Ga naar inhoud

[Ubuntu 10.04.1] OpenGL/GLUT laat leeg scherm zien


anoniem

Aanbevolen berichten

LS, Ik moet opdrachten maken in C++ met OpenGL icm GLUT. Nu heb ik netjes libglut3-dev geinstalleerd en mijn broncode wordt gecompileerd en kan ik draaien, maar het venster dat tevoorschijn komt blijft leeg (zwart). Iemand enig idee wat het probleem is? Ik zou graag zelf verder zoeken naar een oplossing, maar weet niet welke zoektermen te gebruiken. Alvast bedankt! - Bas
Link naar reactie
LS, Wederom ben ik toch nog redelijk snel tot een oplossing gekomen. Blijkbaar is er een conflict tussen Compiz en OpenGL/Glut (iets dat door Google werd gevonden), want zodra ik alle effecten uitschakel bij Appearence doet de applicatie het naar behoren. Weet iemand misschien een alternatief voor Compiz? Ik ben net nieuw in Ubuntu en vind de eye-candy wel leuk, maar dan moet alles wel blijven werken, en kan het me niet schelen met welk programma het bereikt wordt. Alvast bedankt! - Bas
Link naar reactie
Bedankt voor je antwoord. Zoals gezegd geef ik niets om Compiz, maar de eyecandy dan weer wel, dus heb je alternatieven voor me? Overigens wordt in de tekst achter jouw link gesproken over het ontzien van de grafische kaart en processor, maar ik wil juist mijn gpu extra belasten om een soepelere gui te krijgen. Alles in mijn pc is krachtig genoeg om dat met gemak te moeten trekken, maar itt Windows wil het bij Ubuntu (nog) niet lukken. - Bas
Link naar reactie
Veel hangt af van de kwaliteit van het stuurprogramma voor de videokaart. Bij Nvidia-kaarten is de kwaliteit van het gesloten fabrieksstuurprogramma doorgaans een stuk hoger dan bij ATI.... Kwestie van investeringsbereidheid van de fabrikant. Zelf koop ik daarom het liefste Nvidia. Of Intel, wanneer er geen grafische krachtpatser nodig is, want bij Intel is zelfs het fabrieksstuurprogramma volledig open-bron. Nvidia en Intel zijn eigenlijk altijd het beste voor Linux. ATI presteert redelijk in Linux, maar meestal niet meer dan dat. SiS en VIA kun je sowieso beter vermijden.
Link naar reactie
Bedankt voor de toelichting. Op het moment dat ik mijn computer heb samengesteld was er helemaal geen sprake van dat ik Linux erop ging draaien, dus dat is nooit iets geweest waarin ik me verdiept heb. Aangezien ik hoop dat mijn graka nog de nodige jaren meegaat zit er dus niets anders op dan wachten totdat de drivers voor mijn kaart verbeterd worden. Tegen de tijd dat ik een nieuwe kaart moet kopen is de situatie wellicht geheel anders, en dan zal ik zeker jullie als experts om advies vragen bij de aanschaf van deze nieuwe kaart. Komt er trouwens deze maand niet een nieuwe driverversie van ATI uit, we moeten deze maand toch bij 10.10 aankomen? - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...