maar ik zet er gewoon 0 en ik ondervind er geen hinder van... (die dingen nemen toch maar plaats in) O ja: nog even dit: als je al je cookies wist, ben je ook wel je log-in voor fora zoals dit forum kwijt en moet je nadien wel even terug je login en je paswoord terug ingeven... Wat ook niet onoverkomelijk is. Verder kan je met een gerust hart wissen: de inhoud van de map Prefetch die je onder windows vindt, de mappen temp en temporary files die je onder Documents and settings \ dan de 'map met je eigen naam ' vindt. En ook nog de map windows\temp. (bij die laatste zijn er soms bestanden die hij in gebruik heeft, maar dat zegt hij dan wel: die kan je gewoon (op die manier) niet wissen) Dat is dan het eerste waar ik meestal aan denk... (vertrekkend van het idee dat alles in dit leven toch maar tijdelijk is, kan je natuurlijk ook je hele c-schijf wissen, maar dit doe je misschien best toch maar niet ... :lol: )
Link naar reactie
Jan, nog even een boeiend vervolg van een ander forum: "De rood gemarkeerde vermeldingen mogen ook verwijderd worden. Deze worden alleen rood weergegeven omdat er een "Ignore-list" bestaat binnen het programma. Dat zorgt er voor dat foutieve register keys met het sleutelwoord " install" of "Norton" of " "Admin "of "Server" en tientalle andere benamingen genegeerd worden. Neem van mij aan dat je ze allemaal met een gerust hart mag verwijderen, maar maak altijd een backup van je register alvorens iets te verwijderen. Je weet maar nooit... Als je niet zeer bedreven bent in opruimen, blijf je liefst ook af van " dubbele bestanden verwijderen". Deze functie kan meer schade aanrichten dan goed doen." (met dank aan Softaid) En ik deed het deze morgen voor het eerst dus maar eens (eerst een herstelpuntje aangemaakt :D :D ) en heb ondertussen al tweemaal opgestart zonder problemen... Een èchte garantie kan ik je dus niet geven, maar 't is toch al iets en Softaid weet over het algemeen ook wel wat hij zegt :wink:
Link naar reactie
1: volgens mij werken die register cleaning tools amper. soms wel 100 fouten gevonden en gemaakt, maar ik merk er helemaal niets van. 2: wat ik gebruik: a supercleaner (erg goed!!) b regscrub xp c ad aware d system suite van ontrack (ook erg goed, maar niet gratis) e seccopy als backup prog.
Link naar reactie
[quote:f36650e098="juleswijers"]1: volgens mij werken die register cleaning tools amper. soms wel 100 fouten gevonden en gemaakt, maar ik merk er helemaal niets van.[/quote:f36650e098]Hoe zou je dat dan willen/kunnen merken? [quote:f36650e098="juleswijers"]2: wat ik gebruik: a supercleaner (erg goed!!) b regscrub xp c ad aware d system suite van ontrack (ook erg goed, maar niet gratis) e seccopy als backup prog.[/quote:f36650e098]Ik werk met Powertools (gratis!) en regscrubXP - heb jij al met Powertools gewerkt? Zo ja: vergelijk het even met de andere van jou...
Link naar reactie
hoe je het zou merken: snelheidswinst, ik zou het eigenlijk niet weten. maar als je kijkt, hoeveel honderden (misschien wel duizenden) sleutels en al er in het register zitten, zullen die 10 foute echt niet veel verschil maken. met dat jv16 progje heb ik ook gewerkt, maar ik vond dat persoonlijk wat minder. supercleaner vind ik erg goed en snel, met eigenlijk alles. maar, ik denk dat die proggies allemaal wel ongeveer hetzelfde doen, onder de motorkap. Er zal in ieder geval te weinig verschil in zitten, om het goed te merken aan bijv. snelheidswinst. jules
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...