Ga naar inhoud

Ubuntu 10.10 installatie mislukt


anoniem

Aanbevolen berichten

beste mensen, ik heb een probleem. ik heb ubuntu 10.10 gedownload en op een cd gezet. daarna heb ik via easyBCD en extra bootfunctie gemaakt, voor een iso boot. ik heb dan de cd in de computer zitten. als ik dan reboot, en de iso boot selecteer, boot hij mooi naar ubuntu, via live cd ofzo, de demo ervan. maar als ik dan op het desktop klik, op "Install Ubuntu 10.10", dan krijg ik de error: there was an error launching the application, Details: Failed to execute child process "ubiquity" (input/output error) hoe kom ik hier van af??? ik ben nl geen ubuntu expert, dit nl mijn eerste keer dat ik het probeer te installeren... alvast bedankt voor de hulp connections
Link naar reactie
[quote:df532c8b1b="connections"]"Install Ubuntu 10.10", dan krijg ik de error: there was an error launching the application, Details: Failed to execute child process "ubiquity" (input/output error) [/quote:df532c8b1b] Had je de Ubuntu 10.10 CD eerst laten checken op fouten? Hoe je dit kunt doen staat beschreven in deze handleiding hyperlink [url=http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktopMaverick]Ubuntu 10.10 (Maverick Meerkat) installeren.[/url] Vermeldt verder op wat voor een merk/type PC je Ubuntu probeert te installeren.
Link naar reactie
jolo, bedankt voor de snelle reactie. en nee, ik heb de cd niet gecontroleerd. ik probeer ubuntu te installeren op een acer (a)x5810 ik wil graag met ubuntu een dual boot met windows 7 home premium maken, ik had nl eerder een domme dual boot met 2 windows 7ens... en trouwens, ik kon het eerder wel, na de eerste boot, maar weet niet hoe dat kan. ik kreeg toen echter geen vraag of ik het er naast wilde installeren, maar of ik de schijf wilde wissen, en dan het geavanceerde menu, wat erg ingewikkeld is, omdati k de bootloader locatie moet selecteren (waar moet die dan weer??? :o ) connections [quote:f7b45a4dc9] re: schijf controle heeft niet geholpen. nog steeds dezelfde fout...[/quote:f7b45a4dc9]
Link naar reactie
[quote:2be3803d97="connections"]ik probeer ubuntu te installeren op een acer (a)x5810 [/quote:2be3803d97] Mijn eerste indruk is, dat je 'm daarop wel zou kunnen installeren. [quote:2be3803d97="connections"]en nee, ik heb de cd niet gecontroleerd. [/quote:2be3803d97] Dan is het belangrijk dat alsnog te doen. De installatie CD behoort foutvrij te zijn. [quote:2be3803d97="connections"] ik kreeg toen echter geen vraag of ik het er naast wilde installeren, maar of ik de schijf wilde wissen, en dan het geavanceerde menu [/quote:2be3803d97] Kreeg je die optie "Installeer naast bestaande besturingssystemen" bij Schijfruimte toewijzen, dan niet te zien? [quote:2be3803d97="connections"] en dan het geavanceerde menu, wat erg ingewikkeld is, omdati k de bootloader locatie moet selecteren (waar moet die dan weer [/quote:2be3803d97] Standaard wordt deze in het MBR geïnstalleerd. Als je maar 1 harddisk in je PC hebt, zou dit geen probleem behoren te zijn. Zolang je er wel voor zorgt dat al je externe USB sticks/harddisks zijn uitgeplugd, gedurende de installatie.
Link naar reactie
[quote:d5278a2474="connections"] Ik zou ook overnieuw kunnen downloaden en op een andere cd kunnen branden. [/quote:d5278a2474] Had je Ubuntu ISO download gecheckt op fouten, via de md5sum zoals uit gelegd is in deze hyperlink http://wiki.ubuntu-nl.org/community/HoeMD5SUM Pas als die OK is, zou je een nieuwe CD-R kunnen branden. Bij voorkeur niet sneller dan 10 speed. En maak daarbij gebruik van de optie "Verifiëren geschreven data"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...