Ga naar inhoud

[Ubuntu 10.04.1] OpenGL/GLUT laat leeg scherm zien


anoniem

Aanbevolen berichten

LS, Ik moet opdrachten maken in C++ met OpenGL icm GLUT. Nu heb ik netjes libglut3-dev geinstalleerd en mijn broncode wordt gecompileerd en kan ik draaien, maar het venster dat tevoorschijn komt blijft leeg (zwart). Iemand enig idee wat het probleem is? Ik zou graag zelf verder zoeken naar een oplossing, maar weet niet welke zoektermen te gebruiken. Alvast bedankt! - Bas
Link naar reactie
LS, Wederom ben ik toch nog redelijk snel tot een oplossing gekomen. Blijkbaar is er een conflict tussen Compiz en OpenGL/Glut (iets dat door Google werd gevonden), want zodra ik alle effecten uitschakel bij Appearence doet de applicatie het naar behoren. Weet iemand misschien een alternatief voor Compiz? Ik ben net nieuw in Ubuntu en vind de eye-candy wel leuk, maar dan moet alles wel blijven werken, en kan het me niet schelen met welk programma het bereikt wordt. Alvast bedankt! - Bas
Link naar reactie
Bedankt voor je antwoord. Zoals gezegd geef ik niets om Compiz, maar de eyecandy dan weer wel, dus heb je alternatieven voor me? Overigens wordt in de tekst achter jouw link gesproken over het ontzien van de grafische kaart en processor, maar ik wil juist mijn gpu extra belasten om een soepelere gui te krijgen. Alles in mijn pc is krachtig genoeg om dat met gemak te moeten trekken, maar itt Windows wil het bij Ubuntu (nog) niet lukken. - Bas
Link naar reactie