Ga naar inhoud

Poll: Welke distro


anoniem

Aanbevolen berichten

quote:
Originally posted by wstolk: Wel weinig Opera gebruikers zeg :wink:

waarom ?? vanwege de reclame ??

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het tot nogtoe de prettigste browser vind die ik gebruikt heb :eek:


Ik had er hem wel opstaan toen ik nog SuSE 6.4 thuis gebruikte. Maar nu heb ik Galeon meegeinstalleerd op de nieuwe distro en die is ook verrekte goed. Opera moet je toch weer apart installeren (en dat is zo moeilijk :grin:). Ik ga trouwens wel de nieuwe 6.0 eens uitproberen als die er ook voor Linux is tenminste. Opera is zeker een (zeer) goede browser (vind ik).
Link naar reactie
quote:
Originally posted by Jannogwat: [quote:66f5ce07d3]Originally posted by wstolk: [b:66f5ce07d3]Wel weinig Opera gebruikers zeg :wink:

waarom ?? vanwege de reclame ??

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het tot nogtoe de prettigste browser vind die ik gebruikt heb :eek:


Ik had er hem wel opstaan toen ik nog SuSE 6.4 thuis gebruikte. Maar nu heb ik Galeon meegeinstalleerd op de nieuwe distro en die is ook verrekte goed. Opera moet je toch weer apart installeren (en dat is zo moeilijk :grin:). Ik ga trouwens wel de nieuwe 6.0 eens uitproberen als die er ook voor Linux is tenminste. Opera is zeker een (zeer) goede browser (vind ik).[/b:66f5ce07d3][/quote:66f5ce07d3]

Ik ben zeer te spreken over de laatste Mozilla releases. Snel, uitgebreid en stabiel. Ik heb zonet 0.9.7 erop gezet draait heerlijk.

Link naar reactie
voorheen Slack 8 op kde maar dat configgen werd ik gek van dus nu:

Mandrake 8.1 Kernel: 2.4.8mdk (nog geen tijd gehad voor de nieuwste kernel :sad: ) Desktop: Enlightement Mail: Kmail communicatie: GaiM, BitchX en Xchat textverwerken/file-edits: vi / quanta, abiword en staroffice 5.2 verkenner: Nautilus en soms GMC browser: mozilaaah en als het moet gewoon netscape servers: httpd apache extranet server dns server (makkelijke van dns2go proftpd ultimate IrcD IRC server (moet opnieuw geconfigt worden. nog geen tijd meer voorgehad :sad:

servers op komst: Oracle SQL squid misschien een IRC/Wap server

ach ja, je blijft bezig

Link naar reactie
quote:
Je weet dat wordt afgeraden die kernel te gebruiken, omdat er een fout in zit die onder bepaalde omstandigheden je bestandssysteem om zeep kan helpen?

He gadver ik had i.d.d. een dikke cra$h gehad, maar volgens mij was dat omdat mijn netwerkkaart naar de mallemoere was. Maargoed hij is er al weer af.

GreetzZz

Link naar reactie
quote:
Originally posted by w.roosenburg: Kernel: 2.4.15 (Greased Turkey)

Je weet dat wordt afgeraden die kernel te gebruiken, omdat er een fout in zit die onder bepaalde omstandigheden je bestandssysteem om zeep kan helpen?

------------------ Een computer zonder windows is als een vis zonder fiets.

( _/ ) (='.'=) (")_(")

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Jannogwat: Ik had er hem wel opstaan toen ik nog SuSE 6.4 thuis gebruikte. Maar nu heb ik Galeon meegeinstalleerd op de nieuwe distro en die is ook verrekte goed. Opera moet je toch weer apart installeren (en dat is zo moeilijk :grin:). Ik ga trouwens wel de nieuwe 6.0 eens uitproberen als die er ook voor Linux is tenminste. Opera is zeker een (zeer) goede browser (vind ik).

Hier kun je de bêta ophalen en die werkt al heel goed. http://www.opera.com/download/get.pl?custom=yes&opsys=4&language=5&version=30

[This message has been edited by wstolk (edited 04-01-2002).]

Link naar reactie
Distro: Linux From Scratch 3.0 Desktop: Blackbox en ROX-Filer Editors: NEdit, vi Tekstverwerking: LyX Browser: Mozilla 0.9.7, links 0.94pre9 (heel soms) Mail client: sylpheed (sinds kort, jaren pine gebruikt) Lokale mailserver: MasqMail 1.15 Ftp download: Downloader for X Ftp upload: weex Graphics: Gimp, XFig, Blender, dia, qiv Database: Apache, MySQL, PHP4

Trouwens philipg heeft leuke hobbies :smile: :

quote:
Tekstverwerpen: xwp8

En ReiserFS op /boot is niet zo slim, want reiserfs maakt volgens mij standaard een journal van 32MB aan. Ik gebruik altijd ext2 voor de /boot, en maak die hooguit 30MB groot.

En ik maak meestal /etc/lilo.conf een symlink naar /boot/lilo.conf, zodat ik vanaf verschillende root filesystems /sbin/lilo kan doen zonder de boel in de war te brengen. /home staat ook op een aparte partitie.

------------------ Wilbert (http://www.xs4all.nl/~wbsoft/) Wanneer gaat een HTML document onder Windows Microsoft(r) Internet Explorer Document heten?

[This message has been edited by wbsoft (edited 08-01-2002).]

Link naar reactie
quote:

Trouwens philipg heeft leuke hobbies : [quote:db8c44536f] Tekstverwerpen: xwp8


[/quote:db8c44536f]

Tja,

Ik gebruik linux nou eenmaal ook voor mijn werk. Daar is het eerlijk gezegd ook ECHT mee begonnen. Ik had slackware wel eens geinstalleerd om uit te proberen ergens in 1996, maar ook weer snel eraf gegooid (achteraf bleek ik defecte geheugenmodules te hebben, maar goed: als newbie weet je dat natuurlijk niet en al die coredumps maken je als newbie niet echt vrolijk).

In 'xwp8' heb ik mijn hele proefschrift geschreven (ben ik nog steeds mee bezig) en ik vind wp gewoon een prettige tekstverwerker. Al moet ik zeggen dat het inderdaad een hobby aan het worden is om 'wp' te kunnen draaien onder de nieuwste SuSE versies, waarbij de ondersteuning voor 'verouderde' software steeds meer wordt afgebouwd. Gelukkig werken de benodigde oldlib-bestanden van oudere SuSE-CDs nog wel. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik de laatste tijd steeds meer staroffice gebruik vanwege de goede ondersteuning van het MS-Word formaat (wat nou eenmaal erg gangbaar is).

Maar goed, naast leuk speelgoed gebruik ik Linux dus ook dagelijks voor allerhande taken: tekstverwerken, wetenschappelijke berekeningen, compileren (handig: al die gratis compilers onder Linux), uitproberen, noem het maar op. Op mijn werkplek hier bij het AMC ben ik ook de trotse 'eigenaar' van een heuse linux-machine!

Groet,

Philip

------------------ Bezoek ook eens mijn Nederlandstalige Linux beginners homepage: http://baserv.uci.kun.nl/~philipg/

Link naar reactie
quote:
Originally posted by wbsoft: En ReiserFS op /boot is niet zo slim, want reiserfs maakt volgens mij standaard een journal van 32MB aan. Ik gebruik altijd ext2 voor de /boot, en maak die hooguit 30MB groot.

Bovendien wordt er zo weinig naar /boot geschreven dat je niet in synchronisatieproblemen komt bij een stroomstoring o.i.d. De meeste mensen schrijven er een nieuwe kernel naartoe, die tijdens de daarop volgende reboot zowieso gesynched wordt.

Bovendien kun je beter een andere journaling filesystem gebruiken. Ik heb er een keer een discussie over gehad met Rick van Riel, kernelhacker, en hij had er veel bezwaren tegen. Zo schijnt het vaak te gebeuren dat een "verloren" bestand niet meer goed in de superblock weggeschreven kan worden en het in lost+found terecht komt. Maar de details weet ik niet meer. Ext3 is een goede keuze, maar heeft geen ondersteuning voor binary trees en dat is wat trager. Ik houdt het voor de toekomst op XFS of FFS + SoftDeps (op BSD).

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...