Ga naar inhoud

!HELP!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit momenteel in Bolivia en kan ineens geen verbinding meer maken met het netwerk in het hotel. Ik heb een netwerksleutel, als ik deze invoer kom ik tot het punt "Netwerkadres verkrijgen", vervolgens vertikt deze verbinding te maken en moet ik opnieuw de netwerksleutel opgeven...Het vreemde is dat ik al wel eerder heb kunnen internetten. Wat is hiervan het probleem? Ik gebruik openSUSE 11.2 op een HP laptop met een broadcom WiFi kaart. Ik hoop dat iemand met een oplossing kan komen aangezien ik Linux momenteel nodig heb....
Link naar reactie
Het zou kunnen dat de verbinding net iets te zwak is, op de plek waar je probeert te verbinden. Linux heeft soms een iets sterker signaal nodig dan Windows (hangt af van het stuurprogramma). Probeer eens of het helpt, wanneer je dichter bij de router gaat zitten: gewoon even rondlopen tot je de plek hebt gevonden waar de signaalsterkte het hoogst is.
Link naar reactie
En als je in openSUSE 11.2 klikt op het netwerk icoontje en het draadloze netwerk icoontje, dan zou je de draadloze netwerken, waaronder die van het hotel behoren te zien. Hoeveel procent is het netwerk van het hotel? (En hoe sterk zie je 'm in Windows?) Kan het zijn dat het tweede wachtwoord die gevraagd werd, die van [url=http://en.wikipedia.org/wiki/KWallet]KWallet[/url] is? Off-topic: In de plaats van Help als topictitel, kun je er beter één nemen die iets zegt over het onderwerp. Zoals bijvoorbeeld: openSUSE 11.2 draadloos netwerk werkt niet meer
Link naar reactie
Qua percentage zit ik op 80%. Deze komt overeen met die van Windows. Dit zou toch voldoende moeten zijn? Ik hoef geen KWallet wachtwoord in te voeren. Na het moment van "Netwerkadres verkrijgen" wordt het venster van Secrets KNetworkManager geopend en moet ik op OK klikken om te bevestigen dat ik de juiste netwerksleutel heb ingevoerd, en dat heb ik, dat weet ik zeker! Er moet haast wel sprake zijn van een andere instelling. Aangezien ik (nog) geen Linux goeroe ben, weet ik niet meer waar ik het moet zoeken....
Link naar reactie
Sinds vandaag ook ineens problemen om contact te maken met het access point via Windows. Nu toch maar eens gaan navragen. Komen ze ineens met een andere netwerksleutel aanzetten waarmee ik kan inloggen op een compleet ander access point. Ah...direct maar even op Linux uitgeprobeerd en ja hoor, het werkt. Toch een ieder bedankt voor het meedenken! Mvg Martijn
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...