Ga naar inhoud

Schermfoto -> Alt-PrtScr


Aanbevolen berichten

Inderdaad... met Alt-PrtScr capture je het actieve venster naar het geheugen en met alleen de PrtScr toets de gehele desktop.... Normaal gesproken kun je die met de toetscombinatie Ctrl+V in de meeste applicaties rechtstreeks plakken. Of het ook werkt in Outlook kan ik niet voor je proberen, omdat ik het simpelweg niet gebruik...
Link naar reactie
[quote:690cb0e531] Op 05-05-2002 9:06 schreef @l: Hoi; om een schermfoto in een @mail te plaatsen gebruik ik de toetsen combinatie: alt-PrtScr, open dan word kopieer het bestand en kan hem dan in outlook plakken! Weet iemand een snellere manier? Draai met Windows XP-pro & Office XP-pro. Thks [/quote:690cb0e531] Dus je kopieerd hem met alt-PrtScrn naar je clipboard, plakt hem in Word, kopieerd hem in Word nog een keer opnieuw naar Je clipboard, en plakt hem in outlook. Ja, dat kan inderdaad sneller :razz: Het feit dat je hem in outlook kan plakken geeft dus al aan dat het ook rechtstreeks kan.
Link naar reactie
[/quote] Dus je kopieerd hem met alt-PrtScrn naar je clipboard, plakt hem in Word, kopieerd hem in Word nog een keer opnieuw naar Je clipboard, en plakt hem in outlook. Ja, dat kan inderdaad sneller :razz: Het feit dat je hem in outlook kan plakken geeft dus al aan dat het ook rechtstreeks kan. [/quote] Helaas, rechtstreeks gaat echt niet.En de toetscombinatie Ctrl+V doet het ook niet. Toch bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
Ik heb het zelf even geprobeerd met Outlook en je kunt rechtstreeks plakken indien je het mailtje insteld hebt als "RTF opmaak". Wanneer je voor "onbewerkte tekst" hebt gekozen, lukt het niet. Je kunt deze instelling handmatig per mailtje wijzigen via de menubalkoptie "Opmaak" in het berichtvenster. Wanneer je deze instelling standaard wilt aanpassen voor alle mailtjes, kun je dit via het menu "Extra | Opties" doen in het hoofdscherm van Outlook. Bij het tabblad "e-mail indeling" kun je RTF als standaard opgegeven. Succes ermee!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...